Korzár logo Korzár

AUTO - MOTO

Hymer oslavuje polstoročnicuNemecká firma Hymer je jedným z najväčších európskych výrobcov obytných automobilov a obytných prívesov. História tejto

Hymer oslavuje polstoročnicu

Nemecká firma Hymer je jedným z najväčších európskych výrobcov obytných automobilov a obytných prívesov. História tejto firmy siaha do roku 1957, keď Erwin Hymer zhotovil v karosárskom podniku svojich rodičov prototyp obytného prívesu, ktorý sa neskôr stal známym pod označením Ur-Troll. V uvedenom roku boli zhotovené tri kusy tohto prívesu. O tieto prívesy bol taký záujem, že už v roku 1958 sa začala ich sériová výroba. V roku 1959 vyrobil Hymer už 355 obytných prívesov. V roku 1961 boli vyrobené prvé tri obytné automobily Hymer-Caravano, a to na podvozku Borgward. Významným rokom pre firmu Hymer sa stal rok 1971, v ktorom bol vyrobený prvý obytný automobil typu Hymermobil. Tento automobil na podvozku Daimler-Benz, ktorý sa začal sériovo vyrábať v roku 1972, sa stal mimoriadne úspešným a v inovovanej forme a viacerých verziách sa vyrába dodnes. V roku 1982 prišiel na trh Hymercar na podvozku Ford Transit, o rok neskôr aj na podvozku Fiat Ducato. V roku 1993 zišiel z výrobnej linky firmy Hymer stotisíci obytný príves a v nasledujúcom roku 50 000. obytný automobil. V roku 2004 získal obytný automobil T-Class GT v ankete časopisu Bild am Sonntag prestížnu cenu Zlatý volant. V roku 2006 získava rovnakú cenu Hymermobil B-Class. V roku 2007 uviedla firma Hymer do prevádzky najmodernejšie výrobné kapacity na výrobu obytných prívesov a automobilov v Európe. Nový závod umožňuje na štyroch linkách vyrábať ročne až 15 000 vozidiel. O kvalite a obľúbenosti výrobkov firmy Hymer svedčí aj to, že v tomto roku získal obytný automobil Hymermobil B-Class titul Obytný automobil roka už 20. raz za sebou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Pre modelový rok 2008 ponúka firma Hymer osem typových radov obytných autmobilov s celkovým počtom 69 modelov. V porovnaní s doterajšími modelmi došlo na nových modeloch len k malým zmenám, ktoré sa týkajú prevažne interiéru. Polstoročie firmy Hymer má pripomínať aj špeciálna verzia obytného automobilu Tramp SL 654, ktorá má doplnkové označenie Gold Edition. Táto verzia má elektricky ovládané a vyhrievateľné vonkajšie zrkadlá, klimatizačnú sústavu s peľovým filtrom a airbagy pre vodiča a spolujazdca. Model 654 SL je postavený na podvozku Fiat Ducato a je poháňaný 2,3-litrovým motorom výkonu 95,5 kW. Tento obytný automobil, vystrojený aj sprchou a kuchynským kútom, je dlhý 679 cm, široký 235 cm a vysoký 275 cm. V obytnom automobile Tramp 654 SL môžu prespať štyri osoby. Cestovanie v takomto domčeku na kolesách je síce pohodlné, ale aj nákladné. Obytný automobil Hymer Tramp SL 654 sa na nemeckom trhu predáva za 53 490 eur.

SkryťVypnúť reklamu

* * *

Luxusný landaulet Maybach

Značka Maybach, patriaca do staronového koncernu Daimler (ten vznikol rozpadom koncernu DaimlerChrysler), predstavila začiatkom novembra štúdiu luxusného landauletu Maybach. Možno pripomenúť, že výrazom landaulet sa označuje taký typ karosérie, pri ktorom je priestor pre vodiča uzavretý, ale strechu nad priestorom pre cestujúcich možno otvoriť. Technicky je nový landaulet odvodený od modelu 62 S. Bočné časti karosérie, vrátane dverí, ostali nezmenené, pevná strecha nad priestorom pre cestujúcich však bola odstránená a nahradila ju skladacia strecha. Strecha sa skladá pomocou eleektrohydraulického mechanizmu, pričom skladanie či otváranie strechy trvá 16 sekúnd. Zložená strecha spolu so zadným oknom z bezpečnostného skla spočíva na poličke za zadnými sedadlami. Zloženú strechu možno prikryť koženým krytom. V interiéri vozidla sú dve luxusné, polohovateľné sedadlá s výsuvnými opierkami pre nohy. Interiér priestoru pre vodiča má čiernu farbu, cestujúcich obklopuje biela koža. Zaujímavosťou je sklenená prepážka medzi priestorom pre vodiča a priestorom pre cestujúcich. V skle je uložená membrána z tekutých kryštálov, čo umožňuje cestujúcim, aby stlačením tlačidlá prepážku "znepriehľadnili" (sklo sa stane mliečnym). Vozidlo jazdí na 20-palcových kolesách, špeciálne vyvinutých pre túto štúdiu. Cestujúci majú k dispozícii prehrávač DVD, menič CD, malú chladničku s vlastným elektrickým kompresorom a skrinku s pohármi, do ktorej možno uložiť aj fľaše šampanského. Na pohon landauletu slúži šesťlitrový vidlicový dvanásťvalec, ktorý vyvíja maximálny výkon 450 kW. Tento výkon je k dispozícii v rozsahu od 4 800 do 5 100 ot/min. Úctyhodný maximálny krútiaci moment 1 000 Nm je k dispozícii od 2 000 do 4 000 ot/min. Landaulet je vystrojený elektrohydraulickým brzdovým systémom Sensotronic, elektronicky riadeným systémom vzduchového pruženia Airmatic a hlasovým ovládacím systémom Linguatronic. Zatiaľ nie je známe, či štúdia landauletu ostane jediným kusom, alebo či bude z nej odvodená sériová verzia.

SkryťVypnúť reklamu

* * *

Hyundai i10

Juhokórejská firma Hyundai predstavila začiatkom novembra v Indii svoj nový kompaktný model i10, určený najmä do mestskej premávky. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 380 mm, čo je pomerne veľká hodnota v kompaktnej triede. Dĺžka vozidla je 3 565 mm, jeho šírka je 1 595 mm. Päťmiestne vozidlo jazdí na 14-palcových kolesách a má bohatý sériový výstroj, do ktorého patrí aj klimatizačný systém, elektricky ovládané okná predných dverí, centrálny zamykací systém a elektrický posilňovač riadenia. Vozidlo je vystrojené aj audiosystémom s prehrávačom CD a MP3. Do sériového bezpečnostného výstroja patria štyri airbagy. Na pohon nového kompaktného modelu Hyundai slúži 1,1-litrový zážehový motor, ktorého maximálny výkon je 49 kW. Motor je štandardne kombinovaný s manuálnou prevodovkou, na želanie sa bude montovať automatická prevodovka. Podobne ako na ostatné svoje modely poskytne firma Hyundai aj na model i10 päťročnú záruku. Na trh by sa nový komapktný hyundai mal dostať na jar roka 2008. Zatiaľ však nie je zrejmé, či sa toto vozidlo bude predávať aj v Európe.

* * *

Unimog U 20

Nemecká firma Mercedes-Benz neyrába len osobné automobily, ale je aj jedným z najväčších svetových výrobcov úžitkových vozidiel. Mimoriadne všestranné využitie majú úžitkové vozidlá radu Unimog, ktoré slúžia najmä ako nosiče rôzneho náradia a rôznych mechanizmov. Unimogy sa vyrábajú v troch modelových radoch. K doterajším radom U 3000 až U 5000 a U 300 až U 500 pribudol nedávno rad U 20. Prvé vozidlá tohto radu zišli nedávno z montážnej liny závodu firmy Mercedes-Benz v nemeckom mestečku Wörth. Radom U 20 rozširuje výrobca sortiment univerzálne využiteľných unimogov smerom nadol. Nový model U 20 využijú najmä komunálne podniky menších miest, ako aj malé poľnohospodárske a záhradnícke firmy. Na prednú časť vozidla možno upevniť rôzne zariadenia (napríklad na údržbu ciest). Voči bežnému Unimogu má model U 20 rázvor podvozku skrátený na 270 cm. Na pohon vozidla slúži štvorvalcový turbodieselový motor Mercedes-Benz OM 904 LA, zdvihového objemu 4,25 litra, ktorého maximálny výkon je 110 kW. Prevodovka má osem stupňov, ďalších osem stupňov je k dispozícii pre pomalú pracovnú jazdu. V kabíne vozidla sú tri miesta. K odberateľom sa prvé Unimogy U 30 dostanú v prvom štvrťroku 2008. Moderné unimogy by určite našli uplatnenie aj v našich podnikoch komunálnych služieb.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 966
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 588
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 777
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 598
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 282
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 005
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 549
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 101
  1. Štefan Šturdzík: Po boji je každý generál.
  2. Anna Miľanová: Obchodovanie áno. Dačo za dačo. Zakúpenie, výmena, či iné ocenenie kvality tovaru.
  3. Eva Bachletová: Šéfovia a šéfky!
  4. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/
  5. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Nemecko a Rakúsko. Druhá časť.
  6. Peter Slamenik: Černák
  7. František Kukura: Vízia upadnutia Slovenska do bezvýznamnosti
  8. Ján Chomík: Blázni
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 196
  2. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 11 023
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 525
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 282
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 864
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 689
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 020
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 537
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Štefan Šturdzík: Po boji je každý generál.
  2. Anna Miľanová: Obchodovanie áno. Dačo za dačo. Zakúpenie, výmena, či iné ocenenie kvality tovaru.
  3. Eva Bachletová: Šéfovia a šéfky!
  4. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/
  5. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Nemecko a Rakúsko. Druhá časť.
  6. Peter Slamenik: Černák
  7. František Kukura: Vízia upadnutia Slovenska do bezvýznamnosti
  8. Ján Chomík: Blázni
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 196
  2. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 11 023
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 525
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 282
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 864
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 689
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 020
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 537
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu