"tulák"). Do prvého autíčka dokončeného v podniku Szczecińska Fabryka Motocykli v roku 1957 sa mohli vtesnať dvaja dospelí cestujúci dopredu a po bočnom odklopení prednej sedačky na zadné sedadlá nanajvýš dve deti. Vzadu uložený pohonný agregát tvoril jednovalcový štvortaktný, vzduchom chladený motor so zdvihovým objemom 350 cm3, ktorý sa bežne montoval do motocyklov Junak M07. Konštruktéri ho kvôli výraznej hlučnosti odizolovali od ostatného priestoru hrubou plsťou. Štvorstupňová prevodovka mala samočinné prepínanie. Karoséria bola uložená na základnej nosnej trojdielnej podlahovej doske hrubej 0,8 m, ktorá s blatníkmi vážila asi 70 kg. Uzatvorená karoséria bola z plechu. Nastupovať sa muselo z prednej strany, celá čelná plocha sa odklápala smerom dolu. Sedadlá tvorili trúbky, vankúše z latexu a poťahy zo syntetickej tkaniny. Na podlahe sa nachádzal gumový koberec. Zaujímavosťou bolo, že všetky vnútorné plochy karosérie boli ošetrené izolačnou vrstvou korku a živice. Skutočnú nezvyčajnosť predstavovali diskové dvojdielne kolesá. Pri výmene oprave sa kolesá neskladali dole, iba sa nasadila a dohustila pneumatika, čím sa ušetrila váha náhradného kolesa. Brzdy na všetkých kolesách motocyklového typu sa ovládali lankami, riadenie ozubenou tyčou. Smyk vážil 470 kg, mohol dosiahnuť rýchlosť 70 km/h a spotreboval 5 l paliva na 100 km. Do roku 1959 v Štetíne postavili sedemnásť až dvadsať exemplárov vo verziách B 30 a B 31, s karosériami kovov s plastických hmôt. Zachovalo sa ich niekoľko aj mimo územia Poľska.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.