priebežne dolieval vedrá dažďa a zakrýval to ťažko prehľadným závojom z hmly.
CORDOBA/KOŠICE. A aby sa nepovedalo, že je príliš nepriehľadný, tak na oblohu ako výstrahu vyvesil ťažké mračná. V takýchto podmienkach sa museli ukázať charaktery. Niektoré posádky mali odvahu a iné zdravý rozum. Komu sa to vyplatilo viac?
Trápenie fordov
Výborne do súťaže odštartovali obe posádky značky Ford. Hirvonen viedol s nečakane veľkým náskokom a Latvala mu kontroval druhým miestom. Samozrejme, že po prvej ereske je predčasné robiť závery, ale nevyzeralo to, že "modré ovály" budú v nedeľu bilancovať svoju asi najhoršiu súťaž v tomto desaťročí. Mladý Latvala totiž už na dvojke zavadil o priekopu a jeho ford zvedavo otrčil všetky štyri kolesá k visiacim mrakom. Najmladší víťaz histórie sa potom nahneval a postupne sa vrátil späť na bodované miesta. Na nešťastnom trinástom meranom úseku však tvrdo šuchol o veľký kameň a poškodil vozidlo tak, že ho mechanici nestihli opraviť v časovom limite a zvyšných päť eresiek druhej etapy Jari-Matti mohol meditovať. Stratených 25 minút bolo pred poslednou trojicou eresiek už príliš veľa, aby sa Latvalla posunul vyššie ako na dvanáste miesto v cieli. Aj to stačilo na dva body pre šampionát značiek. Ambíciami na titul zapodievajúci sa kolega Hirvonen podobnú tortúru ako Latvala (trafil kameň, poškodil nápravu a nestihol sa vrátiť do súťaže) prežil v piatkovej prvej etape. Od soboty si však dával väčší pozor a do cieľa prišiel na trochu prekvapivom piatom mieste. Pre ašpiranta až príliš skromný výsledok a sklamanie u Forda je pochopiteľné.
Sklamaný optimista Solberg
Nič nie je také jednoduché, ako to na prvý pohľad vyzerá. Loeb však znova ukázal svoju silu. V piatok otestoval možnosti svoje i svojho auta a odhadol silu súperov. Trpezlivou jazdou len s primeranou dávkou rizika potom kontroloval pozíciu a doviezol do cieľa už svoje 39. víťazstvo v MS. A že citroën bol na ťažké podmienky južnej Ameriky pripravený ozaj výborne, dokázal aj Dany Sordo, ktorý došiel na treťom mieste. To druhé mu uchmatol Chris Atkinson na subaru, ktorý si po mexickej rely asi myslí, že si ho môže predplatiť do konca sezóny. Faktom však je, že subaru dokazuje, že mu pneumatiky Pirelli sedia lepšie ako "falošné" michelinky a nebyť zlyhania elektroniky v Solbergovom aute v úvode poslednej etapy, tak by sa Subaru tešilo dvojitému pódiu. Treba si totiž povedať, že Petter Solberg zajazdil päť najrýchlejších časov druhej etapy a jasne bol sobotňajším kráľom. Sklamaný miláčik publika aspoň dúfa, že tím naznačil stúpajúcu výkonnosť a on bude opäť môcť pomýšľať na víťazstvá.
ŠTATISTIKA
Výsledky 28. argentínskej rely: 1. Loeb/Elena (Citroën C4) 5:05:48,6, 2. Atkinson/Prevot (Subaru Impreza) + 2:33,2, 3. Sordo/Marti (Citroën C4) + 4:04,7, 4. Rautenbach/Senior (Citroën C4) + 20:03,5, 5. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus) + 25:15,3, 6. Villagra/Perez-Companc (Ford Focus) + 27:42,0, 7. Galli/Bernacchini (Ford Focus) + 27:51,8, 8. Aigner - Wicha (Mitsubishi Lancer) + 28:59,3.
(Viedli: RS 1 - 4 Hirvonen, 5 - 21 Loeb. Víťazi RS: Loeb RS 5, 11, 12, 15 a 20, Hirvonen RS 1, 2 a 4, Latvala RS 3, 6, 8, 19 a 21, P. Solberg RS 10, 14, 16, 17 a 18, Atkinson RS 9 a 13, Galli RS 7.). Priebežné poradie (4/16): 1. Loeb 30 bodov, 2. Hirvonen 25, 3. Atkinson 22, 4. Latvala 16, 5. Galli 11, 6. Sordo a P. Solberg po 9, 8. Rautenbach, Duval a Villagra po 5, 11. Mikkelsen a H. Solberg po 4, 13. Wilson 3, 14. Cuoq a Gardemeister po 2, 16. Aigner, Andersson, Trinino a Hänninen po 1. Značky (4/16): 1. Ford 44 bodov, 2. Citroën 41, 3. Subaru 33, 4. Stobart Ford 22, 5. Munchis Ford 10, 6. Suzuki 6.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.