Korzár logo Korzár

Turecký hetrik pre Massu

Piate preteky sezóny F1 v tureckom Istanbule sa v nedeľu stali už tretíkrát za sebou korisťou Brazílčana Felipe Massu, pre ktorého to bolo siedme

víťazstvo z 93 štartov a zároveň 205. pre tím Ferrari, ktorý absolvoval 763 veľkých cien.

KOŠICE. Massa dovŕšil svoj turecký hetrick po tom, ako vyštartoval z pole position a v pretekoch udržal za sebou prebudeného Lewisa Hamiltona.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mohli mať dabl

Ten si spomenul na svoju vlaňajšiu sezónu a kombináciou výborného výkonu a rozdielnej stratégie sa pokúsil získať výhodu. Malý Brazílčan mal však svoj deň a celú situáciu plne pod kontrolou. "Vôbec ma nevyviedlo z miery, keď ma Lewis predbehol. Vedel som, že pôjde o zastávku viac do depa," škeril sa Felipe Massa. Už menej spokojný bol jeho šéf Stefano Domenicali, ktorý mal v nedeľu narodeniny a Massa mu venoval svoje víťazstvo. Domenicali sa však preriekol, že Ferrari zasa ušlo dvojité víťazstvo, pretože sa Massa príliš ľahkovážne nechal predbehnúť Hamiltonom v 24. kole. "Ak by bol Felipe podržal Lewisa za sebou ešte aspoň dve kolá, tak sme mohli doviezť dabl," usmieval sa aj napriek tomu Stefano.

SkryťVypnúť reklamu

Prebudený Lewis

Zmiešané pocity mali aj v tíme McLaren. Heikki Kovalainen po nepríjemnej havárii v Barcelone dostal povolenie štartovať a hneď sa odmenil druhým miestom na štartovom rošte. V pretekoch mal však už v úvode (po kontakte s Räikkönenom) defekt zadného kolesa a musel do depa. Vďaka tomu sa prepadol na posledné miesto a stratil šancu na dobrý výsledok. Dvanáste miesto v cieli veľmi nepotešilo. Zlepšujúcu sa formu mclarenov však potvrdil Hamilton, ktorý štartoval z tretieho miesta a ako jediný neskôr popreháňal Massu. "Kvôli problémom s pneumatikami sme zvolili rozdielnu stratégiu a takmer nám to vyšlo," konštatoval Ron Dennis, pre ktorého jediným cieľom je majstrovský titul.

Mäkké či tvrdé?

Kto sledoval priamy prenos, musel sa určite dobre pobaviť. Veď kto by pochyboval o interpretovanej tvrdosti pneumatík a ich zázračnom vplyve na mclareny? Čo na tom, že desať kíl paliva navyše znamená 0,4 sekundy na kolo a ak niekto jazdí v strede pretekov o sekundu lepšie časy oproti porovnateľnej konkurencii, tak má evidentne menej paliva a ide o zastávku viac do depa. Ale to je predsa zanedbateľný detail, však? Aspoň že sa televízny divák zabáva (či skôr plače?).

SkryťVypnúť reklamu

Rubensov 257 štart

Bavil sa však aj Rubens Barrichello. Teda aspoň na štarte pretekov, pretože štrnáste miesto v cieli s pomalým monopostom veľa radosti neprinesie. Brazílčan však vyštartoval do svojej 257. grand prix, čím prekonal pätnásť rokov starý rekord Taliana Riccarda Patresseho, ktorý zhodou okolností končil kariéru práve v roku, keď Barrichello v F1 začínal. "Som smutný, že ma Rubens pripravil o môj fúzatý rekord," ukázal trochu sentimentu Talian, ktorý prišiel do Turecka Rubensovi osobne poblahoželať. Brazílčan mu pri tejto príležitosti nenápadne naznačil, že jeho ambíciou je 300 štartov v F1. Ktovie, či sa to podarí? Rubens však ešte od Hondy nedostal návrh na predĺženie zmluvy na ďalšiu sezónu. Myslím si však, že šikmookí chlapíci dnes už vedia posúdiť reálnosť Brazílčanovej ambície.

SkryťVypnúť reklamu

Výsledky 4. GP Turecka 2008: 1. Massa (Fin.) ferrari 1:26:49,451 (202,975), 2. Hamilton (Ang.) mclaren + 3,779, 3. Räikkönen (Fin.) ferrari + 4,271, 4. Kubica (Pol.) bmw + 21,945, 5. Heidfeld (Nem.) bmw + 38,741, 6. Alonso (Špan.) renault + 53,724, 7. Webber (Rak.) redbull + 1:04:229, 8. Rosberg (Špan.) williams + 1:11:406. (PP: Massa ferrari 1:27,617 (219,327), NK: Räikkonen ferrari 1:26,506 (222,144) v 20. kole, Viedli: 1. - 19. kolo Massa, 20. - 21. k. Räikkonen, 22. - 23. k. Massa, 24.-32.k. Hamilton, 33.-40.k. Massa, 41.-43.k. Räikkonen, 44.-45.k. HHamilton, 46.-58.k. Massa.)

Priebežné poradie (po 5/18): 1. Räikkönen 35 bodov, 2. Massa 28, 3. Hamilton 28, 4. Kubica 24, 5. Heidfeld 20, 6. Kovalainen 14, 7. Webber 10, 8. Trulli 9, 9. Alonso 9, 10. Rosberg 8, 11. Nakajima 5, 12. Button 3, 13. Bourdais 2. Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 63, 2. BMW 44, 3. McLaren 42, 4. Williams 13, 5. Red Bull 10, 6. Toyota 9, 7. Renault 9, 8. Honda 3, 9. Toro Rosso 2 body.

ĽUBOŠ KAŠICKÝ

Autor: hk

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  2. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  3. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  4. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu
  5. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom
  6. Operácia očí je riešením pre každú profesiu
  7. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom
  8. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu
  1. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  2. Vzducholoď aj koncert Kaliho? Takto Kaufland oslavuje narodeniny
  3. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu
  4. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  5. Aplikácia Otvorené drevo potvrdzuje transparentnosť LESY SR
  6. Drevo pod kontrolou: Ako technológia RFID mení vývoz drevnej hmo
  7. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom
  8. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom
  1. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom 9 619
  2. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu 8 817
  3. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta 7 273
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom 5 367
  5. Operácia očí je riešením pre každú profesiu 3 766
  6. S tanečnicou Katarínou Jakeš na výlete v Košiciach 2 131
  7. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb 1 868
  8. Hodnotenie profesionála: Hotely na Zakynthose prekvapia detailmi 1 839
  1. Michal Zajaček: Hrobár
  2. Ján Šeďo: Eštok to tak zamotal, že "Pele" so sestrou už asi nevedia, čo sa stalo.
  3. Anton Kaiser: Vitajte susedia
  4. Adam Ustupsky : Skácel ako prognostik,alebo ako vzniká nenávisť?
  5. Patrik Wolf: Individuálne tréningy v prípravke: Radosť z hry verzus tlak na výkon
  6. Niko Staš: Očarujúca tatranská túra v objatí skál a výhľadov: poďte so mnou na Rysy!
  7. Pavel Macko: Nemecká vs. ruská ekonomika: Fakty proti mýtom, ktoré šíri Fico
  8. Rudolfa Vallová: Aj turizmus je o umení. Podnikania!
  1. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 36 775
  2. Ivo Nesrovnal: Matúš, vďaka za pozvanie, ale pod toto sa nepodpíšem. Ad električka v Petržalke. 31 629
  3. Martin Sukupčák: Ako jeden primátor "urbanizuje" mesto L. Mikuláš 14 037
  4. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú. 11 112
  5. Otilia Horrocks: Kto je tu vlastne podozrivý? Matovičovci, ktorí zverejnia mená — alebo tí, čo mlčia? 6 492
  6. Monika Albertiová: Kritika nie je útok: PS versus Hnutie Slovensko. Zas do seba kopú - a Fico sa smeje 5 893
  7. Ján Šeďo: Myslel som si, že v Tatrách konečne parkujeme za rozumné ceny... 5 709
  8. Daniel Guľaš: Drony nad Moskvou: Úderný zásah do ruskej ekonomiky 5 412
  1. Pavel Macko: Nemecká vs. ruská ekonomika: Fakty proti mýtom, ktoré šíri Fico
  2. Pavel Macko: Prečo rokovania medzi Ukrajinou a Ruskom nikam nevedú?
  3. Marcel Rebro: Slováci dokážu závidieť polosirote rehabilitačný tábor a beznohému protézu
  4. Marcel Rebro: Kaliňákove tanky, Pearl Harbor a slovenský ministerský časostroj
  5. Marcel Rebro: Verím, že dobijeme dobrým ľuďom baterky
  6. Roman Kebísek: Štúr na Slovanskom zjazde r. 1848: Prioritou Slovanov nie je záchrana Rakúska
  7. Post Bellum SK: Priatelia-Maďari, ktorí zohrali kľúčovú rolu počas Nežnej revolúcie
  8. Radko Mačuha: Peter Pellegrini je prezidentom vojny.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu