Korzár logo Korzár

Infarktový dabl Citroenu!

KOŠICE. V Paríži však vedia, že o svojich slabinách a Loeb preto odchádzal na Nový Zéland s jasným cieľom, udržať tesné vedenie v šampionáte. Lenže

nech sa snažil akokoľvek, na "modré ovály" to nestačilo.

Hodiny a trest

Úvodný deň nezačal pre Francúza najlepšie. Nielenže Ford vyhral prvé tri eresky, ale Loeb vytočil hodiny a stratil cenné sekundy. V nasledujúcich troch meraných úsekoch však zajazdil najlepší čas a súboj začínal naberať na obrátkach. Pred štartom do šiestej eresky však citroen s číslom jeden zrazu nechcel naštartovať a posádka odštartovala do úseku o tri minúty neskôr! To znamenalo tridsať sekundovú penalizáciu a jasnú výhodu pre Ford. "Modrí" však začali špekulovať o tom, že to Loeb urobil naschvál, aby nemusel ako líder zametať trať v druhej etape. Citroen to však vehementne poprel.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Už aj Citroen

Famózny Loeb potom v druhej etape dokázal nádherne stiahnuť vedenie Fordov, no v závere dňa urobil niečo, čo nikto nečakal. Citroen použil taktiku, akú doteraz odsudzoval u Forda! "Nepáči sa mi to, ale pravidlá to povoľujú a keď to používajú súperi, tak sme to museli použiť tiež," chabo sa ospravedlňoval Loeb. Ten pred koncom poslednej eresky dňa tesne pred cieľom spomalil a časomieru preťal v presne narátanom okamihu, ktorý znamenal síce tretie miesto, ale iba malý rozdiel na vedúcu posádku.

Dráma na záver

Loeb sa rozhodol zaútočiť hneď v úvode tretej etapy. Urobil však hodiny, musel cúvať a jeho strata znova narástla. Hirvonen s Latvalom už bezpečne kontrolovali situáciu a ich vedenie sa zdalo byť istým. Predposledná ereska však všetko zmenila. Najprv dostal auto do šmyku Latvala a s prerazeným chladičom nemohol pokračovať. Tesne za ním prechádzal úsekom aj Hirvonen, ktorému Jari-Matti vybehol v ústrety, aby ho upozornil na nebezpečné miesto. Hirvonen spozornel, no vedel, že musí dôjsť do cieľa a udrží víťazstvo. Deväť kilometrov pred čiarou však rozhodil auto pomalý defekt a následné hodiny, necelý kilometer pred cieľom, znamenali stratu 50 sekúnd a prepad na tretie miesto. Šéf Fordu, Malcolm Wilson, takmer dostal infarkt! V čele sa z nečakaného vedenia a následného dvojitého víťazstva zasa spamätávali v Citroene. Jednoducho taký je autošport a aj vďaka tomu je nádherne vzrušujúci až do posledného kilometra. Po nečakanom, no zaslúženom víťazstve vo Fínsku vyhral Loeb nečakane aj na Novom Zélande a pred dvojicou asfaltových súťaží, ktoré mu vždy sedeli, vedie už o osem bodov. Situácia sa teda znova zdá byť jasná, ale môžeme niečo také v motoristickom športe vôbec konštatovať?

SkryťVypnúť reklamu

ŠTATISTIKA

Výsledky 38. Rely Nový Zéland: 1. Loeb/Elena (Citroen C4) 3:59:48,9, 2. Sordo/Marti (Citroen C4) + 17,5, 3. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus) + 41,5, 4. P. Solberg/Mills (Subaru Impreza) + 2:48,9, 5. Aava/Sikk (Citroen C4) + 3:30,7, 6. Andersson/Andersson (Suzuki SX4) + 7:37,4, 7. Gardemeister/Tuominen (Suzuki SX4) + 7:54,9, 8. Villagra/Peréz Companc (Ford Focus) + 8:35,0. Priebežné poradie jazdcov (11/16): 1. Loeb 86 bodov, 2. Hirvonen 78, 3. Sordo 51, 4. Atkinson 40, 5. Latvala 34, 6. P. Solberg 32, 7. H. Solberg 22, 8. Galli 17, 9. Wilson 12, 10. Duval, Aava po 11, 12. Villagra 9, 13. Rautenbach 6, 14. Gardemeister 5, 15. Mikkelsen 4, 16. Andersson 3, 17. Cuoq, Rantanen po 2, 19. Aigner, Trinino, Ogier a Hänninen 1. Značky (11/16): 1. Citroen 141 bodov, 2. Ford 121, 3. Subaru 74, 4. Stobart Ford 51, 5. Munchis Ford 22, 6. Suzuki 20.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  2. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  3. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  4. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  5. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  6. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  7. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  8. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  1. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  2. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  3. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  4. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Šetrite náklady s elektromobilom
  5. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  6. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  7. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce
  8. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 16 105
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 7 314
  3. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce 5 995
  4. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 4 151
  5. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 3 955
  6. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 2 245
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 1 517
  8. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár 1 166
  1. Ernest Klotton: Slovensko podľa predstáv Roberta Fica
  2. Vladimír Bojničan: Prečo cirkev počas SNP kolaborovala s Tisom a podporovala fašizmus – a prečo je dodnes vážnym rizikom pre našu slobodu a demokraciu
  3. Stop alibizmu: Aj minister školstva Tomáš Drucker požehnal šikane ukrajinských žiakov
  4. Braňo Ondruš: Svedectvá izraelských vojakov ako cielene vyvražďujú Palestíncov
  5. Zora Horská: Plné vrecká slovenských dôchodcov
  6. Štefan Šturdzík: Adamovské jazerá. Rybársky raj a skvelá zastávka pri cyklotrase.
  7. Danica Chames: O plnotučných obrazoch a ich štíhlej autorke
  8. Zuzana Kučminová: Modriny na duši - Keď sa minie ružová
  1. Michal Porubän: Otvorený list vedeniu Slovenskej akadémie vied 25 102
  2. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi 18 473
  3. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 12 500
  4. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok. 8 655
  5. Ján Valchár: Zaujímavé fakty okolo ruskej ropy. 8 036
  6. Ján Bilohuščin: "Svetu vládnu starí kreténi" 6 617
  7. Ján Valchár: Zaujímavé info o ruskom rafinačnom sektore 5 246
  8. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 5 219
  1. Marian Nanias: Jachtavý brat Lacko.
  2. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS
  3. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee II. - jedno z možných objasnení
  4. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee
  5. Jiří Ščobák: Ako prísť o peniaze ľahko a rýchlo
  6. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa vedie do SNP.
  7. Věra Tepličková: O sviniach, potkanoch a sokoloch
  8. Post Bellum SK: Známi aj menej známi hrdinovia SNP
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu