Korzár logo Korzár

NOVINY, KTORÉ FICO PODOZRIEVA ZO ZAUJATOSTI, NEDOSTANÚ VLÁDNY KONTRAKT

Kritizované médiá štát vynechal z kampane o eureKONŠTANTÍN ČIKOVSKÝEurokampaň počítala aj s inzerátmi v SME, Pravde, Plus 7 dní aj v Korzári. Už

Kritizované médiá štát vynechal z kampane o eure

KONŠTANTÍN ČIKOVSKÝ

Eurokampaň počítala aj s inzerátmi v SME, Pravde, Plus 7 dní aj v Korzári. Už nepočíta.

BRATISLAVA. Slová Roberta Fica o tom, aké noviny nemajú získať zákazku v rámci vládnej eurokampane, sa jeho podriadeným darí napĺňať. Hoci pôvodne plánovali inak, inzerciu u vydavateľov SME, Pravdy a Plus 7 dní napokon nekúpili. Oficiálne vysvetlenie odmieta politické rozhodnutie a pridáva fakty v prospech inzerátov v denníku Nový čas a väčšieho podielu televíznej reklamy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

"Nevidím žiadny význam pchať štátne peniaze do súkromných denníkov, ktoré tlčú do vlády hlava nehlava a idú proti strategickému cieľu zaviesť euro," povedal v marci na tému eurokampaň Fico. Vysvetlil, že nepovažuje za normálne, aby médium, ktoré urobí "útok" proti vláde, o dve hodiny odvysielalo reklamu zaplatenú štátom. "Sú aj iné noviny ako denníky SME a Pravda," uzavrel tému premiér.

"O rozdelení peňazí na eurokampaň rozhoduje jej riadiaci výbor, nie premiér," povedala včera Ficova hovorkyňa Sylvia Glendová.

Zrušili predrokované

Komunikačná agentúra Creo/Young & Rubicam a jej sesterská mediálna agentúra The Media Edge počítali v návrhu, s ktorým získali vládnu zákazku, s inzerciou v Novom čase, Pravde a SME a v týždenníkoch Plus 7 dní, Markíza, Život a Nový čas pre ženy. Regionálnu tlač mali zastupovať východoslovenské denníky siete Korzár a týždenníky združené pod značkou My. Tie vydáva rovnaký vydavateľ ako SME. Jednotlivé fázy kampane nerátali vždy s nasadením všetkých týchto médií, no Nový čas, Pravda, SME a Plus 7 dní nechýbali v žiadnej fáze, regionálna tlač chýbala v minimálnom počte plánovaných fáz.

SkryťVypnúť reklamu

Oproti minulému roku, keď tender na eurokampaň vyvrcholil, došlo na trhu len k jednej významnejšej zmene. Denník Plus jeden deň z rovnakého vydavateľského domu ako týždenník Plus 7 dní sa dostal v číslach o čítanosti a predajnosti len tesne za Pravdu a SME. Váha ostatných hráčov neklesla, a tak agentúra predbežne objednala inzeráty v týchto médiách.

Keď minulý týždeň prišiel čas, aby mediálna agentúra vydavateľom Pravdy, SME, Korzára, My a Plus 7 dní oznámila, že predbežné objednávky neplatia, nepokúšala sa to vysvetľovať zmenou jej odborných názorov. Označila to za rozhodnutie klienta. "Rozhodnutia našich zákazníkov a naše vzťahy s nimi nekomentujeme ani v prípade súkromných klientov," povedal riaditeľ The Media Edge Ján Havelka v reakcii na otázky denníka SME. Rovnako reagoval jeho kolega, riaditeľ Creo/Young & Rubicam Michal Ruttkay.

SkryťVypnúť reklamu

Prezident Klubu reklamných agentúr Juraj Vaculík je v tejto téme slobodnejší. Vysvetľuje, že hoci nepozná "presné pozadie a dôvody" rozhodnutia vynechať tituly vydavateľov Pravdy, SME a Plus 7 dní považuje prinajmenšom za "prekvapivé".

"Nejde o žiadne okrajové tituly, ale médiá, ktoré patria pri každej štandardnej masovej mediálnej kampani ku kľúčovým a obvyklým tlačeným titulom," hovorí Vaculík. Pôvodné rozhodnutie agentúry zaradiť tieto noviny do plánov označil za "správne a kompetentné".

Barát hľadal aregumenty

Igor Barát, splnomocnenec pre zavedenie eura, hľadá racionálne argumenty, prečo má vláda v tomto prípade komunikovať bez pôvodne plánovaných médií. V prvom rade vysvetľuje, že najväčší zásah má televízia, a preto do nej aj investovali tri štvrtiny prostriedkov. S veľkým nasadením televíznej reklamy počítali aj plány, rozdiel bol v tom, že peniaze škrtnuté v tlači zväčšia balík investovaný do televízií.

"Pri tlači sme vychádzali nielen z počtu čitateľov médií, ale aj z ich profilu - vekového, vzdelanostného a regionálneho," hovorí Barát. Dodáva, že práve medzi čitateľmi Nového času sú najsilnejšie zastúpení ľudia, na ktorých sa pri informačnej kampani treba zamerať najviac. Sú to starší, menej vzdelaní a vidiecki obyvatelia.

Ministerstvo nechalo vyškrtnúť aj médiá siete My a Korzár, ktoré majú v regiónoch mnoho čitateľov, ktorí iné noviny nečítajú.

Odpovedi na otázku, či vyčiarknutie niektorých médií bolo na odporúčanie premiéra alebo ministra financií, sa splnomocnenec vyhol.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  2. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  3. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  4. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  5. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu
  6. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  7. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom
  8. Operácia očí je riešením pre každú profesiu
  1. Drony menia lesníctvo, LESY SR testujú 3D modelovanie územia
  2. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  3. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  4. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  5. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  6. Vzducholoď aj koncert Kaliho? Takto Kaufland oslavuje narodeniny
  7. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu
  8. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  1. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 7 640
  2. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta 7 609
  3. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom 6 244
  4. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu 6 170
  5. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom 4 228
  6. Operácia očí je riešením pre každú profesiu 3 488
  7. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb 2 409
  8. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu 1 720
  1. Nikoleta Bukovská: V bratislavskom Starom Meste sa na svoje miesto vrátilo (takmer) stratené umelecké dielo.
  2. David Talian: Smiech cez slzy iných
  3. Miro Jankes: Júl 2025
  4. Matúš Grznár: Zaplaťte si za zdravie, alebo čakajte mesiace. Chaos v slovenských ambulanciách na vlastnej koži.
  5. Viktor Pamula: Ako docieliť viac empatie v spoločnosti ?
  6. Dávid Polák: S teroristami sa nevyjednáva. Alebo predsa...?
  7. Zdravotní Klauni: Stretnutie, ktoré prerástlo do priateľstva na celý život. Príbeh Dominika z Cirkusu Paciento
  8. Monika Albertiová: Pýtať si vodu k jedlu? Dnes sa za to takmer hanbíte. Scary Movie po slovensky
  1. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 38 870
  2. Ivo Nesrovnal: Matúš, vďaka za pozvanie, ale pod toto sa nepodpíšem. Ad električka v Petržalke. 32 310
  3. Martin Sukupčák: Ako jeden primátor "urbanizuje" mesto L. Mikuláš 15 250
  4. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú. 10 984
  5. Otilia Horrocks: Kto je tu vlastne podozrivý? Matovičovci, ktorí zverejnia mená — alebo tí, čo mlčia? 6 593
  6. Monika Albertiová: Kritika nie je útok: PS versus Hnutie Slovensko. Zas do seba kopú - a Fico sa smeje 6 306
  7. Ján Šeďo: Myslel som si, že v Tatrách konečne parkujeme za rozumné ceny... 6 032
  8. Ľudmila Križanovská: Ukrajinský taxikár zažíva každý deň šikanu 5 242
  1. Marcel Rebro: Pellegriniho sestra: Colombova žena slovenskej politiky
  2. Pavel Macko: Nemecká vs. ruská ekonomika: Fakty proti mýtom, ktoré šíri Fico
  3. Pavel Macko: Prečo rokovania medzi Ukrajinou a Ruskom nikam nevedú?
  4. Marcel Rebro: Slováci dokážu závidieť polosirote rehabilitačný tábor a beznohému protézu
  5. Marcel Rebro: Kaliňákove tanky, Pearl Harbor a slovenský ministerský časostroj
  6. Marcel Rebro: Verím, že dobijeme dobrým ľuďom baterky
  7. Roman Kebísek: Štúr na Slovanskom zjazde r. 1848: Prioritou Slovanov nie je záchrana Rakúska
  8. Post Bellum SK: Priatelia-Maďari, ktorí zohrali kľúčovú rolu počas Nežnej revolúcie
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu