Pekelné stroje

Sportnet|29. júl 2008 o 00:00

Talian Diego Rodá vlastní tri modely svetoznámej značky a zároveň jazdí prestížne Ferrari Challenge EuropeSOBRANCE. Keď sa povie Ferrari, každý z

Talian Diego Rodá vlastní tri modely svetoznámej značky a zároveň jazdí prestížne Ferrari Challenge Europe

SOBRANCE. Keď sa povie Ferrari, každý z nás si predstaví červenú farbu a vzpínajúceho sa koňa v znaku tohto luxusného športového auta. Vidieť model tejto značky na vlastné oči je pre milovníkov áut neopísateľným zážitkom, my sme mali možnosť pokochať sa v Sobranciach hneď na dvoch krásnych Ferrari.

Slovenský Talian

Talian Diego Rodá podniká na Slovensku od roku 1994, býva v Michalovciach, vlastní 12 firiem, venuje sa chovu a predaju dobytka a iným poľnohospodárskym činnostiam. Pre milovníkov rýchlych áut je však zaujímavý jeho koníček, ktorý sa týka rýchlych áut Ferrari. Diego Rodá vlastní hneď tri modely z tejto fabriky, sídliacej v talianskom Maranelle. "Nie som do Ferrari zbláznený preto, že je to moja rodná talianska značka, ale kvôli tomu, že všetky komponenty v jednotlivých modeloch sú originál od Ferrari. Aj Lamborghini či Masserati sú kvalitné autá, ale niektoré súčiastky majú z Audi, iné odinakiaľ, jednoducho, sú to skladačky," vysvetlil pointu svojej záľuby majiteľ červeného Scuderia, bieleho Chalengeru a červenej limuzíny Scaletti 612. Prvé používa na bežnú prepravu, druhé na pretekanie po slávnych európskych okruhoch a tretie ako rodinnú limuzínu. Na ich cenu sa radšej nepýtajte, ale napríklad Scuderio stojí okolo 300 000 eur, no keďže bolo vyrobené v limitovanej sérii 1 200 kusov, jeho cena neustále rastie...

Pekelné Scuderio

Počas našej návštevy boli k dispozícii dve Ferrari. Červené Scuderio a biely Chalenger. Prvý model sme si aj vyskúšali a musíme povedať, že je to pekelný stroj! Je to špeciál, v ktorom je všetko podriadené hmotnosti. Sedačky sú odľahčené, sklá nahradil polykarbonát. Každé 2,45 kila hmotnosti - Scuderio ich má 1250 - ťahá jeden kôň výkonu. Osemvalec s objemom 4308 ccm dáva pri osem a pol tisíc otáčkach výkon 510 koní (375 kW)! Skvelá je aj prevodovka pomenovaná F1 Superfast, ktorá zmení prevodový stupeň za 60 milisekúnd. Scuderio je dvojsedadlový športiak, ktorý predstavuje demonštráciu toho, ako dokáže Ferrari implementovať technológiu F1 do klasických sériových vozidiel. "V prvom rade je to skvelé auto, ktoré som si najlepšie vyskúšal na diaľnici medzi Miškovcom a Budapešťou, pričom trať dlhú 170 km som prešiel za slabšiu polhodinku. Nie je to však len o cestovaní, je to vášeň, ktorá začína už naštartovaním motora," nechal sa počuť Diego Rodá.

Amatér s profesionálnymi výkonmi

Horkokrvný Talian svoje zručnosti za volantom demonštruje aj na prestížnych pretekoch seriálu Ferrari Challenge Europa, naposledy si skvele počínal v talianskom Misane a najbližšie sa v tohtoročnom kolotoči prestížnej pohárovej súťaže predstaví v posledný augustový víkend na maďarskom okruhu Hungaroring. "Keď si predstavím, že súťažne som začal pretekať len pred necelým rokom, tak sa mi nechce veriť, že dosahujem také skvelé výsledky medzi bývalými pilotmi Formuly 1 či iných prestížnych pretekov. V rovnakej sérii so mnou jazdí aj Slovák Jirko Malchárek, ale napríklad aj synovec nebohého Ayrtona Sennu, ktorý bude štartovať už vo Formule 1. Aj keď som Talian, žijúci na Slovensku, jazdím pod chorvátskou vlajkou. Zatiaľ sa mi darí, no verím, že za volantom budem ešte úspešnejší," dodal D. Rodá.

Súvisiaci obsah

Nachádzate sa tu:
Domov»Sportnet na východe»Pekelné stroje