Korzár logo Korzár

Turbovrtuľové Metro lieta do Kolína

S troškou nadsadenia by sa dalo povedať, že k doterajším pravidelným leteckým linkám z Košíc pribudla ďalšia. Malá nemecká letecká spoločnosť

Regional Air Express (RAE) začala totiž lietať z Kolína do Košíc a späť. Nejde však o verejnú linku, ale o pravidelné lety na objednávku pre firmu Getrag Ford, sídliacu v Kechneci. V piatok popoludní odvezie lietadlo pracovníkov uvedenej firmy, ktorí majú svoj domov v Nemecku, do Kolína a v pondelok ráno ich privezie späť do Košíc. Na tejto takpovediac "firemnej" linke lieta spoločnosť RAE 19-miestnymi lietadlami Fairchild Swearingen Metro III. Malé dopravné lietadlá radu Metro (nazývané aj Metroliner) sú odvodené od lietadiel radu Merlin, ktoré vyvinula americká firma Swearingen. V roku 1971 prevzala túto firmu spoločnosť Fairchild. S konštrukciou prototypu prvého modelu Metro sa začalo v roku 1968 a prvý let sa uskutočnil 26. augusta 1969. V roku 1971 prevzala firmu Swearingen spoločnosť Fairchild.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Metro je veľmi rýchle

Modernizovaná verzia SA-227AC Metro III bola certifikovaná v roku 1980 a už sa predávala pod značkou Fairchild (prípadne Fairchild Swearingen). Lietadlo má rozpätie krídiel 17,4 m, dĺžku 18,1 m a výšku 5,1 m. Maximálna vzletová hmotnosť je 7 260 kg. Na pohon lietadla slúžia dva turbovrtuľové motory Honeywell TPE331, každý s maximálnym kontinuálnym výkonom 745,5 kW. Lietadlo môže prepravovať 19 cestujúcich alebo náklad hmotnosti až 2 000 kg. Cestovná rýchlosť lietadla je 450 km/h. Celkovo bolo vyrobených 291 lietadiel Metro III. Lietadlá radu Metro používajú mnohé letecké spoločnosti na celom svete, vojenská verzia slúži v letectvách viacerých krajín. Na snímke je jedno zo štyroch lietadiel Metro III spoločnosti RAE na košickom letisku. Ide o lietadlo s poznávacou značkou D-CAVA, ktoré má výrobné číslo AC-758B a bolo vyrobené v roku 1990. Toto lietadlo získala spoločnosť RAE v polovici roka 2006 a po modernizácii interiéru a prístrojového vybavenia ho koncom roka zaradila do prevádzky. Lietadlo predtým lietalo s francúzskou poznávacou značkou F-GPSN pre spoločnosť Champagne Airlines. Lietadlá Metro III patria medzi najrýchlejšie vrtuľové lietadlá na svete a ich maximálna rýchlosť je až okolo 550 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  2. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  3. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  4. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu
  5. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom
  6. Operácia očí je riešením pre každú profesiu
  7. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom
  8. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu
  1. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  2. Vzducholoď aj koncert Kaliho? Takto Kaufland oslavuje narodeniny
  3. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu
  4. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  5. Aplikácia Otvorené drevo potvrdzuje transparentnosť LESY SR
  6. Drevo pod kontrolou: Ako technológia RFID mení vývoz drevnej hmo
  7. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom
  8. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom
  1. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu 12 476
  2. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom 9 304
  3. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta 6 935
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom 5 216
  5. Operácia očí je riešením pre každú profesiu 3 586
  6. S tanečnicou Katarínou Jakeš na výlete v Košiciach 2 424
  7. Hodnotenie profesionála: Hotely na Zakynthose prekvapia detailmi 2 036
  8. Private equity fondy priťahujú čoraz viac slovenských investorov 1 603
  1. Dušan Koniar: Jeden typ čitateľa „smečku“ prešľap neodpúšťa
  2. Viktor Pamula: Prečo som vstúpil do politiky ?
  3. Martin Bača: Shakespearov Windsor v Bram(h)alle
  4. Eva Záhorská: Záhradkári a ovocinári pozor!
  5. Otilia Horrocks: Pragmatizmus, či len politické divadlo?
  6. Martin Ondráš: Hrobár slovenského vidieka
  7. Michael Achberger: Preto vyzerajú mladšie: silový tréning ako elixír vitality a dlhovekosti
  8. Oskar Kaman: Rastúca bezdomovecká kríza: Kto zlyháva?
  1. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 34 415
  2. Ivo Nesrovnal: Matúš, vďaka za pozvanie, ale pod toto sa nepodpíšem. Ad električka v Petržalke. 30 724
  3. Martin Sukupčák: Ako jeden primátor "urbanizuje" mesto L. Mikuláš 13 629
  4. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú. 10 992
  5. Daniel Guľaš: Drony nad Moskvou: Úderný zásah do ruskej ekonomiky 7 447
  6. Otilia Horrocks: Kto je tu vlastne podozrivý? Matovičovci, ktorí zverejnia mená — alebo tí, čo mlčia? 6 380
  7. Oskar Kaman: Parkovacia politika Magistrátu zlyháva. 5 350
  8. Monika Albertiová: Kritika nie je útok: PS versus Hnutie Slovensko. Zas do seba kopú - a Fico sa smeje 5 322
  1. Pavel Macko: Prečo rokovania medzi Ukrajinou a Ruskom nikam nevedú?
  2. Marcel Rebro: Slováci dokážu závidieť polosirote rehabilitačný tábor a beznohému protézu
  3. Marcel Rebro: Kaliňákove tanky, Pearl Harbor a slovenský ministerský časostroj
  4. Marcel Rebro: Verím, že dobijeme dobrým ľuďom baterky
  5. Roman Kebísek: Štúr na Slovanskom zjazde r. 1848: Prioritou Slovanov nie je záchrana Rakúska
  6. Post Bellum SK: Priatelia-Maďari, ktorí zohrali kľúčovú rolu počas Nežnej revolúcie
  7. Radko Mačuha: Peter Pellegrini je prezidentom vojny.
  8. Marcel Rebro: Za každým padlým hrdinom zostala stolička pri stole. A často aj dieťa, ktoré stratilo otca
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu