poslednej veľkej ceny Európy na nemeckom Nürburgringu sa testovalo, udiali sa jazdecké výmeny a riešila sa špionážna aféra medzi tímami Ferrari a McLaren. Nuž a začnime rovno "špiónmi". Medzinárodná automobilová federácia zvolala kvôli afére mimoriadny koncil na 26. júla, aby vypočula vedenie tímu McLaren a vyriekla ortieľ. Ten však bol viac než rozpačitý. FIA totiž uznala tím McLaren vinným z prechovávania veľmi citlivých materiálov tímu Ferrari, no zároveň vyhlásila, že neexistujú žiadne priame dôkazy o tom, že tím McLaren týmto získal neoprávnenú výhodu. Ak by sa však niečo také podarilo neskôr dokázať, tak by bol tím McLaren vylúčený zo šampionátu v rokoch 2007 a 2008. Pripadá nám to trocha šalamúnske rozhodnutie. Nečudo, že tento verdikt sa vzápätí stretol s kritikou na všetkých úrovniach. Ferrari tvrdí, že ak by sa to týkalo ich tímu, tak by bol trest nekompromisný. Briatore to nazval fraškou a novinári rovno špinavou politikou. Prečo? Stačí si predsa pripomenúť situáciu, v ktorej sa aféra odohráva. Šampionát je mimoriadne vyrovnaným súbojom štyroch pilotov, z ktorých dvaja sú práve z McLarenu. Ak by sme ich teraz vylúčili z hry, tak by šampionát stratil náboj a vrátil sa do nudnej doby, keď dominoval tím Ferrari. No a naviac jedným z pilotov McLarenu je vychádzajúca superstar Hamilton, ktorému by to zobralo vietor z plachiet. To všetko by malo za následok pokles záujmu o F1 zo strany divákov a následne aj sponzorov. Tu však ide o veľké peniaze a o to, F1 a ani FIA, ktorej tiež viac než len kvapká, nemajú záujem. Mohli sme teda čakať iný výsledok? Talianska automobilová federácia sa však proti takémuto verdiktu oficiálne ohradila a tak prezident Mosley musel zareagovať a oznámil, že prípad posunie na odvolací súd, ktorý znova vypočuje aktérov a znova rozhodne. Že by tentoraz pod tlakom rozhodol inak?
Život zatiaľ ide ďalej a už tento víkend sa hrá o ďalšie body. Tímy však ešte predtým poctivo testovali, pretože po maďarskej veľkej cene sa začína trojtýždňové obdobie dovoleniek, keď sú zakázané všetky testy. Väčšina tímov jazdila v Jereze, kde bol najrýchlejší Hamilton s mclarenom, no pozornosť sa sústreďovala aj na tím Scuderia Toro Rosso, ktorý testoval osobitne s Ferrari v Mugello. Prečo na Toro Rosso? Pretože v tíme sa stupňovala zlá atmosféra, ktorá predpovedala jazdecké zmeny. Sám Berger sa na adresu svojich pilotov nechutne vyjadril, že väčších dvoch blbcov v jednom tíme ešte nezažil. A na odstrel ako prvý bol Američan Speed. Z paddocku sa dokonca vyniesla informácia, že nahradiť ho má mladý Vettel, no ten by mal prv absolvovať testy, aby si na auto zvykol. Vettel však netestoval a Speed aj vedenie tvrdili, že Američan v tíme pokračuje. Lenže pred dvoma dňami zrazu Toro Rosso oficiálne oznámilo, že Vettel už v Maďarsku vymení Speeda a odjazdí pre tím zvyšok sezóny! BMW totiž mladého Nemca uvoľnilo, aby v talianskom tíme nazbieral jazdecké skúsenosti podobne, ako kedysi Alonso v tíme Minardi.
No a čo nás čaká v Maďarsku? Tradične veľmi úzka, kľukatá a šmykľavá trať, kde sa prakticky nedá predbiehať a ktorá je označovaná za druhé Monte Carlo. Zvyčajné vysoké teploty vlani vystriedali prehánky, ktoré sa postarali o zaujímavú veľkú cenu. Bude to tak aj tentoraz? Rekordné horúčavy sú našťastie preč a búrky by neboli veľkým prekvapením. Ale nechajme sa prekvapiť. Okruh meria 4 381 metrov, ktoré monoposty musia absolvovať 70-krát (306,6 km). Rekord trate drží Michael Schumacher, ktorý na svojom ferrari absolvoval v roku 2004 kolo za 1:19,071 min. Podarí sa niekomu z jazdcov sa tomuto času aspoň priblížiť?
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.