Korzár logo Korzár
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Supermodelky 90. rokov sa vracajú

Po viac ako desiatich rokoch v ústraní sa slávne supermodelky z konca 80. a začiatku 90. rokov minulého storočia vracajú na scénu. Niektoré modelky

zvučných mien z tejto éry, vrátane Evy Herzigovej, boli prizvané, aby sa postavili do čela najväčších módnych kampaní tohtoročnej jesene.

Tri ženy z pôvodnej " veľkej štvorky", ktorú módny guru Versace v roku 1991 vyhnal z prehliadkových mol, sa vráti na bilbórdy.

Lindu chce Prada

Linda Evangelista, ktorá tento mesiac oslávila 43. narodeniny, zažiari v reklamách propagujúcich kolekcie módneho domu Prada. Christy Turlingtonová (39) sa stane tvárou značky Escada. Claudii Schifferovej dali šancu spoločnosti Chanel a Salvatore Ferragamo, zatiaľčo Evu Herzigovú (35) si prizval na pomoc módny dom Louis Vuitton a Amber Valletaovou (34) firma Dsquared.

Dobre vychované krásky

Niekdajšie supermodelky, ktoré sú staršie, múdrejšie a s menšou pravdepodobnosťou ich niekto vyfotí, ako sa potácajú opité z nočných klubov, sú príťažlivé pre módne domy, ktoré chcú pre svoj marketing menej riskantný, profesionálny nádych.

" Supermodelky získali na retrohodnote, ale funguje u nich tiež faktor uznania. V 90. rokoch minulého storočia sa ľudia začali dožadovať nových tvárí, teraz ich majú, ale niekdajšie supermodelky sa medzitým stali celebritami. Stávajú sa slávnymi vďaka sebe samým," konštatuje redaktor bulvárneho časopisu Grazia Stefan Lindemann.

"Nie som tak nezbedné ako iné celebrity. Také ako herečka Lindsay Lohan sa každú chvíľu ocitnú v nejakom odvykacom zariadení a z nočných klubov sa motajú pripité. Supermodelky nič také nerobia. Sú dobre vychované a majú odlišnú pracovnú etiku," dodáva.

Calvin Klein sa mýlil

"Vzkriesenie" Schifferovej a spol. prichádza po bezútešných 12 rokoch, behom ktorých sa módni návrhári a vydavatelia časopisov spoliehali pri propagácii svojej produkcie na hollywoodských hercov a medzinárodné športové hviezdy. V roku 1996 si americký módny dom Donna Karan vybral pre svoju propagačnú kampaň herecký pár Demi Mooreovú a Brucea Willisa, a zvyšok trhu sa ponáhľal urobiť to isté. Na bilbórdoch po celom svete sa stále viac začali objavovať hviezdy šoubiznisu zvučných mien alebo anonymní tínedžeri. Koncom minulého roku zvonil Calvin Klein supermodelkám umieračik, keď povedal, že "ľudia proste nemajú o modelky záujem". A aj keď hŕstka osvedčených harcovníčiek ako Kate Mossová, či Gisele Büdchenová prežila, profesionálna supermodelka takmer prestala existovať.

Tohto roku je situácia trochu iná. Louis Vuitton pre svoju kampaň zvolil odvážne, farebné vyobrazenie modeliek zvučných mien, vrátane Stephanie Seymour, Evy Herzigovej a Claudie Schifferovej, ladne odpočívajúcich na sofá alebo ležiacich na kapote luxusných aút. Celá rada ďalších značiek - Chanel, Prada, či Yves Saint Laurent - ho nasledovali. Zdá sa, že to bol výnosný krok. Potom, čo sa v reklamách kozmetického gigantu L´Oreal objavila Linda Evangelista, hlási spoločnosť nárast predaja o 20 percent behom 18 mesiacoch.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  2. Studujte v Praze ekonomii a business v angličtině
  3. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  4. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  5. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  6. Tip na náhradu za rúško: Kvalitný nákrčník ochráni aj pred zimou
  7. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  8. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  9. Aj matematika sa dá skrotiť
  10. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  1. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  2. Budeme môcť v budúcnosti pracovať len z domu?
  3. 8 inšpirácií, ako využiť zvyšky jedla a nič nevyhodiť
  4. Na výpadok elektriny vás môže upozorniť aj SMS
  5. Detský čaj COOP Jednoty získal unikátne medzinárodné ocenenie
  6. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  7. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  8. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  9. Novinka medzi prefabrikátmi
  10. Virtuálne prechádzky ako pomoc turistom pri orientácií
  1. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 16 819
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 401
  3. Aká je chémia vôní 12 496
  4. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 10 946
  5. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 381
  6. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 896
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 638
  8. Bývanie v meste predlžuje život 8 278
  9. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 781
  10. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom 6 359
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Škola cez počítač: Žiaci sa zatajujú, učitelia nemajú kontrolu

Rodičov to stojí nemálo peňazí. Župa už ide dávať študentom notebooky.

Výročie výbuchu bytovky Mukačevská 7 v Prešove

Správca vybuchnutej bytovky v Prešove spomína na okamihy hrôzy

Chceme sa tam vrátiť, vraví.

Mojmír Květoň na Mukačevskej 7 v Prešove rok po výbuchu.
Vianočné trhy vytvárajú atmosféru vo väčšine slovenských miest.
Vpravo Volodymyr, vedľa neho jeho advokátka. Eskorta ho odvádza do väznice.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Jaroslav Haščák.
Dobré ráno

Dobré ráno: Po Haščákovi môže prísť na rad Fico

Haščákovi hrozí 20 rokov za mrežami.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

S Haščákom v pyžame

Keby zaspieval, zničí nielen milovníka koly, ale aj povesť bývalých reformných strán.

Peter Schutz
Petra Vlhová (vľavo) a Veronika Velez-Zuzulová.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop