Nevyrovnanosť Grönholma znamená stratu vedenia a pravdepodobne aj šance na titul.
KOŠICE. Tridsaťdeväťročný Fín, ktorý chcel svoj odchod zo svetovej scény osláviť majstrovským titulom, si haváriou v Írsku podkopal všetky šance a v Cardiffe bude situáciu pevne kontrolovať už jeho rival Sebastien Loeb. Zradnosť úzkych a šmykľavých ciest na severozápade Írska ukázala, kto má lepšiu schopnosť koncentrácie a pevnejšie nervy. Grönholm v snahe udržať vedenie v šampionáte aj pred poslednou súťažou vo Wallese tlačil na pílu a to sa mu nevyplatilo. Už na štvrtej rýchlostnej skúške (rovnako ako v Japonsku) dostal šmyk a tvrdo narazil do steny. Auto bolo úplne zničené a posádku previezli do nemocnice v Sligu, aby sa podrobila vyšetreniam a pozorovaniu. Našťastie nikomu sa nič nestalo, no nebolo im do reči. Hirvonen síce štvrtým miestom nakoniec tímu potvrdil titul v Pohári konštruktérov, no všetkým je jasné, že iba malý zázrak môže Grönholmovi (stráca na Loeba šesť bodov) pomôcť k titulu.
Správny nášľap
Zatiaľ jediným, komu sa podarilo vyhrať titul štyrikrát po sebe, bol vynikajúci Tommi Mäkinen (Kankkunen ich nedosiahol v jednom rade). A teraz je tu Loeb. Ak sa mu o necelé dva týždne podarí udržať Grönholma za sebou, tak bude na najlepšej ceste k piatemu titulu v nasledujúcej sezóne a to už bude skutočne famózny výkon. Nepredbiehajme však. Loeb však v Írsku ukázal znova v čom je jeho sila, keď koncentrovaným vyrovnaným výkonom prakticky nikomu nedal šancu a priviezol už svoje 36 víťazstvo! "S odstúpením Marcusa prišla príležitosť, ktorú sme si nemohli nechať ujsť," uvedomoval si Loeb, ktorý prepásol podobnú situáciu v Japonsku, kde rovnako ako Gronholm, ani on nedošiel do cieľa. "Nebolo to ľahké, pretože podmienky boli mimoriadne náročné, ale udržali sme koncentráciu po celý čas a dnes sa môžeme tešiť z víťazstva," usmieval sa v cieli šťastný Francúz. Úspech Citroënu potvrdil druhým miestom Daniel Sordo, no už ani to nestačilo na nádej pre Pohár konštruktérov.
Až do konca
Aké sú teda varianty pre Cardiff? Ak si chce Grönhom uchovať šance na titul, musí jazdiť na víťazstvo a veriť, že Loeb skončí najlepšie na šiestom mieste. Lenže to je veľmi málo pravdepodobné. Šanca však stále žije, čo nám potvrdzuje aj priebeh tohtoročného šampionátu F1. Tešme sa teda, že aj v MS značiek sa bude o majstrovi sveta rozhodovať až v poslednej súťaži.
Rally Írska vo výsledkoch
1. Loeb/Elena (Citroën C4) 3:01:39,2, 2. Sordo/Marti (Citroën C4) + 53,4, 3. Latvala/Anttila (Ford Focus) + 1:48,2, 4. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus) + 2:17,7, 5. P. Solberg/Mills (Subaru Impreza) + 3:55,8, 6. Wilks - Pugh (Subaru Impreza) + 5:57,9, 7. Wilson/Orr (Ford Focus) + 10:04,9, 8. McHale/Harryman (Ford Focus) + 11:08,3. (Viedli: RS 1 Grönholm, RS 2-3 Loeb, RS 4Sordo, RS 5-20 Loeb. Víťazi RS: Loeb RS 2, 5, 6, 8, 10, 11, 12, 13 a 15, Gronholm RS 1, Sordo RS 3, 4, 7 a 9, Latvala RS 16 a 19, Hirvonen RS 17 a 18, P. Solberg RS 20, Atkinson RS 14.) Priebežné poradie (15/16): 1. Loeb 110 boodv, 2. Grönholm 104, 3. Hirvonen 89, 4. Sordo 61, 5. P. Solberg 42, 6. H. Solberg 34, 7. Latvala 30, 8. Atkinson 29, 9. Duval a Stohl po 12, 11. Gardemeister a Kopecký po 10, 13. Carlsson 9, 14. Wilson 8, 15. Galli 5, 16. Pons a Perez Companc po 4, 18. Aava a Wilks po 3, 20. Villagra 2, 21. Ostberg, Taguchi, McHale a Hanninen 1. Značky (15/16): 1. Ford 194 b., 2. Citroën 173, 3. Stobart Ford 80, 4. Subaru 79, 5. OMV Kronos Citroën 43, 6. Munchis Ford 14 bodov.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.