angličtinu a priznáva, že občas vedel byť aj poriadne prísny.
K myšlienke študovať na Filozofickej fakulte slovenčinu v kombinácii s angličtinou ho primäla mamka. A on si po škole so študentami veľmi dobre rozumel. Vtedy ešte známy len ako Matej Cifra si dokonca vyučovací proces vyslovene užíval.
Učenie prirovnáva k moderovaniu
"Nešiel som ale študovať preto, aby som učil. Učenie bol pre mňa vlastne akýsi odrazový mostík k tomu, čo robím teraz. Prichádzam do kontaktu s mladými ľuďmi, chcem im odovzdať nejakú informáciu, chcem aby ma počúvali, aby z toho mali zážitok," vysvetľuje a tvrdí, že moderovanie je v podstate istým spôsobom vedenie normálnej 45 minútovej vyučovacej hodiny. "Človek musí mať isté moderátorské zdatnosti na to, aby mohol učiť."
Na rodičku ho brali vážne
Na obdobie učenia spomína veľmi rád. "Bolo to jedno neuveriteľné a veľmi príjemné obdobie, lebo som mal možnosť stretávať mladých ľudí, ktorí evidentne mali o niečo záujem, čo bolo v tom čase pre mňa veľmi dôležité." Učiť začal ako 21-ročný, čo podľa nás určite mnohým rodičom na rodičovskom mohlo doslova vyraziť dych. Údajne však problém s autoritou nemal žiadny. "Mama bola na danej škole zástupkyňa, tak si snáď mnohí povedali, že keďže som z učiteľskej rodiny, budem v pohode. Ale pamätám si aj na prvé rodičko a myslím, že to bolo bez problémov. Rodičia vôbec neriešili, či som doštudovaný a či nie som príliš mladý."
Žiakom neprešlo čokoľvek
Napriek svojmu nízkemu veku a malým skúsenostiam však jeho hodiny neboli nikdy prechádzkou ružovým sadom. "Bol som prísny, ale spravodlivý. Myslím, že skôr z kategórie benevolentnejších, ale nie zase úplne principiálne benevolentný. Čokoľvek veru žiakom neprešlo. Keď bolo treba, dokonca som na maturite dal aj štvorku," dodáva na záver.
(nit)
Autor: 26.týždeň
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.