chce Marcus Grönholm konečne pokoriť v ostatných rokoch neporaziteľného Sebastiena Loeba. Fínov Ford Focus už vlani ukázal, že je najlepším vozidlom v štartovom poli, no nevyrovnané výkony labilnejšieho Grönholma ho pripravili o jazdecký majstrovský titul. Tento rok naopak už zasa dvakrát chyboval Loeb a zrazu je na koni Grönholm. Samozrejme, deväť bodov k dobru ešte nemusí nič znamenať, ale pri vyrovnanosti oboch rivalov to tiež môže byť neprekonateľným rozdielom. Do druhej polovice sezóny možno aj preto tím Ford načasoval nástup nového vozidla Focus RS WRC 07, ktoré by Fínovi malo ponúknuť výhodu. Bude však ozaj výhodou? Nedoplatí na detské choroby? Začiatkom roka vstupoval Loeb s novou C4-kou a tiež mu trvalo niekoľko súťaží, kým dosiahol s vozidlom súzvuk, aký mal predtým s Xsarou. "Nové auto sa na prvý pohľad od predošlého veľmi nelíši. Tím však veľmi tvrdo pracoval na množstve malých vylepšení, ktoré je cítiť všade. Je pravdou, že je rozdiel medzi testami a súťažou, no som si istý, že naše vylepšenia sa prejavia aj na fínskej rely," tvrdí spokojne Grönholm. Napokon určite vie o čom hovorí, pretože počas prestávky stihol s novým autom absolvovať testy nielen na domácej trati vo Fínsku, ale aj v Taliansku a Španielsku. "Auto pokračuje evolúciu v úspešnom modelovom rade, ktorý sa začal v roku 2003. Posledný model 06 vyhral dvanásť z 25 štartov a iba potvrdil, že kráčame správnou cestou. Nový model 07 je ľahší o 20 kg, je lepšie vybalansovaný a ľahšie ovládateľný," pripája sa k Fínovi aj technický riaditeľ tímu, Christian Loriaux. Lenže ani konkurencia nespala. "Počas celého leta sme tvrdo pracovali a zdá sa, že sme konečne prišli na to, kde bol náš problém," tajnostkársky naznačuje Petter Solberg, ktorý od fínskej rely očakáva ešte lepší výsledok ako v Grécku, kde skončil tretí. Výborný dojem zo svojho auta má však aj Sebastien Loeb, ktorý referuje: "Testovali sme na rôznych úsekoch a C4-ka ukázala svoju konzistentnosť a zlepšené ovládanie, čo nám dáva sebavedomie, že môžeme ísť na doraz, ako to len bude treba." Francúz veľmi dobre vie, že situácia sa tento rok obrátila a bude to práve on, kto bude musieť vyvíjať tlak a jazdiť pritom bez chýb, ak chce zlikvidovať Grönholmov náskok a pripísať si štvrtý titul v rade. Čo je pre fanúšikov samozrejme tá najlepšia správa.
A čo povedať na margo samotných pretekov vo Fínsku? Preslávená súťaž je extrémne rýchla, kde sa ide na hrane prakticky od štartu po cieľ. Na posádky čaká množstvo skokov, po ktorých neraz nasleduje zákruta. Je to poriadny adrenalín odhadnúť ako ďaleko a ako rýchlo skákať. Ak nedoskočíte správne, tak máte po pretekoch. Tento rok pripravili organizátori až 46 percent nových úsekov. Začína sa dnes večer superšpeciálom v Killeri a pokračuje sa zajtra ráno západne od Jyväskylä poblíž Keuruu. Prvá etapa (11 RS) meria 130 ostrých a 591 kilometrov vrátane prejazdov. V sobotu sa jazdí deväť eresiek (188 km) na úseku 603 km dlhom juhozápadne v okolí Jämsä. Posledné etapa potom zavíta do regiónu Laukka, na severovýchode. Obsahuje tri rýchlostné skúšky merajúce dokopy 43 km (187 km). 57. ročník fínskej rely meria celkovo 1 382 kilometrov a má 23 (17 rozdielnych) meraných úsekov o dĺžke 362 km. Centrum súťaže vrátane servisného parkoviska situované do univerzitného mestečka Jyväskylä, ležiaceho asi 270 kilometrov severne od Helsínk. Myslíme, si že toľko informácií by malo nateraz stačiť a pripomeňme si ešte dva mesiace staré poradie v šampionáte. Stále teda vedie Grönholm (65 bodov) pred Loebom (56) a Hirvonenom (49). Nasledujú Sordo (28), P. Solberg (26) a H. Solberg (24). V hodnotení značiek s dostatočným náskokom vedie Ford (114) pred Citroënom (86) a tretie je Subaru (43).
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.