Poslednýkrát sa o titule medzi troma pilotmi v záverečných pretekoch sezóny rozhodovalo v r. 1986 v austrálskom Adelaide. Angličan Mansell mal pred
Ľuboš Kašický
Externý prispievateľ
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
štartom náskok šesť bodov pred Prostom a sedem pred Piquetom. Ani to mu však nestačilo.
SAO PAULO/KOŠICE. Devätnásť kôl pred cieľom mu v rýchlosti 180 km/h vybuchla pravá zadná pneumatika a Angličan bol rád, že sa vyhol tvrdej havárii. Prost sa po defekte najprv prepadol na štvrté miesto, no v závere predbehol aj Piqueta a víťazstvom vybojoval svoj druhý titul. Podarí sa podobný husársky kúsok tentoraz Alonsovi alebo Räikkonenovi?
Fín so Španielom majú jednoznačne horšie východiská pre titul. Räikkonen nemá inú možnosť, než jazdiť na víťazstvo. Pravdou však je, že ani to mu nemusí stačiť na titul. Istotu mu víťazstvo dá iba vtedy, ak Fernando skončí najlepšie na treťom mieste a Lewis na šiestom. Za tohto výsledku by však nastala kuriózna situácia, keď by všetci traja mali po 110 bodov a o titule by rozhodol väčší počet víťazstiev, ktorý vraví v prospech Fína. A podobne by to bolo, ak by zvíťazil Massa a Kimi bol druhý. Alonso by však musel dojazdiť horšie ako tretí a Hamilton by smel získať maximálne bod za ôsme miesto. Tým sa však Kimiho výpočet šancí končí.
O niečo lepšie ako Fín je na tom Alonso. Ten na svoj majstrovský hetrik potrebuje naplniť aspoň jednu z nasledujúcich štyroch variantov. Najjednoduchšie je to v prípade víťazstva. To stačí len ak by Lewis nedočiahol na druhé miesto (napr.: ak Kimi skončí druhý, čo je reálne). Ak by Alonso skončil druhý, tak Hamilton nesmie byť v cieli lepší ako šiesty. Lenže Španielovi stačí na titul aj tretie alebo štvrté miesto. No ale to len za predpokladu, že Lewis získa maximálne bod, respektíve preteky nedokončí. Jednoznačne najlepšie na tom je Angličan Hamilton, ktorý by sa v prípade triumfu stal najmladším majstrom sveta v histórii F1 a zároveň jediným, komu by sa to podarilo v premiérovej sezóne (r. 1950 sa nepočíta).
Pozícia mladého Angličana je trochu zradná. Jazdiť na istotu sa v špičkových pretekoch nedá, pretože hrozí riziko straty koncentrácie a následná chyba. Lenže ani zbytočne sa exponovať nie je múdre. Ako teda ustáť takú situáciu? Pre Hamiltona by bolo asi najlepšie, ak by sa mu podarilo zvíťaziť, respektíve jednoducho prísť do cieľa pred svojimi rivalmi. Majstrovskú istotu mu však dáva aj druhé miesto v cieli, bez ohľadu na výsledok Kimiho a Fernanda.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.