Korzár logo Korzár

KOMENTÁR - O kampani a mise

Nie je jasné, či nebolo vyhnutia, aby Iveta Radičová práve na 17. novembra oznámila, že začína svoju prezidentskú kampaň. Zavarila si poriadne a

vyprodukovala nedorozumenie, ktorému sama podľahla.

Totiž jej priznanie, že si musela vybrať medzi porušením zákona a tým, že "nechcem klamať a kamuflovať, že si len plním poslanecký mandát", je mimo misu presne tak, ako samotný názor, že zatrúbením do kampane zákon porušila. Nezmysel. Paragrafy zákona o spôsobe voľby prezidenta, ktorý hovorí čosi o "kampani pred voľbami", čo začína 15 dní pred voľbou, pričom "kampaň mimo tohto času je zakázaná", sú totiž deravé, nebránia ničomu a len sa snažia, veľmi hlúpo a zle, tvoriť akési pravidlá na posledné dva týždne. Ak blbý zákon "rozumie kampaňou takú činnosť kandidátov, strán a hnutí, ktorá pôsobí v prospech voľby kandidáta", tak otázka znie: Existuje na svete taký politický prejav, čin, gesto uchádzača o prezidentský úrad, ktorý by sa nedal označiť za "kampaň"? Keď Radičová navrhne zvýšiť prídavky o 300 Sk, čoho sa nepochybne dopustí (ako sa poznáme), tak kto z nej odpáre, že to nie je kampaň??? Ktokoľvek, vrátane Radičovej, môže viesť napr. "imidžovú kampaň", ktorá sa od "kampane pred voľbami" (zákon) môže rovno dištancovať a k samotnej udalosti voľby si budovať indiferentný vzťah. . Keby Radičová napr. povedala, že začína zviditeľňovaciu akciu, propagačnú púť Slovenskom za účelom zvýšenia vlastnej viditeľnosti a známosti, čím sa chce priblížiť občanom, tak nikto by nepovedal nič. A každý by si myslel a vedel, že je to kampaň ako bič. Akurát vyjadrená opisom, synonymami.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Kampaň je taký široký pojem, že súlad medzi výkladom v zákone a životom v prírode je nezlučiteľný s rozumom. Je evidentné, že mazaný zákonodarca myslel "kampaňou" akési priame formy (platenej) politickej inzercie a obdobie, v ktorom platia podmienky regulácie časomiery v médiách. Dobrý bonmot hovorí, že volebná kampaň začína vysypaním (spočítaním) lístkov z urien. Nie je možné legislatívou rozdeliť život politika na dva týždne pred voľbami a zvyšok mandátu. Nevraviac už o takých trivialitách, že limity pre kampaň je v protirečení s étosom demokracie (čím menej kampane, tým menej informácií pre občana, všetky princípy s opačným znamienkom stoja nižšie).

Priznanie, že porušila zákon, je hrubá chyba Radičovej, ktorá ukazuje, že poradcov z tímu Baracka Obamu nezdedila. Teraz jej budú dobré duše pripomínať, že čím sa vlastne až tak líši od toho Gašparoviča, ktorý porušil ústavu u Gauliedera. Veľmi si nepomohla ani vyhlásením, že bude usilovať o zmenu zákona, ktorý je taký hlúpy, že ho "porušila". "Obamovský" nápad Radičovej, financovať si kampaň verejnou zbierkou na internete, je kampaň alebo "nekampaň"? . Sranda je pritom tá, že veľmi slovútni politológovia ju už v lete vyzývali, "aby rýchlo predstavila program a ľudí, ktorí ho budú robiť, lebo je už neskoro". Čo s tým? Ešteže sme na Slovensku, kde rýchlosti zabúdania nestačí nijaká Intercity súprava...

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Kam smerujú peniaze bohatých?
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 125
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 721
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 100
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 820
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 295
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 588
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 379
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 225
  1. František Kukura: Prekladač politických fráz do ľudskej reči časť 2.
  2. František Kukura: Prekladač politických fráz do ľudskej reči časť 1.
  3. Milan Srnka: Ficov parlamentný rybník
  4. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť
  5. Ľudmila Križanovská: Charakter človeka sa spozná v náročných životných situáciách. Je to naozaj tak?
  6. Tomas Hlavaty: Ateizmus a viera: Dve pasáže z Levovej homílie, ktoré vyvolávajú pochybnosti
  7. Ján Škerko: Sme vo vesmíre sami? Vesmírna prázdnota vo veľkom ničom
  8. Vladimír Krátky: Cintľavky - zobuďte sa !
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 258
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 334
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 990
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 926
  5. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 7 252
  6. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 7 241
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 055
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 654
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. František Kukura: Prekladač politických fráz do ľudskej reči časť 2.
  2. František Kukura: Prekladač politických fráz do ľudskej reči časť 1.
  3. Milan Srnka: Ficov parlamentný rybník
  4. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť
  5. Ľudmila Križanovská: Charakter človeka sa spozná v náročných životných situáciách. Je to naozaj tak?
  6. Tomas Hlavaty: Ateizmus a viera: Dve pasáže z Levovej homílie, ktoré vyvolávajú pochybnosti
  7. Ján Škerko: Sme vo vesmíre sami? Vesmírna prázdnota vo veľkom ničom
  8. Vladimír Krátky: Cintľavky - zobuďte sa !
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 258
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 334
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 990
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 926
  5. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 7 252
  6. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 7 241
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 055
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 654
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu