tohtoročným šampiónom. Po pestrom minulom týždni sa už všetci upokojili a ich hlavné stany už stoja natiahnuté na západe francúzskeho Burgundy neďaleko mestečka Nevers. Historky o tom ako trať vznikala a ako sa o jej rekonštrukciu a zaradenie do kalendára F1 pred sedemnástimi rokmi pričinil aj prezident Mitterand už fanúšikova isto počuli veľakrát a tak si rovno povedzme konkrétne fakty, ktoré na pilotov čakajú na okruhu v Magny-Cours. Ten meria 4411 metrov a jazdí sa 70-krát (308,5 km). Má deväť pravo a osem ľavotočivých zákrut a jazdí sa proti smeru hodinových ručičiek. Plný plyn tu piloti držia na 64 percentách trate a najdlhšie (13 sekúnd teda 940 metrov) pred vracačkou Adelaide, kde z najvyššej rýchlosti 300 km/h brzdia na 60 km/h! Mimochodom to je úžasné miesto na predbiehanie a priľahlé tribúny sú zákonite vždy vypredané najskôr. Okruh stojí na rovine a je teda pravdepodobne najrovnejší (bez prevýšenia) zo všetkých okruhov kalendára. Okrem toho ma mimoriadne jemný a hladký povrch, čo je síce pre jemné mechaniky F1 vynikajúce, ale na druhej strane je takýto povrch veľmi citlivý na slnko a okamžite reaguje na každú zmenu. Už pri minimálnej zmene teploty sa teda nastavenie z dopoludňajšieho tréningu na kvalifikáciu použiť vôbec nedá a tak inžinieri majú plnú hlavu práce. Na takomto asfalte sa preto používajú aj mäkké, alebo stredne mäkké pneumatiky, ktoré dosahujú najlepší kontakt s vozovkou. A pokiaľ ide o nastavenie podvozku, tak je to trať, kde je potrebné veľmi presne nájsť optimum prítlaku do veľmi pomalých zákrut tak, aby sa čo najmenej stratilo na veľmi dlhých rovných úsekoch a rýchlych zákrutách. Zvláštnou pikantnosťou je potom okrem Adelaide aj séria posledných zákrut pred cieľom, kde sa musí hrať cez obrubníky, čo môže byť dosť riskantné. Kráľom v takejto hre bol na tejto trati Michael Schumacher (na snímke), ktorý tu vyhral osemkrát!!!, čo je rekord v počte víťazstiev pilota na jednej trati (veľkej cene). Mimochodom Schumacher nebude chýbať ani teraz, pretože bude spolu s Jeanom Todtom a Zinedinom Zidanom na charitatívnej akcii pre Inštitút pre mozgové a spinálne poruchy (ICM). Schumacher a Todt sa aktívne podieľali už na vzniku projektu a tentoraz z tých, ktorí na konto ICM prispeli vyžrebujú šťastlivcov, ktorých povozí po trati sám Schumacher a jednému z nich dokonca daruje podpísaný overal. Komentovať toto pekne gesto myslím netreba. Preto si už len dopovedzme, že štart pretekov F1 na Magny-Cours je v nedeľu o 14.00 SELČ.
Autor: lukas
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.