zvučných mien z tejto éry, vrátane Evy Herzigovej, boli prizvané, aby sa postavili do čela najväčších módnych kampaní tohtoročnej jesene.
Tri ženy z pôvodnej " veľkej štvorky", ktorú módny guru Versace v roku 1991 vyhnal z prehliadkových mol, sa vráti na bilbórdy.
Lindu chce Prada
Linda Evangelista, ktorá tento mesiac oslávila 43. narodeniny, zažiari v reklamách propagujúcich kolekcie módneho domu Prada. Christy Turlingtonová (39) sa stane tvárou značky Escada. Claudii Schifferovej dali šancu spoločnosti Chanel a Salvatore Ferragamo, zatiaľčo Evu Herzigovú (35) si prizval na pomoc módny dom Louis Vuitton a Amber Valletaovou (34) firma Dsquared.
Dobre vychované krásky
Niekdajšie supermodelky, ktoré sú staršie, múdrejšie a s menšou pravdepodobnosťou ich niekto vyfotí, ako sa potácajú opité z nočných klubov, sú príťažlivé pre módne domy, ktoré chcú pre svoj marketing menej riskantný, profesionálny nádych.
" Supermodelky získali na retrohodnote, ale funguje u nich tiež faktor uznania. V 90. rokoch minulého storočia sa ľudia začali dožadovať nových tvárí, teraz ich majú, ale niekdajšie supermodelky sa medzitým stali celebritami. Stávajú sa slávnymi vďaka sebe samým," konštatuje redaktor bulvárneho časopisu Grazia Stefan Lindemann.
"Nie som tak nezbedné ako iné celebrity. Také ako herečka Lindsay Lohan sa každú chvíľu ocitnú v nejakom odvykacom zariadení a z nočných klubov sa motajú pripité. Supermodelky nič také nerobia. Sú dobre vychované a majú odlišnú pracovnú etiku," dodáva.
Calvin Klein sa mýlil
"Vzkriesenie" Schifferovej a spol. prichádza po bezútešných 12 rokoch, behom ktorých sa módni návrhári a vydavatelia časopisov spoliehali pri propagácii svojej produkcie na hollywoodských hercov a medzinárodné športové hviezdy. V roku 1996 si americký módny dom Donna Karan vybral pre svoju propagačnú kampaň herecký pár Demi Mooreovú a Brucea Willisa, a zvyšok trhu sa ponáhľal urobiť to isté. Na bilbórdoch po celom svete sa stále viac začali objavovať hviezdy šoubiznisu zvučných mien alebo anonymní tínedžeri. Koncom minulého roku zvonil Calvin Klein supermodelkám umieračik, keď povedal, že "ľudia proste nemajú o modelky záujem". A aj keď hŕstka osvedčených harcovníčiek ako Kate Mossová, či Gisele Büdchenová prežila, profesionálna supermodelka takmer prestala existovať.
Tohto roku je situácia trochu iná. Louis Vuitton pre svoju kampaň zvolil odvážne, farebné vyobrazenie modeliek zvučných mien, vrátane Stephanie Seymour, Evy Herzigovej a Claudie Schifferovej, ladne odpočívajúcich na sofá alebo ležiacich na kapote luxusných aút. Celá rada ďalších značiek - Chanel, Prada, či Yves Saint Laurent - ho nasledovali. Zdá sa, že to bol výnosný krok. Potom, čo sa v reklamách kozmetického gigantu L´Oreal objavila Linda Evangelista, hlási spoločnosť nárast predaja o 20 percent behom 18 mesiacoch.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.