kilometroch doviezla svoje Suzuki Ignis do cieľa na skvelej druhej pozícii v skupine N2 v rámci celkového poradia i klasifikácie slovenského šampionátu.
EGER/KOŠICE. Už slávnostný štart spojený s predstavovaním súťažiacich na egerskom námestí Dobó tér bol pre Rasťa a Zuzku veľkým zážitkom. "Štart bol úžasný, mal som pocit, že sme na majstrovstvách sveta. Ešte dva kilometre od rampy lemovali cestu autá divákov. Podľa našich informácií sa na rely prišlo pozrieť až 120 000 priaznivcov. Takú fantastickú atmosféru na Slovensku len tak nezažijeme," hovorí Rasťo Chvála.
Prekvapili rýchlosťou
Z celkového počtu 147 štartujúcich posádok sa v skupine N2 predstavilo 15 dvojíc. V rámci tejto skupiny štartujú aj jazdci značkových pohárov identických vozidiel "Suzuki Ignis Kupa" a "Suzuki Swift Kupa". Porovnanie sa s nimi bolo pre slovenskú posádku v Maďarsku prioritou. "Keď sme zbadali na technickom preberaní flotilu maďarských suzuki, trochu sme zapochybovali o tom, ako sa nám bude dariť. Nakoniec sme si povedali, že to skúsime." Siedme miesto v rámci triedy N2 v úvodnej rýchlostnej skúške ukázalo, že slovenská dvojica bude domácim borcom minimálne rovnocenným súperom. V ďalšom priebehu sa Rasťo so Zuzkou posúvali vo výsledkovej listine iba vyššie a do cieľa dorazili aj napriek problémom s prevodovkou na výbornom druhom mieste. Nad ich sily bol iba výkon rodáka z Egeru Istvána Radóa jazdiaceho so slovenskou licenciou, ktorý sa v domácich podmienkach ukázal byť neporaziteľný. Žltý Ignis slovenskej posádky Chvála/Lieskovcová sa zároveň stal najrýchlejším "enkovým" Suzuki vo výsledkovej listine Start Autó Rally Eger.
Kľúčová voľba pneumatík
"Rýchlostné skúšky boli náročné, často sa menilo tempo a typ asfaltu. V sobotu začalo pršať, čo spôsobilo, že sa na trati objavilo aj množstvo blata, na ktorom pneumatiky nefungovali ideálne. Neskôr sa však ukázalo, že čím klzkejšia bola trať, tým mi to viac vyhovovalo. V sobotu aj nedeľu sme sa trafili vo výbere pneumatík. Iba v závere prvej etapy som trochu vyšiel z rytmu, auto sa viac šmýkalo a bol som neistý. Rovnako za tmy sme volili voľnejšie tempo, keďže to bola moja premiéra v takýchto podmienkach. Naším cieľom bolo porovnať sa s ostatnými suzuki, ktorých jazdí v Maďarsku dosť. Ako sa ukázalo, tým sme ušli. István Radó bol vzhľadom na techniku i to, že je Egerčan, nad naše sily," zhodnotil účinkovanie posádky R. Chvála.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.