pravdepodobne najslávnejšej automobilovej súťaže v histórii. Už úvodné tréningy napovedali, že o triumf sa zrejme budú naťahovať dva továrenské tímy - Audi a Peugeot, oba so špeciálmi poháňanými vznetovými motormi. Kým nemecká automobilka v Le Mans dominuje už od roku 2000, Peugeot sa na "miesto činu" vrátil po dlhšej prestávke, no s túžbou zopakovať triumfy z rokov 1992 a 1993. Do diania tentoraz rázne prehovorilo aj počasie, ktorého vyčíňanie poznačilo tréningy a nakoniec aj samotné preteky. Predpoklady sa potvrdili a po kvalifikácii si popredné priečky na štartovom rošte rozdelili práve posádky tímov Peugeot a Audi. Problémy však nenechali na seba dlho čakať. Hustý dážď asi hodinu po štarte zapríčinil haváriu a následne aj nútené odstúpenie špeciálu Audi so štartovým číslom 3, za ktorého volantom práve sedel Mike Rockenfeller. Po tejto kolízii sa na trati prvý raz objavilo bezpečnostné vozidlo. Ani po jeho návrate do depa sa situácia nezmenila a zvyšku štartového poľa sa opäť začali vzďaľovať posádky na "audinách", tretia a štvrtá priečka patrili peugeotom. Po pomerne pokojnej noci prišla pre ingostadtskú automobilku ďalšia rana, keď vedúci muž priebežného poradia Rinaldo "Dindo" Capello prišiel o ľavé zadné koleso a jeho auto skončilo vo zvodidlách. "V okamihu, keď som začal brzdiť, odletelo mi zadné koleso. Stalo sa tak v rýchlosti asi 280 km/h. V tej chvíli som sa stal iba ´cestujúcim´ a čakal som, čo sa stane," popísal nezávideniahodnú situáciu Capello, ktorý z nehody, našťastie, vyviazol bez zranení. Do čela sa tak prepracovali obhajcovia lanského triumfu, Audi so štartovým číslom 1 pilotované trojicou Biela, Pirro, Werner, a hoci sa ani oni nevyhli problémom, preteký zdarne dokončili a v cieli mohli sláviť úspešnú obhajobu. To dvojica posádok peugeotov mala menej šťastia, obe trápili technické problémy a do cieľa dorazila iba jediná, v zložení Lamy, Sarrazin, Bourdais, zato na slušnej druhej priečke. Aj keď sa celý tím o výsledok obával až do posledných chvíľ. Krátko pred vypršaním 24-hodinového limitu sa totiž opäť spustil dážď, na trať vyrazilo bezpečnostné vozidlo, no Peugeotu 908 HDi sa pomalá jazda nepáčila a začal sa prehrievať. Tím preto vozidlo odvolal do depa, odkiaľ na trať vyrazilo až tesne pred koncom pretekov. Vďaka odstúpeniam vozidiel silných továrenských tímov obsadila tretiu priečku v absolútnom hodnotení posádka súkromného tímu Pescarolo v zložení Collard, Boullion, Dumas. Slovensko v Le Mans zastúpenie nemalo, zato sa však na štarte predstavila rekordná pätica českých jazdcov. Najviac sa darilo Janovi Charouzovi, ktorý sa spoločne s Alexom Yoongom z Malajzie a Nemcom Stefanom Mückem dlho držali na priebežnej piatej pozícii. Havária a neskôr aj defekt ich však odsunuli do druhej desiatky poradia, odkiaľ sa po stíhacej jazde posunuli na celkové ôsme miesto a piate v elitnej kategórii LMP1.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.