majstrovského titulu v značkách. Reprezentanti továrenského tímu však nebudú jediní, kto v blížiacej sa novej sezóne osedlá špeciály Ford Focus WRC.
KOŠICE. Jeden z aktérov lanského boja o titul - Marcus Grönholm - sa (nateraz) s aktívnou kariérou rozlúčil. "Neviem, ako sa vyrovnám s tým, že už nepretekám. Možno to po niekoľkých mesiacoch začnem nenávidieť a niečo podniknem. Len čas ukáže," naznačuje "Magic" Marcus. Šéf majstrovského tímu Ford - Malcolm Wilson - sa musel porozhliadnuť po náhrade. Dôveru opäť raz vložil do dvojice perspektívnych mladíkov. Aj keď v prípade Mikka Hirvonena ide skôr už o vyzretého pilota. Jeho tri minuloročné víťazstvá a fakt, že neraz dokázal potrápiť aj svojho "učiteľa" Grönholma, hovoria za všetko. Otázne je, ako sa dokáže vyrovnať so zvyšujúcim sa tlakom okolia. "Ak sa budem chcieť popasovať o titul majstra sveta, budem musieť jazdiť vždy naplno a snažiť sa vyhrať čo najviac súťaží," hovorí Hirvonen. Post "dvojky" si vyslúžil Jari-Matti Latvala. Výkonový progres mladého Fína za volantom Fordu Focus tímu Stobart nezostal bez povšimnutia. "Máme veľmi mladú dvojicu jazdcov, možno najmladšiu v histórii," hovorí tímový boss Wilson. "Obaja piloti však majú našu plnú dôveru. Rozhodne chceme aj tohto roku vyhrávať." Na desiatich vybraných podujatiach dvojicu Hirvonen - Latvala doplní Khalid Al Quassimi. Sultán Sheikh zatriasol mešcom, vďaka čomu sa Khalid predstaví dokonca aj v Monte Carle a v pre neho exotickom Švédsku. "Teším sa hlavne na Jordánsku rely. Tam sa budem môcť skutočne porovnať so svetovou špičkou," uviedol Al Quassimi, ktorý v Jordánsku vlani triumfoval.
Za Stobart aj Duval
Povzbudivé výsledky z uplynulého roka, keď B-tímu Ford - Stobart VK Sport - iba tesne ušlo tretie miesto v šampionáte značiek, napĺňajú jeho majiteľa Eddieho Stobarta optimizmom. A to aj napriek tomu, že krátko pred koncom minulého roka koketoval s myšlienkou stiahnuť sa z MS. Tím opustil Jari-Matti Latvala, zostali však Henning Solberg a Matthew Wilson. Starší z dvojice bratov Solbergovcov sa opäť môže spoľahnúť na peniaze od spoločnosti Expert, Wilson zase na vplyvného otca. Poriadny vietor iste narobí Gigi Galli. Taliansky búrlivák má po odmlke zazmluvnených všetkých 15 štartov v seriáli MS rely 2008. "Som neuveriteľne šťastný a pyšný na to, že som od takého špičkového tímu dostal príležitosť vrátiť sa do svetového šampionátu. Absolvovať kompletnú sezónu MS bolo vždy mojím snom," teší sa Talian. Iba doplňme, že výrazným faktorom pre uzavretie kontraktu boli okrem Galliho nepopierateľného talentu aj finančné prostriedky od gumárenského gigantu Pirelli. A zdá sa, že sa štastie usmialo aj na Francoisa Duvala, ktorý sa podľa najnovších informácii predstaví za volantom Fordu Focus tímu Stobart na otváracom podniku sezóny 2008 v Monaku. "Momentálne je istý iba jeho štart v Monte Carle. Uvidíme, ako sa tam Francoisovi bude dariť. Zatiaľ žiadne dalšie plány nie sú, ale človek nikdy nevie...," zareagoval Malcolm Wilson na otázku novinárov o prípadných dalších Duvalových štartoch za Stobart. Dva Focusy WRC na desiatich sútažiach nasadí aj tím Munchi's Ford. Jednotkou sa stane Federico Villagra, v Argentíne, Jordánsku a Fínsku sa s druhým autom predstaví Luis Perez Companc. S ďalším Fordom Focus WRC bude jazdiť mladý Nór Andreas Mikkelsen, ktorý má v garáži hneď tri takéto špeciály. Špekuluje sa tak aj o prípadnom dalšom pilotovi s Focusom WRC. Jedným z kandidátov je dokonca aj Marcus Grönholm, ktorý Mikkelsenovi v súčasnosti výrazne pomáha pri vstupe medzi elitu. Štarty so špeciálom s modrým oválom v znaku má naplánované aj "exjunior" Urmo Aava i Gareth MacHale.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.