obrovským, doslova nečakaným, prekvapením na záver!
Pod srdcervúcim rúškom solidarity a humanity lákala istá komerčná televízia divákov k televíznym obrazovkám. Tí sa týždeň čo týždeň, po dobu 10 týždňov zapájali do diania v súťaži komerčným spôsobom. Dva tzv. "ohrozené páry", ktorí počas nedeľňajšieho večera získali najmenej hlasov od poroty sa dostali do zóny ohrozenia, z ktorej ich mohli vykúpiť iba diváci. A to tak, že svojmu favoritovi, dúfajúc, že postúpi, posielali esemesky alebo zavolali na isté štvorčíslie. Každý týždeň vypadol takou metódou jeden súťažný pár, ktorého ušľachtilý sen sa rozplynul...
Neatraktívne sny
V mediálnych kuloároch a na internetových stránkach sa rozšírila búrlivá diskusia, keď na povrch vyplával fakt o manipuláciách v Bailande. Keďže niektoré "pôvodné" sny, ktoré túžili finalisti splniť, neboli dostatočne divácky atraktívne (podľa tvorcov programu), srdcervúce a ľútosť vyvolávajúce, dostali súťažiaci možnosť zmeniť svoje rozhodnutie. Mohli si vybrať iný sen. Alebo si mali vybrať iný sen, v prípade, že chceli bojovať naďalej?
Niektorí tanečníci tak využili túto "nútenú" zmenu a narýchlo vymýšľali komu by mohli pomôcť v boji za vykonanie dobrého skutku.
Skvelý marketingový ťah
Posledný finálový galavečer sa niesol v znamení honosnosti. Bol rozdelený na dve časti, kde v prvej sa rozhodlo, kto bude súperom Viki Rákovej a Juraja Šoltésa a v druhej už spolu bojovali o splnenie vytúženého sna spolu s Patrikom Švajdom a Majkou Lörinčikovou.
Víťaz síce mohol byť len jeden, ale už dlhšie sa diskutovalo o istom prekvapení. Na internete kolovali dohady o tom, že televízia chystá veľkolepé uzavretie súťaže splnením všetkých vysnených túžob. Aj moderátori v záverečnej časti naznačovali divákom, že sa môžu tešiť na niečo výnimočné, čo si pre nich pripravili organizátori a generálni riaditelia.
Chamtivosť víťazí
Po výhre Viki Rákovej a Juraja Šoltésa sa čakalo na spomínané prekvapenie. Bolo by naozaj ušľachtilé, ak by sa pomohlo všetkým tancujúcim bojovníkom. Na záver live vysielania sa v popredí televíznej obrazovky objavili moderátori a oznámili očakávanú správu. Ale znela inak, ako sa ľudsky očakávalo. Namiesto šľachetného darovania snov pre všetkých, televízia vyhlásila verejnú zbierku, do ktorej môžu prispievať diváci, a tým dopomôcť k lepšiemu a krajšiemu životu, tých, s ktorými sa osud zahral.
Skutočné prekvapenie
Oznámenie verejnej zbierky bolo skutočným prekvapením. Pri kalkulácii ziskov, ktoré televízia získala výhradne posielaním sms správ, sa zistilo, že suma prevyšovala hranicu niekoľkých miliónov korún! Otáznym ostáva, prečo sa vedenie rozhodlo pre to, aby sny plnili diváci. Boli náklady na výrobu a prenos live večerov tak vysoké, že ich museli vykrývať pomocou sumy vzniknutej posielaním sms? Alebo je to jednoducho preto, že Bailando bolo od začiatku komerčným fiaskom, ktoré sa len vydávalo za "skutočný a úprimný" tanečný formát a išlo iba o zárobok?
Či sú dôvodom spomínané náročné finančné náklady, alebo je za tým horlivá túžba po zárobku sa nám do uzávierky nepodarilo zistiť.
Happy end a (ne)zmyselný účet
Takzvanou tanečnou exhibíciou sa definitívne skončila niekoľkotýždňová púť Bailanda. Pohybovo nadaní bojovníci tancovali v poradí, v akom ich zo skleneného akvária vyžrebovala moderátorka, pričom záverečné číslo, akási čerešnička na torte, patrila korunovaným víťazom tanečného súboja.
Po každom vystúpení tanečného páru, podišiel na pódium moderátor večera a prizval si k sebe vždy minimálne jednu známu a menej známu tvár. V tom momente bolo jasné, že osoby stojace po moderátorovej pravici sú tými, ktorí túžili vykonať správnu vec a pomôcť splniť niektorému z párov sen. Sponzori.
Práve vďaka sponzorskej pomoci osobností boli splnené do istej miery všetky sny, všetkých súťažiacich. Preto je na mieste položiť si otázku, prečo televízia, ako organizátor "verejnej zbierky na splnenie snov" vôbec vyhlasovala túto akciu, keď pre každý sen sa našli pomoci-chtiví ľudia. Je pravdou, že niektoré túžby neboli naplnené na sto percent a ďalšia finančná pomoc by k tomu mohla prispieť. Avšak bolo potrebné vykonávať zbierku práve pre vypadnutých súťažiacich, keď už mali svojich dobrodincov?
Išlo televízii naozaj o vyhovenie tanečníkom, v čo najväčšej miere, a zároveň prerozdeliť koncovú čiastku medzi tieto dvojice z úplnej nezištnosti? Alebo to bol len šikovný marketingový ťah?
(sil, internet, bleskovky.sk)
Autor: Anglicko - Ekvádor 1:0 (0:0)
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.