návratom na európsky kontinent. Vraj práve až tento víkend sa v Magny Cours začne skutočný súboj o titul a tak sa hlavní aktéri rozhodli využiť každý možný deň. Na Silvestone chýbali iba tímy Honda a Super Aguri, ktoré zvolili separé v španielskom Jereze. V Anglicku však bolo oveľa príjemnejšie ako na prehriatom kontinente a tímy to intenzívne využili pri testovaní aerodynamiky a pneumatík na nadchádzajúce dôležité preteky. V utorok prekvapil všetkých najlepším časom Ralf Schumacher, ktorý je stále pod väčším tlakom, lebo nepodáva očakávané výkony a blíži sa rokovanie o novom kontrakte. No jeho naj čas bol stále pomalší ako mali piloti počas druhého dňa, ktorých šesťkrát prerušila červená vlajka. Jednak kvôli prehánkam a tiež kvôli technickým problémom. Na trati jazdili aj Räikkönen a Trulli, ktorí sa pobili o najlepší čas. Vo štvrtok potom testy pokračovali posledným dňom a na okruhu okrem testmanov krúžili Massa, Alonso, Coulthard, Trulli i Glock, ktorý nahradil Heidfelda (ten jazdil v utorok). Najlepší čas si odviezol Massa na Ferrari a do Maranella odchádzal natešený, že tím je pred GP Francúzska znova konkurencieschopný. V McLarene sa nad tým iba usmievali, pretože vedeli svoje a na testy nepovolali ani Hamiltona, ktorý relaxoval a v nedeľu potom jazdil charitu v Londýne na námestí. Nuž zatiaľ čo Lewis zostal doma v Londýne a Massa s celým tímom cestovali na oslavy do Maranella, tak David Coulthard sa zo Silverstone vybral do Bratislavi, kde sa v rámci otvorenia nového tunela Sitina predviedol v adrenalínovom monoposte tímu Red Bull Racing. Pozrime sa čo sa dialo v Maranelle.
Legendárny tím Ferrari tento rok oslavuje 60 rokov svojej existencie a už od začiatku roka sa značka prezentovala v rámci osláv po piatich kontinentoch. Záverečné oslavy potom prebehli práve počas uplynulého víkendu v centrále tímu v Maranelle. Počas troch dní sa oslavovalo a okrem niekoľkých stovák vozidiel Ferrari sa akcie zúčastnili aj veľké mená histórie tímu, ktoré sa tisíckam fanúšikov predviedli dokonca vo svojich (teda aspoň niektorí) súťažných monopostoch. Spomeňme si na René Arnouxa a ferrari 126 C4, Jody Schecktera na 312 T4, Nikiho Laudu na 312 T, Jeana Alesiho na F1-90, alebo Kimiho Raikkonena na súčanom monopsote F2007. A samozrejme nechýbal ani Michael Schumacher, ktorý si sadol do kokpitu F2004 s ktorým získal svoj posledný, siedmy titul. Divákom sa však predviedli aj staršie monoposty s ktorými si zajazdili Ivan Capelli, Andrea De Adamich, Gerhard Berger, Felipe Massa, Nino Vaccarella a Luca Badoer. Za volantom sa ukázal aj samotný prezident Luca Montezemolo a tiež syn Enza Ferrariho, Piero Ferrari. Bola to skutočná paráda a lahôdka pre fanúšikov. A nepokazila ju ani aféra, ktorá vypukla tesne predtým, keď stajňa Ferrari vo štvrtok podala podnet na začatie strestného stíhania voči svojmu inžinierovi Nigelovi Stepneymu, ktorý je členom tímu od roku 1992 a zastával dôležité miesto v technickom vedení tímu. Po odchode Rossa Brawna sa vraj nádejal, že získa miesto technického riaditeľa, no nestalo sa tak a je možné že to bol dôvod prečo tento Angličan vo farbách Ferrari zatrpkol. Pošuškáva sa, že má na svedomí pokus o sabotáž počas tohtoročnej GP Monaka, keď mal do nádrží monopostom Massu a Raikkonena nasypať zatiaľ neidentifikovaný prášok. Tím na to prišiel a nádrže vraj okamžite vymenil. Lenže táto informácia môže byť aj zavádzajúca. Ferrari nechce oficiálne uviesť dôvod podnetu na právne prešetrenie ale Jean Todt potvrdil, že dôvodom je nezákonný postup zo strany Stepneya. To však môže znamenať aj jeho snahu opustiť predčasne tím a prejsť k Honde s ktorou je vraj v jednaní. To by tiež znamenalo porušenie zmluvných vzťahov a služobného tajomstva. Povedzme si však rovno, že to sú všetko zatiaľ iba špekulácie, ktoré sa objasnia až neskôr. Stepney je momentálne na oficiálne plánovanej dovolenke s rodinou na Filipínach (možno aj on tam hrá nejakú celebrity šou) a po návrate tento týždeň ohlasuje tlačovku, kde chce očistiť svoje meno. Aspoň takt to tvrdí jeho právna zástupkyňa.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.