Obísť policajtov, ktorí držia v rukách laserový merač, možno aj legálnym spôsobom.
BRATISLAVA. Od 1. októbra má začať platiť novela cestného zákona, ktorá postaví používanie antiradarov mimozákona. Vodiči v zahraničí už podrobili laserové merače rýchlosti testom a odhalili päť základných faktorov znižujúcich šance policajtov zamerať rýchlosť auta. 1. Evidenčná značka vozidla na prednej kapote auta. ŠPZ namontovaná kolmo na povrch cesty maximalizuje pomer odrazeného svetla. Pri čiernej Corvete so zakrytými prednými svetlami vzrástla po namontovaní prednej ŠPZ šanca zamerať jej rýchlosť až štvornásobne. 2. Povrch predných svetiel a svetiel do hmly pôsobí ako reflexná plocha. Vodiči ich rovnako ako ŠPZ zvyknú natierať matným krémom. 3. Autá s chrómovými plochami sú ľahšie zamerateľné než autá bez chrómu či tie, ktoré majú z chrómu len ochrannú mrežu pred kapotou. 4. Dizajn auta. Čím má kapota menej plôch kolmých na povrch cesty, tým je "neviditeľnejšie". Športové autá tak majú výhodu pred dodávkami či sedanmi. 5. Farba auta a typ farby. Vo všeobecnosti platí, že svetlé metalízy sú ľahšie zamerateľné laserom ako tmavé autá bez metalízy.
Autor: pet
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.