poctivo testovali tímy F1 pred štvrtým podnikom MS.
Oficiálne sú na aktívnych tratiach šampionátu F1 povolené iba štyri okruhy, kde tímy môžu počas sezóny testovať svoje monoposty. Okrem Silverstone, Sakhiru a Monzy je to ešte katalánsky okruh neďaleko Barcelony, kde sa vedľa britského Silverstone testuje asi najviac. Po úvodných troch pretekoch začali v pondelok v Španielsku prvé testy, keď si tímy môžu preveriť funkčnosť nových komponentov, ktoré by mali zmeniť rozloženie síl pred nadchádzajúcimi pretekmi.
Nos ako sa patrí
V pondelok všetkých na trati prekvapil nový nos monopostu ferrari F2008. Chlapci v Maranelle s úmyslom zvýšiť predný prítlak a znížiť nedotáčavosť vozidla vymysleli, že vzduch môže pretekať vnútrom krídla a pripomenuli tak trochu zakázaný ground effect obrátenej venturiho trubice z konca sedemdesiatych rokov. Nápad je to rozhodne zaujímavý a uvidíme, ako naň zareaguje konkurencia a FIA. Ak by sa osvedčil, tak ho Taliani plánujú použiť už o týždeň na veľkej cene Španielska. V pondelok s ním vyrazil na trať Felipe Massa a dosiahol o 2,5 sekundy lepšie časy ako konkurencia. Výsledok je však neobjektívny, pretože Brazílčan jazdil na hladkých (slickoch) pneumatikách, ktoré testoval pre Bridgestone. Časy Massovho ferrari sú teda neporovnateľné s konkurenciou a zatiaľ iba všetci hádame, aký efekt nový konštrukčný prvok priniesol.
Ferrari so "Schumákom"
Aj počas tretieho dňa testov to vyzerá znova na najlepší čas pre Ferrari. Za volantom však sedel Michael Schumacher, ktorý znova pomáha tímu. Tentoraz hlavne s vývojom pneumatík. Prvý deň, ako sme si už povedali, dominoval Massa. Ďaleko za ním sa potom pohybovali Wurz s hondou, de la Rosa s mclarenom a Heidfeld s bmw. Počas druhého dňa sa pochlapil Barrichello s hondou, ktorý sa priblížil Massovmu času, ale stále mu chýbala asi
polsekunda. Massa na drážkovaných gumách sa už tak neponáhľal a zajazdil o dve sekundy pomalší čas ako deň predtým. Na trati sa v utorok objavil aj Hamilton za volantom McLarenu, ale jeho čas sa pohyboval okolo Alonsa, ktorého renault výkonnosť tento rok ešte nepotvrdil. Zaujímavé je, že okrem Barrichella sa prakticky všetci približne vošli do jedinej sekundy. No a to pred nadchádzajúcimi pretkemi vyzerá sľubne. Dodajme ešte, že v Barcelone netestuje Super Aguri (ako jediný nepricestoval) a Scuderia Toro Rosso síce prvé dva dni vynechala, ale v stredu predstavila dlho očakávaný nový model pre tohtoročnú sezónu - STR3. Doteraz obaja jej piloti jazdili s vlaňajším modelom.
ĽUBOŠ KAŠICKÝ
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.