šnúru svojich nemeckých víťazstiev v jednom rade už na šesť! "Vedel som, že ak chceme aj naďalej pomýšľať na titul, tak v Nemecku nesmieme zaváhať," pripomenul Loeb. Francúz na jemu blízkej trati jazdil na čele praktický celú súťaž s výnimkou poslednej eresky prvej etapy, keď sa pred neho o sekundu dostal mimoriadne dravo jazdiaci Francois Duval. Ten do šampionátu tento rok prehovoril iba druhýkrát, keď v Grécku musel predčasne odstúpiť kvôli poruche. V Nemecku dostal však prvú príležitosť od tímu Kronos, ktorej sa okamžite chopil a na starej Xsare popreháňal nielen Grönholma, ale aj Loeba!!! A pretože Francúz v piatok chyboval pri voľbe pneumatík, Duval sa po prvej etape ujal vedenia. "V piatok bolo trochu mokro a to mi vyhovuje. Oprel som sa teda tvrdo do toho a rýchlo sa mi vrátila sebadôvera," tešil sa Belgičan. V sobotu potom síce pozíciu stratil, keď sa do seba poriadne zahrýzli Marcus so Sebastienom. V poslednej etape však Francois Duval ale znova udrel, keď zajazdil najrýchlejší čas vo všetkých meraných úsekoch a osud sa mu odmenil aj kusom šťastia, ktoré šlo tentoraz na účet Grönholma. Fínsky pretekár sa už pomaly vyrovnal zo situáciou a kalkuloval s druhým miestom, no na poslednej rýchlostnej skúške sa zrazu na trati objavila krava, ktorej sa síce ešte stačil vyhnúť, no to ho tak vyviedlo z koncentrácie, že asi o sto metrov ďalej škrtol zadkom svojho focusu do betónu a poškodil zadnú nápravu. Časová strata znamenala prepad na štvrté miesto a zo striebra sa tak mohol radovať Duval. "Po rokoch 2004 a 2005 je to moje tretie druhé miesto v Nemecku." Jeho výkon ocenil aj Loeb, ktorý bol jeho tímovým kolegom v roku 2005. "Francois mal znova možnosť dokázať, že vie jazdiť a vytvoril na mňa aj na Marcusa poriadny tlak. Musel som sa naplno koncentrovať, aby som jazdil dostatočne rýchlo a neurobil pritom žiadnu chybu.".
No zatiaľ, čo Sebastien Loeb sa zasa radoval z víťazstva a predlžil neporaziteľnosť Citroënov na nemeckom asfalte už na sedem rokov (aj v roku 2001 tu vyhral Bugalski), jeho tímový kolega Daniel Sordo rovnako ako vo Fínsku, znova nevidel cieľ. A naviac pre tú istú poruchu motora! "Používame rovnaký blok motora ako majú sériové vozidlá, no ukazuje sa, že to nie je vhodný materiál a budeme s tým musieť niečo urobiť," priznal otvorene šéf tímu Guy Frequelin. Loebovi tak na druhom mieste namiesto Sorda kontroval "súkromník" Duval. Tretie miesto si vyrovnaným výkonom odviezol Hirvonen, čo znamenalo, že spolu s Grönholmom prirátali svojej značke zasa viacej bodov ako konkurent Citroën a natiahli vedenie v Pohári konštruktérov už na 41 bodov! Nuž a to bude pre Citroën ozaj ťažké dotiahnúť. Ešte radostnejší výsledok však z Nemecka domov odváža česká posádka Kopecký Schovánek, ktorá na polotovárenskej Fabii skončila na výbornom piatom mieste! "Do Nemecka sme odchádzali s cieľom umiestniť sa na bodovaných priečkach. To sa podarilo a je to skvelá odmena pre celý tím, ktorý odviedol od testov až po posledný servis perfektnú prácu," rozdával úsmevy šťastný Jan Kopecký. Jazdil na doraz od štartu až do cieľa a dokázal nakoniec za sebou udržať poriadne tlačiaceho Gardemeistera i Pettera Solberga! Mimochodom Gardemeistera zradil v závere defekt kolesa a Solberga problémy s riadením i prevodovkou. Na body dosiahol aj Latvala, ktorý sa však vôbec netají, že asfalt nie je práve jeho obľúbeným povrchom.
A čo to všetko znamená pre vývoj šampionátu? Vďaka krave Grönholm stratil cenné body a Loeb ho dotiahol na osem bodov. Päť súťaží pred koncom je teda všetko otvorené, zvlášť, ak nás čakajú ešte tri asfaltové súťaže (v Španielsku, Francúzku a Írsku). "Nový Focus ukázal, že na asfalte už za Loebom tak nezaostávame, čo je pre nás pred zvyškom sezóny optimistické," domýšľa si Gröholm.. Či oprávnene, tak to sa dozvieme začiatkom októbra v Katalánsku. Ešte predtým však na posádky čaká (začiatkom septembra) rely na Novom Zélande. Pomôže šotolina od protinožcov viacej Grönholmovi?
Výsledky: 1. Loeb/Elena (Citroën C4) 3:27:27,5, 2. Duval/Pivato (Citroën Xsara) + 20,3, 3. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus) + 1:19,1, 4. Grönholm/Rautiainen (Ford Focus) + 1:36,5, 5. Kopecký/Schovánek (Škoda Fabia) + 3:07,1, 6. P. Solberg/Mills (Subaru Impreza) + 3:14,7, 7. Gardemeister/Honkanen (Citroën Xsara) + 3:37,5, 8. Latvala/Anttila (Ford Focus) + 5:29,3. (Viedli: RS 1 - 5 Loeb, RS 6 Duval, RS 7 - 19 Loeb. Víťazi RS: Loeb RS 1, 2, 8, 10 a 13, Grönholm RS 9, Hirvonen RS 4,7 a 11, Duval RS 3, 5, 15, 16, 17, 18 a 19, Atkinson RS 6, 12 a 14.)
Priebežné poradie MS 2007 (10/16): 1. Grönholm 80 bodov, 2. Loeb 72, 3. Hirvonen 63, 4. P. Solberg 26, 5. Sordo a H. Solberg po 28, 7. Atkinson 20, 8. Latvala 13, 9. Gardemeister 10, 10. Carlsson a Stohl po 9, 12. Kopecký a Duval po 8, 14. Galli 5, 15. Pons 3, 16. Aava 2, 17. Wilson, Ostberg a Hanninen 1.
Značky (10/16): 1. Ford 143 bodov, 2. Citroën 102, 3. Subaru 53, 4. Stobart Ford 50, 5. OMV Kronos Citroën 35, 6. Munchis Ford 6.
Ľuboš KAŠICKÝ
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.