Julo Konček sa zameria na okruhy

Sportnet|8. nov 2008 o 00:00

Tohtoročná sezónu bola pre automobilového pretekára Jula Končeka nezvyčajne náročná. Úvod poznačili technické problémy s Vauxhallom Vectra, potom

prišla havária na Dobšinskom kopci. Až v záver sezóny priniesol výsledky a určitú spokojnosť. Definitívne sa rozriešila aj otázka či okruhu alebo kopce.

ROŽŇAVA. Poslednými pretekmi pre rožňavského jazdca Jula Končeka v tomto roku bola septembrová Jesenná cena v brnenskom okruhu. "Boli to asi najlepšie preteky v tomto roku. Výborne som si zajazdil, v pohode. Auto fungovalo, problém bol len s pneumatikami, pretože bolo veľmi zima. Bol som veľmi spokojný," začal J. Konček. V medzinárodných pretekoch skončil siedmy, v slovenských majstrovstvách štvrtý vo svojej objemovej kategórii.

"Tréningy som začal opatrne, z toho vyplýva aj horší čas. Po minulé dva roky som sa kvôli rôznym problémom nepostavil ani na štart. Veľmi som chcel, aby som došiel so cieľa," priblížil J. Konček a pokračoval, "bol som trinásty na štarte, no hneď v prvom kole som sa posunul o päť miest dopredu a tak som aj zostalo."

Problémy od začiatku

Rok 2008 nebol pre J. Končeka vôbec taký, ako si predstavoval. "Sezóna bola čo sa týka pretekov krátka. Kvôli chýbajúcemu ložisku predného kolesa sme nestihli úvod. Potom sme zvolili variantu, že si požičiame auto. Štartoval som s ním v Šternberku a potom v Dobšinej. Tam prišla havária," uviedol J. Konček a pokračoval, "našťastie prišiel náhradný diel, tak som pretekal na svojom aute. No problémy pokračovali ďalej. Na pezinskej Babe nás zradil motor. V Brezne už bolo lepšie. Auto vydržalo a vyhral som po oba dni. Týmito pretekami pre nás prakticky skončila kopcová sezóna. Keďže sme nešli všetky podujatia, rozhodol som sa ostávajúce dve preteky vo Zvolene a Bánovciach vypustíme."

Okruhová Cena Slovenska sa pre J. Končeka skončila čiastočným úspechom. V sobotu skončil šiesty, no penalizácia ho posunula o jedno miesto nižšie. Znova sa objavili technické problémy. "Asi dve kolá pred koncom sa mi začala šmýkať spojka. Dalo sa to ešte dojazdiť. Horšie to bolo v nedeľu. Skúsil som to, no už v zahrievacom kole som musel odstúpiť. Spojka sa veľmi šmýkala, nedalo sa pokračovať," poznamenal J. Konček.

Kopce či okruhy

Okrem problémov s technikou riešil J. Konček v tejto sezóne aj otázku, ktorý seriál bude pre neho v najbližších rokov prioritou. "Stále som nevedel, či chcem jazdiť kopce alebo okruhy. Okruhov na Slovensku je málo, prakticky len Piešťany. Sponzori chcú vidieť auto na pretekoch na Slovensku, tu ich predsa pozná viac ľudí ako v Čechách. No hlavného sponzora mám z Čiech a ten sa poteší, keď ideme na okruh v Čechách. Musíme preto zvoliť nejaký kompromis," opísal J. Konček a pokračoval, "teraz sa definitívne rozhodlo, že budeme jazdiť okruhy. Nejaký kopec však určite pôjdem, napríklad Babu, ale myslím si, že to nechám na sponzorov, kde by ma chceli vidieť. Mojou prioritou budú už len okruhy."

Okrem toho, že auto je postavené na okruhy, rozhodnutie podporila aj ďalšia skutočnosť. "Jazdíme bez mechanika. Na okruhu je čas, auto si viem pripraviť aj sám. Auto funguje, vymenili sme, čo sa dalo. Mohli by sme štartovať aj na kopcom, ale jazdiť dva seriály je pre mňa veľa," vysvetlil J. Konček.

Dobšinský kopec

Dlhé roky patril J. Konček medzi pravidelných účastníkov. Jeho štart v budúcom roku je však ešte otázny. "Ak sa to nebudem s ničím kryť. No ešte nie sme úplne rozhodnutí, ktoré kopce pôjdeme. Mrzí ma, že to zlé, čo sa stalo, sa mi stalo v Dobšinej. Ale určite, že som na Dobšinský kopec nezanevrel," povedal J. Konček.

Havária však nezanechala nijaké stopy, problémy okolo sa podarilo vyriešiť. Ako sa na ňu pozerá pretekár s odstupom času? "Videl som video. Vo výjazde som urobil chybu a vyšiel na trávu. Keby som bol nechal auto ísť tak, ako ono chcelo, možno by sa nič nestalo. Aj keby som spadol do plytkej priekopy, tak by som nanajvýš nedokončil jazdu. No strhol som volant. Možno som sa zľakol, ťažko povedať. Bol to zlomok sekundy."

Čo sa podarilo

Napriek množstvu problémov je v tejto sezóne aj niečo pozitívne. "Podarilo sa nám konečne dostať auto na nejakú úroveň. Je dobré, čo som aj stále tvrdil, len bolo zanedbané, čo sa týka technického stavu. Asi sa len jazdilo a diely sa nemenili. Tak sa to nedá robiť, lebo opotrebovaný diel raz povie dosť a častokrát práve vtedy, keď to človek najmenej čaká," vysvetlil J. Konček.

Správne zvezenie

Atmosféra na kopcoch a okruhoch je odlišná. Kým kopce sú pokojnejšie, okruhy sú veľká show. "Kopce sú z takého ľudského hľadiska prijateľnejšie. Atmosféra je tak ako "doma na dvore". Okruhy sú fakt niečo iné. Sú to preteky, tam človek s niekým závodí. Na kopcoch je to len boj s časom. Správny adrenalín je na okruhu, keď napríklad stojíte na štarte na trinástej priečke a viete,že auto má na viac. Odštartujete a začne sa závodenie, až sa dostanete, keď idete ideálne a bez chýb, na pozíciu, na ktorú auto má," vyznal sa J. Konček a dodal, "ak funguje technika, tak jazda na okruhu je zážitok. Je to také správne zvezenie."

Súvisiaci obsah

Nachádzate sa tu:
Domov»Sportnet na východe»Julo Konček sa zameria na okruhy