McLaren k vnútornej roztržke, ktorá vďaka britským novinárom vyústila v hotovú kauzu. Alonso pred posledným výjazdom na trať totiž zostal stáť v depe chvíľu dlhšie, čím zdržal aj za ním (na výmenu pneumatík) čakajúceho Hamiltona, ktorý tak už nestihol finálové rýchle kolo. Briti sa cítili podrazení, že ich superhviezda bola špinavo blokovaná, a začali do kauzy pumpovať tlak. Darmo Alonso na tlačovke po kvalifikácii vysvetľoval, že on neštartuje na pokyn mechanika s "lízatkom", ale na pokyn svojho inžiniera, ktorý hodnotí situáciu a načasuje správny čas na výjazd na trať. No a to môže trvať päť, desať, ale aj štyridsať sekúnd. Pre väčšinu však bolo v tejto chvíli toto vysvetlenie neakceptovateľné a na Španielovu hlavu sa vzniesla ostrá kritika. Prípad musela riešiť FIA, ktorej komisári sedeli dlho do noci, aby Alonsa nakoniec potrestali neštandardným trestom prepadu sa na štartovom poli o päť priečok a tím McLaren v prípade víťazstva nesmel prevziať víťaznú trofej a nesmie si pripísať body do Pohára konštruktérov! Lenže ako čas bežal, postupne sa na svetlo dostávali ďalšie detaily a zdá sa, že nie Alonso, ale sám Hamilton môže za celú situáciu. Toho totiž tím pri výjazde do poslednej časti kvalifikácie opakovane požiadal, aby pustil pred seba Alonsa, ktorý mal urobiť o kolo viac, aby minul zbytočné palivo. Hamilton však príkaz nerešpektoval s vysvetlením, že za nimi jazdil aj Räikkonen, ktorý by sa bol býval možno dostal tiež pred neho. McLaren potom zohral v depe hru s časom, ktorú nedobre vypočítal, a to vyznelo ako úmyselné blokovanie Hamiltona.
Mladý Angličan sa potom tváril ako nevinnosť sama a na tlačovke tvrdil, že vďaka Fernandovi stratil asi tridsať sekúnd a čaká od tímu vysvetlenie. Po problémoch, ktoré boli v Monaku, teda britskí novinári už viacej nepotrebovali a začal sa hon na Alonsa. Povedzme si však rovno, Fernando nie je anjelik, ale tentoraz bolo jasne tímom stanovené, kto ide na pole position a Lewis nerešpektoval pokyny tímu. Pochopiteľne Ron Dennis kypel hnevom a okamžite zvolal operatívnu poradu a "poumýval všetkým hlavy". V situácii, keď McLaren s Ferrari stále hrajú korešpondenčnú prestrelku, v prípade špionážnej aféry Stepney Coughlan to renomé tímu vôbec neprospieva. Navyše, mladý Lewis začína vystrkovať rožky, skôr ako sa čakalo a reakciou sú prvé ostré konfrontácie s tímom, ktorý ho tak nekresťansky preferuje. Logicky sa tu teda objavuje otázka, kam až táto vnútorná rivalita dospeje a čo prinesie pre tím? Nepomôže nakoniec v boji o titul Räikkönenovi a tímu Ferrari?
Nebyť novej "striebornej" aféry, pôsobil by však celý maďarský víkend veľmi vlažne, pretože na trati sa toho veľa neodohralo. Po penalizácii štartoval Hamilton z prvého miesta, ktoré si dokázal udržať až do cieľa. Jediným zásadným momentom bolo predbehnutie druhého Heidfelda Räikkönenom už v prvej zákrute a toto poradie sa potom nezmenilo až do cieľa. O vzrušenie sa síce snažil Räikkönen, keď počas celých pretekov tlačil na Hamiltona. Angličan však chybu neurobil a Fín musel priznať, že tentoraz to jednoducho nestačilo. Sklamaním bolo druhé ferrari v rukách Massu, ktorý počas kvalifikácie doplatil na chybu pri zastávke v depe. Mechanici mu totiž zabudli dotankovať palivo a on zostal stáť na konci boxovej uličky. Keď ho potom dotlačili späť, dotankovali a on sa znova vydal na trať, tak už jeho pneumatiky nemali správnu teplotu na dosiahnutie kvalitného času a Brazílčan zostal visieť v druhej desiatke. Na úzkom Hungaroringu sa potom nedokázal prepracovať lepšie než na trináste miesto a na Maďarsko by najradšej zabudol. Za zmienku ešte stojí mladučký Sebastian Vettel, ktorý v tíme Toro Rosso nahradil Američana Speeda. Najmladší pilot histórie F1, ktorý kedy získal majstrovské body, sa do slabučkého auta posadil prvýkrát až v piatok, no aj napriek tomu došiel do cieľa na šestnástom mieste. Po veľkej cene Maďarska nastalo v tábore F1 trojtýždňové obdobie dovoleniek a nasledujúce preteky v Turecku sú na programe až počas posledného augustového víkendu. Dovtedy sa bude pravdepodobne za zeleným stolom riešiť pokračovanie špionážnej aféry a dozvuky isto bude mať aj posledná "kvalifikačná" aférka.
Výsledky 22. GP Maďarska: 1. Lewis Hamilton (Angl./McLaren) 1:35:52,991, 2. Kimi Räikkönen (Fín./Ferrari) 0,715 s, 3. Nick Heidfeld (Nem./Sauber) +43,129, 4. Fernando Alonso (Šp./McLaren) +44,858, 5. Robert Kubica (Poľ./Sauber) +47,616, 6. Ralf Schumacher (Nem./Toyota) +50,669, 7. Nico Rosberg (Nem./Williams) +59,139, 8. Heikki Kovalainen (Fín./Renault) +1:08,104 m, 9. Mark Webber (Aus./Red Bull) +1:16,331, 10. Jarno Trulli (Tal./Toyota), 11. David Coulthard (VB/Red Bull), 12. Giancarlo Fisichella (Tal./Renault), 13. Felipe Massa (Braz./Ferrari), 14. Alexander Wurz (Rak./Williams), 15. Takuma Sato (Jap./Super Aguri), 16. Sebastian Vettel (Nem./Toro Rosso) všetci +1 kolo, 17. Adrian Sutil (Nem./Spyker), 18. Rubens Barrichello (Braz./Honda) obaja +2 kolá.
(PP: Alonso mclaren 1:19,781 (197,951), NK: Räikkönen ferrari 1:20,047 (197,029) v 70. kole, Viedli: 1 .- 70. k. Hamilton.)
Priebežné poradie MS (11/17): Hamilton 80 bodov, Alonso 73, Raikkonen 60, Massa 59, Heidfeld 42, Kubica 28, Fisichella 17, Kovalainen 16, Wurz 13, Webber a Coulthard po 8, Trulli a Rosberg po 7, Sato 4, R. Schumacher 2, Vettel a Button 1.
Pohár konštruktérov: McLaren 138, Ferrari 119, BMW 71, Renault 33, Williams 20, Red Bull 16, Toyota 12, Super Aguri 4, Honda 1.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.