techniky Eurosatory 2008, ktorá sa konala od 16. do 20. júna v Paríži, za miesto prezentácie svojho nového vojenského nákladného automobilu Zetros. Nové vojenské mercedesy sa dodávajú v usporiadaní 6x6 a 4x4, teda ako trojnápravové i dvojnápravové s pohonom všetkých kolies. Trojnápravové modely majú nosnosť od 7 do 10 ton, dvojnápravové verzie uvezú náklad 4 tony až 6 ton. Motory pre Zetros pochádzajú z vozidiel radu 900 a používajú sa aj vo vojenských verziách typu Unimog. Všetky nápravy sú vystrojené uzávierkou diferenciálu, ktorú ovláda vodič. V nábojoch kolies sú planétové redukčné prevodovky, čo umožnilo zväčšiť svetlú výšku podvozku. Všetky modely si poradia aj s ťažkým terénom a môžu byť doplnené ochranou proti mínam i protibalistickou ochranou. Zetros nemá bežnú trambusovú koncepciu, pretože jeho kabína je umiestnená až za motorom. Táto koncepcia umožnila znížiť ťažisko i konštrukčnú výšku vozidla, čo uľahčilo jeho prepravu transportnými lietadlami (napr. Hercules C-130 alebo Transall C-160). Vozidlo možno prepravovať aj po železnici. Komponenty hnacej sústavy vozidla sú prevzaté z civilných modelov Axor/Actros. Aj prístrojový panel je v podstate prevzatý z civilných nákladných mercedesov. Výhodou koncepcie s kabínou za motorom je to, že pri údržbe a opravách motora netreba sklápať celú kabínu, ako je to nevyhnutné pri trambusovom usporiadaní. Preto môže v kabíne aj počas prípadnej opravy motora zostať vojak, ktorý zabezpečuje komunikáciu alebo ochranu vozidla. V kabíne je za tromi samostatnými sedadlami priestor pre doplnkový výstroj (rádiokomunikačné zariadenia, navigačný systém) a osobné veci posádky. Na želanie môže byť vozidlo vystrojené systémom centrálneho nafukovania pneumatík, čo umožňuje prispôsobiť tlak v pneumatikách charakteristike terénu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.