Vzrušujúca sezóna neskončila ani posledným napínavým pretekom.SAO PAULO/KOŠICE. Napriek nádhernému a nespochybniteľnému víťazstvu Kimiho Räikkönena
Ľuboš Kašický
Externý prispievateľ
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
Vzrušujúca sezóna neskončila ani posledným napínavým pretekom.
SAO PAULO/KOŠICE. Napriek nádhernému a nespochybniteľnému víťazstvu Kimiho Räikkönena a tímu Ferrari stále nie je isté, či titul zostane v správnych rukách. Tímy Williams a BMW použili totiž do svojich vozidiel podchladené palivo, čo by mohlo znamenať ich diskvalifikáciu a posun Hamiltona na potrebné piate miesto. McLaren sa v utorok večer oficiálne odvolal a o šampiónovi tak nepriamo rozhodne FIA za zeleným stolom.
Ešte pred týždňom by len málokto stavil na Räikkönena. Ten strácal na Hamiltona až sedem bodov a pri vyrovnanosti mladého Angličana sa tento rozdiel javil ozaj ako neprekonateľný. Lenže objav sezóny chyboval v závere hneď dvakrát. Najprv v Šanghaji vbehol do pieskovej zóny a na Interlagos nedokázal udržať svoje nervy a pokazil najdôležitejšie preteky svojej kariéry. Hneď vo štvrtej zákrute sa totiž nechal vyprovokovať k útoku na Alonsa, čo ho vynieslo mimo trať a prepadol sa na ôsme miesto. Jeho adrenalín to však neupokojilo a o sedem kôl neskôr sa mu pri preraďovaní zošmykla ruka na volante a nešťastne reštartoval systém. No a kým znova systém uviedol do chodu, tak Lewis sa prepadol na osemnáste miesto. Hamilton sa potom spamätával príliš dlho a jeho pokus o najrýchlejšie kolo bol už iba labuťou piesňou. Siedme miesto v cieli na titul jednoducho nestačilo.
Ak v McLarene mali oči iba pre plač, tak Ferrari sa právom radovalo. Jeho piloti nádherne dirigovali priebeh pretekov. Najprv na štarte vyšachovali Hamiltona, keď mu Massa skrížil cestu a Räikkönen sa vzápätí dostal na Brazílčanovú úroveň. Do prvej zákruty tak vchádzali obe ferrari vedľa seba a Angličan musel dupať na brzdu, čím sa pred neho dostal aj Alonso. Dlho sa potom domácemu publiku predvádzal Massa, ktorého odstup Fín kontroloval. Rozhodujúci moment pre červenú šachovú partiu prišiel potom počas druhej PIT STOP. Kimi zostal na trati o tri kolá dlhšie a pri návrate z depa sa usadil definitívne na prvom mieste, ktoré mu zaručovalo titul. Massa mal už len za úlohu kontrolovať druhú pozíciu pred Alonsom, čo so svojím náskokom ľahko dokázal a potvrdeným dablom pomohol tímu aj k oficiálnemu titulu v Pohári konštruktérov (McLarenu by nestačili všetky odobraté body).
Odborníci sa zhodujú, že skutočným šampiónom mal byť Alonso. Ak by totiž McLaren nehral svoju podivnú hru na Hamiltona a vytvoril Alonsovi adekvátne podmienky, tak dnes by sme si mohli odpustiť kalkulácie o odvolaní sa proti BMW a Williamsu, respektíve reakcii FIA, ktorá síce môže previnilcov diskvalifikovať, ale ich body nemusí prideliť ďalším pilotom. Vo svetle celoročných udalostí si však McLaren titul ani nezaslúži. Čestná hra sa totiž hrá inak.
Výsledky 35. GP Brazílie: 1. Räikkönen (Fín.) Ferrari 1:28:15,270, 2. Massa (Braz.) Ferrari +1,493, 3. Alonso (Šp.) McLaren +57,019, 4. Rosberg (Nem.) Williams +1:02,848, 5. Kubica (Poľ.) Sauber-BMW +1:10,957, 6. Heidfeld (Nem.) Sauber-BMW +1:11,317, 7. Hamilton (V. Brit.) McLaren +1 kolo, 8. Trulli (Tal.) Toyota +1 kolo. (PP: Massa ferrari 1:11,931 (215,656), NK: Räikkönen ferrari 1:12,445 (214,127) v 66. kole, Viedli: 1.-19. kolo Massa, 20. - 21. k. Räikkönen, 22. k. Alonso, 23. - 49. k. Massa, 50. - 71. k. Räikkönen.)
Konečné poradie MS F1 2007: Raikkönen 110 bodov, Hamilton 109, Alonso 109, Massa 94, Heidfeld 61, Kubica 39, Kovalainen 30, Fisichella 21, Rosberg 20, Coulthard 14, Wurz 13, Webber 10, Trulli 8, Button 6, Vettel 6, R. Schumacher 5, Sato 4, Liuzzi 3, Sutil 1. Pohár konštruktérov: Ferrari 204 bodov, BMW 101, Renault 51, Williams 33, Red Bull 24, Toyota 13, STR 8, Honda 6, Super Aguri 4, Spyker 1.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.