mesto Rožňava a jeho okolie, preslávené krásnymi a náročnými traťami.
KOŠICE. V porovnaní s vlaňajším ročníkom podujatie zaznamenalo niekoľko organizačných zmien. Po slávnostnom štarte posádky (v piatok 25. 4.) absolvujú štyri rýchlostné skúšky situované na dvoch úsekoch - Mlynky (7,05 km) a Hnilec (12 km), pričom Mlynky sa do harmonogramu rožňavskej rely vrátili po štvorročnej pauze. Druhá a záverečná etapa odštartuje v sobotu 26. 4. a fanúšikovia i posádky sa v nej môžu tešiť na sedem meraných testov idúcich sa na trojici úsekov - najdlhšiu Podsúľovú (14,25 km) a legendárnu Úhornú (10,9 km) súťažiaci absolvujú trikrát. Bonusom najmä pre divákov je populárny mestský okruh v Rožňave (7,05 km), ktorý posádky počas celého priebehu podujatia absolvujú iba raz, a to v sobotu ako RS7. Administratívne a technické preberanie, riaditeľstvo súťaže i štartová rampa budú situované v budove Eurobus, resp. pred ňou na Šafárikovej ulici, servisná zóna sa v porovnaní s vlaňajškom presťahovala na ulicu Jána Pavla II. v Rožňave.
55 posádok z 5 krajín
Z 55 prihlásených posádok môžeme pokojne minimálne päť označiť ako horúcich favoritov na víťazstvo. Patrí k nim víťaz predošlej Rally Eger v rámci slovenského šampionátu Jozef Béreš s Róbertom Müllerom na Fiate Punto Super 2000, s rovnakým vozidlom budú opäť štartovať Poliaci Grzyb s Mazurom, majstri našej republiky z roku 2006. Svoju rýchlosť z Egera chce v Rožňave potvrdiť česká dvojica Orsák/Vajík s produkčným Mitsubishi, rovnakú techniku má k dispozícii aj Peter Gavlák navigovaný Milošom Hůlkom. Žilinský jazdec práve v Rožňave v roku 2006 dosiahol svoj prvý triumf v absolútnom poradí, na ktorý by rád nadviazal. Jediné vozidlo kategórie WRC v štartovom poli (Škodu Octavia) budú po rýchlostných skúškach vodiť Igor Drotár so spolujazdcom Vladom Bánocim. Zabúdať však netreba ani na ďalšie posádky zo Slovenska, Česka, Poľska, Maďarska a Rakúska.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.