Čím drahšie, tým kvalitnejšie. Aspoň tak by to malo vyzerať. Veď lacné veci, v povedomí niektorých ľudí, nie sú kvalitné.
Presne to isté očakávam aj od zvýšenia cestovného v košickej mestskej hromadnej doprave. Čím drahšie, tým kvalitnejšie služby. No nie vždy je to tak. Pri cestovaní prostriedkami mestskej hromadnej dopravy s kvalitnými službami sa stretávam len raz za čas.
Viem, že šoféri nemusia čakať na dobiehajúcich cestujúcich. To, čo sa mi však stalo pred niekoľkými dňami bolo veľmi "nepríjemné". V danú chvíľu som na električku nebehal veľmi rýchlo, pretože ešte predomnou šiel jeden človek. Povedal som si, že keď šofér počká jeho, so mnou to bude rovnaké. Tesne pred ním však šofér zavrel dvere. Nepomohlo ani brzdenie pomocou rúk a ani ich rozhadzovanie. Odišiel a na križovatke stál niekoľko minút.
Pár dní na to som nastúpil do svojho obľúbeného autobusu. Obľúbeným preto, že ma na miesto určenia dovezie rýchlo. Je však veľmi nepríjemné zistiť, že vedúci predstavitelia Doprávného podniku rozhodujú od zeleného stola. Ak by nerozhodovali, vedeli by, že daná linka je permanentne plná. Inak by nasadili autobus dlhší a nie maličký spoj. V ten deň som však nastúpil do autobusu, zrejme, veľmi nevhodne. On nielenže bol plný, ale ja som sa v ňom cítil ako sardinka natlačená v oleji. Ešte štastie, že vonku nebolo 35 stupňov. Stál som na na poslednom schodíku zadných dverí a moja ruka bola natiahnutá ako na škripci. Pred poslednou zastávkou som vystúpil a na miesto určenia šiel po vlastných nohách.
Je veľmi pekné, že už druhý týždeň sa mestskou hromadnou dopravou cestuje drahšie. Je veľmi pekné, že ľudia cestovné chtiac-nechtiac platia. Je však nepekné, že služby, ktoré dopravný podnik ponúka sú také aké sú. A neberiem argument, že bude lepšie. Tie slová už boli a kultúra cestovania sa za posledné roky o nič moc nezlepšila.
Autor: porky
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.