aj na konci aktuálnej sezóny. Na Angličana sa stupňuje tlak a mladík znova robí chyby. "Stať sa môže všetko," tvrdí skúsený Alonso. "Ak hráte o titul a ide o finále, tak sa viacej bojíte samého seba, aby ste neurobili chybu, a práve preto ich robíte častejšie." A pod japonskou horou Fudži to fungovalo tiež. Massa i Hamilton sa hneď v úvode prepadli na chvost a zmenili tak nielen vývoj pretekov, ale aj vývoj šampionátu.
Rozhodla prvá zákruta
Po dvanástej pole position Hamiltona by sme boli stavili na to, že Angličan nezaváha a dovedie svoje ťaženie do šťastného finále. Tlak bol však taký veľký, že už v prvej zákrute sa vďaka nemu medzi sebou zaplietli obidva mclareny i obidva ferrari. Výsledkom bol prepad úplne dozadu. Krátko nato sa navyše Hamilton zrazil s Massom a trestný prejazd depom pre oboch znamenal koniec dobrých nádejí. V celej situácii si najviac mohol mädliť ruky Poliak Kubica, ktorý sa dostal do vedenia a nebyť chytrého manévru tímu Renault, ktorý po prvej PIT poslal Alonsa skôr a s menším objemom paliva, tak by Poliak znova vyhral.
Nečakaný triumf
Po návrate na trať sa však ujal vedenia šampión Alonso a výbornou jazdou si vybudoval bezpečný náskok pred druhou zastávkou. "Nemôžem tomu uveriť," tešil sa Španiel, ktorý vyjazdil už druhé prekvapivé víťazstvo za sebou a iba dokazuje, že výkonnosť jeho tímu sa zlepšuje, rovnako tak ako aj šanca, že ho v tíme Renault uvidíme aj v nasledujúcej sezóne. "Je to vynikajúci výsledok celého tímu, lebo víťazstvo sme si zaslúžili. Obaja naši piloti išli podľa našej stratégie a všetko fungovalo. Vždy som tvrdil, že sa vrátime na špičku a dnes sme o tom znova všetkých presvedčili," vytešoval sa Flavio Briatore, pre ktorého formula jeden získala nové čaro a možno ešte prehodnotí svoje rozhodnutie o prenechaní výkonných kompetencií na svojho nástupcu. Nečakaný výsledok teda poriadne premiešal priebeh šampionátu, pretože druhý Kubica sa zrazu vrátil späť do hry o titul a je dokonca v lepšej pozícii ako vlani Räikkönen, ktorý pred záverečnými dvoma podujatiami strácal až sedemnásť bodov. Tím BMW nedávno proklamoval, že zastavil vývoj súčasného auta a plne sa sústreďuje už na nadchádzajúcu sezónu. Zdá sa však, že teraz toto rozhodnutie prehodnotí a pokúsi sa urobiť všetko, aby pomohol svojmu pilotovi v boji o titul. Pre BMW je to vôbec prvá príležitosť hrať o šampionát až do úplného konca. Bude mať Poliak a jeho tím pevnejšie nervy a viac šťastia ako Massa a Hamilton? Veľa nám o tom napovie už víkendová veľká cena Číny.
ŠTATISTIKA
Výsledky 24.GP Japonska (67 kôl 305,416 km): 1. Alonso (ESP) renault 1:57:16,304 (158,069), 2. Kubica (POL) bmw + 2,957, 3. Räikkönen (FIN) ferrari + 5,917, 4. Piquet (BRA) renault + 8,155, 5. Trulli (ITA) toyota + 11,101, 6. Vettel (GER) str + 10,268, 7. Massa (BRA) ferrari + 18,489, 8. Webber (AUS) redbull + 16,387.
(PP: Hamilton mclaren 1:18,404 (209,514), NK: Massa ferrari 1:18,426 (209,456) v 55. kole, Viedli: 1.- 16. kolo Kubica, 17. - 18. k. Alonso, 19. - 21. k. Trulli, 22. - 24. k. Bourdais, 25. - 28. k. Piquet, 29. - 43. k. Alonso, 44. - 45. k. Kubica, 46. - 48.k. Räikkönen, 49.k. Trulli, 50. - 52. k. Piquet, 53. - 67. k. Alonso.). Priebežné poradie (16/18): 1. Hamilton 84 bodov, 2. Massa 79, 3. Kubica 72, 4. Räikkönen 63, 5. Heidfeld 56, 6. Kovalainen 51, 7. Alonso 48, 8. Vettel 30, 9. Trulli 30, 10. Webber 21, 11. Glock 20, 12. Piquet 18, 13. Rosberg 17, 14. Barrichello 11, 15. Nakajima 9, 16. Coulthard 8, 17. Bourdais 4, 18. Button 3. Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 142 bodov, 2. McLaren 135, 3. BMW 128, 4. Renault 66, 5. Toyota 50, 6. Toro Rosso 34, 7. Red Bull 29, 8. Williams 26, 9. Honda 14.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.