šampionátu už na desať bodov! V blížiacej sa polovici šampionátu teda vyvstáva otázka, či sa Hamiltonovi ako prvému nováčikovi v histórii podarí získať aj majstrovský titul. "Premýšľať o tom je predčasné," stojí Lewis pevne na zemi oboma nohami. "Do konca šampionátu je ešte veľa pretekov. Ja do každých štartujem s nádejou získať čo najlepší výsledok. Ak sa to podarí, tak som šťastný." A v podobnom duchu mu kontruje aj Fernando Alonso, ktorý sa evidentne dostal pod tlak a zo siedmich pretekov ho mladý Angličan už štyrikrát porazil! "Skutočný boj o titul začne až po návrate do Európy, na Veľkej cene Francúzska," ohlasuje svoj nástup úradujúci svetový šampión.
Americká grand prix bola jednoznačnou záležitosťou mclarenov. Alonso kraľoval všetkým voľným tréningom a Lewis sa zatiaľ učil nový okruh. V sobotu potom Hamilton preskočil Španiela a získal svoje druhé pole position. V pretekoch sa mu to Alonso pokúsil oplatiť, ale ani pri útoku na štarte a ani neskôr, keď na mladého kolegu tvrdo dorážal počas druhého stintu (Hamiltonovi sa drobili pneumatiky a mal horšiu priľňavosť), sa mu dopredu dostať nepodarilo. "O všetkom rozhodol štart," tvrdí Alosno. "Brzdili sme prakticky rovnako. Nechcel som viacej riskovať a dopadnúť ako v Kanade." Alonso to však počas prvej polovice pretekov nevzdával a druhý kritický moment pre Hamiltona prišiel v 38. kole. "Urobil som chybu v deviatej zákrute, a preto sa mi Fernando priblížil veľmi tesne. Trochu som znervóznel, ale vedel som, že musím brzdiť čo najneskôr," opísal situáciu Hamilton. A pretože Alonso sa nedostal pred Lewisa ani počas taktizovania so zastávkami v depe, rozhodol sa potom v druhej polovici pretekov jazdiť na istotu a uspokojil sa so ziskom druhého miesta. "Chceme, aby naši piloti bojovali o víťazstvo, no nechceme, aby riskovali kolíziu," vysvetľoval Ron Dennis, ktorý v posledných pätnástich kolách nariadil obom svojim pilotom ubrať otáčky a šetriť motory na preteky vo Francúzsku.
McLaren teda v Amerike jednoznačne dominoval a konkurencii zostali len zvyšky. Dokonca ani tím Ferrari nestačil a Massa iba smutne konštatoval, že každým kolom strácal na strieborné šípy asi tri desatiny. Ferrari si teda z Indianapolisu odvážal tretie a štvrté miesto a jeho strata sa na vedúci tím v šampionáte prehĺbila už na tridsaťpäť bodov! Sklamaný bol aj tím BMW, ktorý namiesto rekonvalescenta Roberta Kubicu nasadil Sebastiana Vettela. Mladý Nemec síce nesklamal a pri svojom debute doviezol bodík, ale pilot číslo jeden Nick Heidfeld, žiaľ, doplatil na stratu tlaku oleja v hydraulickom systéme a musel z pretekov odstúpiť. Pravda je však taká, že aj keby došiel do cieľa, tak jeho reálne miesto bolo tentoraz až za mclarenami a ferrari. Smolu mali aj David Coulthard, ktorého už na štarte pri ľahkej kolízii niekoľkých monopostov zostrelil Ralf Schumacher a prerazil mu olejový chladič, ako aj Nico Rosberg, ktorý kvôli motoru musel odstúpiť iba štyri kolá pred koncom. Naopak sľubné zlepšenie naznačil tím Renault, keď Kovalainen doviedol do cieľa zvyšok štartového poľa na piatom mieste a zopakoval pekný výkon z Kanady. Fisichella mohol výkon tímu potvrdiť šiestym miestom, ale už v druhom kole vytočil šmyk a ani korenistá agresívna jazda už nestačila na body. Z tých sa naopak mohol radovať Webber, ktorého spolu s Coulthardom potvrdil tím Red Bull aj na nasledujúcu sezónu, a už spomínaný nováčik, 19-ročný (!) Vettel.
Po americkom turné pokračuje sezóna F1 teraz Veľkou cenou Francúzska počas prvého júlového víkendu. Práve tam koncentruje svoju výkonnosť tím Renault, ale McLaren tvrdí, že bude v Európe ešte rýchlejší. Kontrovať budú chcieť aj Ferrari a BMW a zlepšenie očakávame aj od Red Bullu. K pokrokom má teraz napomôcť aj testovanie, ktoré začalo tento týždeň na britskom okruhu v Silverstone, iba dva dni po GP USA. Už v utorok tak jazdilo deväť tímov, ktoré testovali nové komponenty a set-up pre nadchádzajúce preteky. Ale o tom už nabudúce.
Výsledky 51. GP USA (73 kôl 305,27 km): 1. Hamilton (Angl.) mclaren 1:31:09,965 (201,401), 2. Alonso (Špan.) mclaren + 1,518, 3. Massa (Bran.) ferrari + 12,842, 4. Räikkönen (Fin.) ferrari + 15,422, 5. Kovalainen (Tal.) renault + 41,402, 6. Trulli (Tal.) toyota + 1:06,703, 7. Webber (Aust.) redbull + 1:07,331, 8. Vettel (Nem.) bmw + 1:07,783, 9. Fisichella (Tal.) renault, 10. Wurz (Rak.) williams, 11. Davidson (Angl.) aguri, 12. Button (Angl.) Honda, všetci 1 kolo.
(PP: Hamilton mclaren 1:12,331 (208,640), NK: Räikkönen ferrari 1:13,117 (206,397) v 49. kole, viedli: 1. - 20. kolo Hamilton, 21 k . Alonso, 22. - 26. k. Kovalainen, 27. - 49. k. Hamilton, 50. k. Massa, 51 .- 73. k. Hamilton.)
Priebežné poradie (po 7/17): Hamilton 58 bodov, Alonso 48, Massa 39, Raikkonen 32, Heidfeld 26, Fisichella 13, Kubica a Kovalainen po 12, Wurz 8, Trulli 7, Rosberg 5, Sato 4, Coulthard 4, R. Schumacher a Webber po 2, Vettel 1.
Pohár konštruktérov: McLaren 106 bodov, Ferrari 71, BMW 39, Renault 25, Williams 13, Toyota 9, Red Bull 6, Super Aguri 4.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.