Korzár logo Korzár

Supermodelky 90. rokov sa vracajú

Po viac ako desiatich rokoch v ústraní sa slávne supermodelky z konca 80. a začiatku 90. rokov minulého storočia vracajú na scénu. Niektoré modelky

zvučných mien z tejto éry, vrátane Evy Herzigovej, boli prizvané, aby sa postavili do čela najväčších módnych kampaní tohtoročnej jesene.

Tri ženy z pôvodnej " veľkej štvorky", ktorú módny guru Versace v roku 1991 vyhnal z prehliadkových mol, sa vráti na bilbórdy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Lindu chce Prada

Linda Evangelista, ktorá tento mesiac oslávila 43. narodeniny, zažiari v reklamách propagujúcich kolekcie módneho domu Prada. Christy Turlingtonová (39) sa stane tvárou značky Escada. Claudii Schifferovej dali šancu spoločnosti Chanel a Salvatore Ferragamo, zatiaľčo Evu Herzigovú (35) si prizval na pomoc módny dom Louis Vuitton a Amber Valletaovou (34) firma Dsquared.

SkryťVypnúť reklamu

Dobre vychované krásky

Niekdajšie supermodelky, ktoré sú staršie, múdrejšie a s menšou pravdepodobnosťou ich niekto vyfotí, ako sa potácajú opité z nočných klubov, sú príťažlivé pre módne domy, ktoré chcú pre svoj marketing menej riskantný, profesionálny nádych.

" Supermodelky získali na retrohodnote, ale funguje u nich tiež faktor uznania. V 90. rokoch minulého storočia sa ľudia začali dožadovať nových tvárí, teraz ich majú, ale niekdajšie supermodelky sa medzitým stali celebritami. Stávajú sa slávnymi vďaka sebe samým," konštatuje redaktor bulvárneho časopisu Grazia Stefan Lindemann.

"Nie som tak nezbedné ako iné celebrity. Také ako herečka Lindsay Lohan sa každú chvíľu ocitnú v nejakom odvykacom zariadení a z nočných klubov sa motajú pripité. Supermodelky nič také nerobia. Sú dobre vychované a majú odlišnú pracovnú etiku," dodáva.

SkryťVypnúť reklamu

Calvin Klein sa mýlil

"Vzkriesenie" Schifferovej a spol. prichádza po bezútešných 12 rokoch, behom ktorých sa módni návrhári a vydavatelia časopisov spoliehali pri propagácii svojej produkcie na hollywoodských hercov a medzinárodné športové hviezdy. V roku 1996 si americký módny dom Donna Karan vybral pre svoju propagačnú kampaň herecký pár Demi Mooreovú a Brucea Willisa, a zvyšok trhu sa ponáhľal urobiť to isté. Na bilbórdoch po celom svete sa stále viac začali objavovať hviezdy šoubiznisu zvučných mien alebo anonymní tínedžeri. Koncom minulého roku zvonil Calvin Klein supermodelkám umieračik, keď povedal, že "ľudia proste nemajú o modelky záujem". A aj keď hŕstka osvedčených harcovníčiek ako Kate Mossová, či Gisele Büdchenová prežila, profesionálna supermodelka takmer prestala existovať.

SkryťVypnúť reklamu

Tohto roku je situácia trochu iná. Louis Vuitton pre svoju kampaň zvolil odvážne, farebné vyobrazenie modeliek zvučných mien, vrátane Stephanie Seymour, Evy Herzigovej a Claudie Schifferovej, ladne odpočívajúcich na sofá alebo ležiacich na kapote luxusných aút. Celá rada ďalších značiek - Chanel, Prada, či Yves Saint Laurent - ho nasledovali. Zdá sa, že to bol výnosný krok. Potom, čo sa v reklamách kozmetického gigantu L´Oreal objavila Linda Evangelista, hlási spoločnosť nárast predaja o 20 percent behom 18 mesiacoch.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  2. Na Marka oharka do jarka
  3. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  5. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  7. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  8. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 13 886
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 12 467
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 361
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 326
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 647
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 821
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 541
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 071
  1. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  2. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  3. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  4. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  5. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  6. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  7. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  8. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 590
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 240
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 68 254
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 669
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 596
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 703
  7. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 9 056
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 519
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  2. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  3. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  4. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  5. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  6. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  7. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  8. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 590
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 240
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 68 254
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 669
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 596
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 703
  7. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 9 056
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 519
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu