ochrancu ľudských práv.
KOŠICE. Ide v poradí už o jedenáste pracovisko ombudsmana v rámci SR, občanom bude k dispozícii od 17. apríla vždy každý tretí štvrtok v mesiaci.
"Touto formou chceme rozšíriť ponuku služieb Kancelárie prvého kontaktu v budove MMK pre občanov aj o vybavovanie sťažností, ktoré by mali byť smerované k verejnému ochrancovi práv," zdôraznil počas krátkeho brífingu F. Knapík.
Ombudsman Pavel Kandráč vzápätí vyslovil názor, že v Košiciach, druhom najväčšom meste Slovenska, malo byť regionálne pôsobisko verejného ochrancu práv už dávno. "K zriadeniu kancelárie nás vedie predovšetkým to, že nie každý môže, či už z ekonomických alebo zdravotných dôvodov, navštíviť pôsobisko ombudsmana v inom meste," uviedol P. Kandráč. "Verejný ochranca práv vychádza z princípu, že každý orgán verejnej správy je službou občanovi."
Hlásenie centrálne
Podľa P. Kandráča, pracovníci kancelárií ombudsmana pomáhajú bezplatne pri riešení problémov súvisiacich s porušovaním ľudských práv konaním orgánov verejnej správy. Ide najmä o rôzne stavebné konania, vybavovanie sťažností či petícií. Ľudia by sa nemali na ombudsmana obracať v rôznych občianskych alebo pracovných sporoch, napriek tomu ich však pracovníci kancelárie právne usmernia. Za šesť rokov fungovania Kancelárie verejného ochrancu ľudských práv sa tak stalo v asi 26-tisíc prípadoch.
Košická kancelária ombudsmana bude sídliť v budove MMK (1. poschodie C 118 - pozn. red.), klienti sa však budú musieť hlásiť centrálne na t.č. 02/48 287 401 s tým, že ich budú radiť do časového harmonogramu vybavenia v rámci pracovných dní.
Autor: sam
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.