zníženej viditeľnosti stane každá tretia nehoda nákladných áut. Vodiči ostatných vozidiel, ktorí majú za zlých svetelných podmienok kolíziu s kamiónom, často uvádzajú, že nákladné vozidlo či príves resp. náves zbadali príliš neskoro. Príčina je jednoduchá: kontúry zadnej časti kamióna (často riadne špinavej) vidno za zlých svetelných podmienok veľmi zle. To sa však už v blízkej budúcnosti zmení. Európska únia vydala smernicu, podľa ktorej musia mať všetky nové typy nákladných vozidiel s hmotnosťou nad 7,5 tony a prívesy s hmotnosťou nad 3,5 tony zreteľne vyznačené kontúry zadnej časti vozidla. Boky vozidiel a prívesy musia mať aspoň čiastočné vyznačenie kontúr. Nová smernica EÚ začne platiť 10. júla tohto roku. Od zreteľného vyznačenia kontúr najmä zadnej časti vozidla si Európska únia sľubuje podstatné zníženie nehôd, spôsobených nárazom zozadu do málo viditeľného kamiónu. Podľa výskumu, ktorý sa konal v Nemecku, pripadá na jednu nehodu nákladného vozidla s vyznačenými kontúrami až 30 nehôd neoznačených vozidiel. Otázkou je, ako či čím sa dajú kontúry vozidla dobre vyznačiť. Riešenie ponúka napríklad americká firma 3M Company, ktorá už uviedla na trh reflexné fólie, ktorými možno vyznačiť obrysy vozidla. Fólie sú samolepiace, vyznačujú sa dlhou životnosťou a veľmi dobrými optickými vlastnosťami. Výrobca ponúka tieto fólie v bielej, žltej a červenej farbe. "Orámovanie" stredne veľkého nákladného vozidla novou samolepiacou fóliou stojí približne 350 eur.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.