ako dvojpreteky. V skupine A potvrdil svoje dominantné postavenie skúsený automobilový pretekár Igor Drotár a po prvý raz v sezóne sa predstavil na enkovom Mitsubishi, z ktorého vybral sedačku, aby mohol bodovať v áčku. Na predchádzajúcich podujatiach bojoval s automobilom WRC, v ktorom počas víkendu sedel za riekou Moravou Flídr. Počas týždňa bol I. Drotár v Maďarsku pre enko, ktoré malo ešte šotolinový podvozok, avšak na Jankovom vŕšku už bol asfaltový.
"Už pred začiatkom sezóny sme vedeli, že jedno podujatie nám bude kolidovať a nebudeme môcť nastúpiť s wéercéčkom na kopci. Aj preto sme hľadali náhradu, aby som mohol na Jankovom vŕšku štartovať. Počas sezóny som už od viacerých pretekárov dostal dobé referencie o deviatkovom mitsubishi, ktoré som si teraz mohol vyskúšať na vlastnej koži. Presvedčil som sa o jeho vlastnostiach a môžem povedať, že všetko fungovalo super. Bolo to pekné zvezenie a hoci som mal aj restriktor, dokázal som jazdiť celkom rýchlo. Predsa len v porovnaní s octaviou ide o modernejšie auto s dobrým podvozkom, výkonnejším motorom i dobrými brzdami. Auto sa ľahko ovládalo a s výsledkom som spokojný," prezradil I. Drotár. V tejto sezóne dosiahol už svoje ôsme víťazstvo v skupine A, čím si len upevnil prvú priečku pred druhým Augustínom Podhájeckým. "Keď som chcel bodovať aj naďalej v skupine A, musel z auta vybrať sedačku, aby ma zaradili do áčka. Potešilo ma, že som vyhral po oba dni a rovnako aj v medzinárodnej súťaži," hovorí I. Drotár. Výsledky týchto pretekov sa zaratúvali okrem slovenského šampionátu aj do poľského a nečudo, že v skupine sa predstavilo takmer dvadsať súťažiacich, medzi ktorými boli viacerí kopcoví špecialisti. Ako sa ukázalo, štart na enku zvládol skúsený jazdec rely viac ako dobre a urobil rázny krok k zisku majstrovského titulu v skupine A.
"Naše predpoklady sa naplnili do bodky aj na tomto podujatí, lebo pred začiatkom sezóny som hovoril, že preteky automobilov do vrchu beriem ako vhodný tréning. Mojou prioritou zostáva rely, kde chceme byť s Vladom Bánocim stále najlepší. Jazda s wéercéčkom na kopci je oveľa lepšia ako obyčajný tréning. Som rád, že som si mohol vyskúšať aj inú techniku, ktorú používa naša konkurencia. Presvedčil som sa, že enková deviatka je veľmi dobrá. Naším cieľom nie je vyhrávať kopce a stať sa absolútnym majstrom, ale v prvom rade chcem získať čo najviac skúseností s weércečkom, ktoré by som chcel využiť v samotnej rely," konštatoval I. Drotár. Ešte predtým sa však predstaví na ďalšom podujatí PAV na Ostrej Lúke, kde už bude sedieť v kokpite Octacie WRC.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.