Predstavitelia ŽSSK Cargo Slovakia a ruskej spoločnosti Cargo Container podpísali aj zmluvu o dlhodobom prenájme prekladiska kombinovanej dopravy v Dobrej.
DOBRÁ. Memorandum o vypracovaní štúdie efektívnosti výstavby novej širokorozchodnej trate cez územie Slovenska až do rakúskej Viedne podpísali včera v Dobrej (okres Trebišov) minister dopravy, pôšt a telekomunikácii SR Ľubomír Vážny (Smer-SD) a minister železníc Ruskej federácie Vladimir I. Jakunin.
Vážny: Peniaze nebudú problém
Ako uviedol Vážny, štúdia by mala byť hotová do konca budúceho roka. Dodal, že pokiaľ sa ukáže výstavba ako efektívna, trať by mohla byť postavená za desať rokov. Podľa jeho vyjadrenia náklady na výstavbu by dosiahli okolo 120 miliárd Sk (3,983 mld. €).
"Peniaze nebudú problém a nepôjdu zo štátneho rozpočtu. Záujem o financovanie takéhoto projektu prejavila už ruská i ukrajinská strana, dokonca Japonci a ďalšie ázijské krajiny," povedal Vážny. Doložil, že vybudovanie tranzitnej trate by významne prispelo k rozvoju Slovensku.
Ruský minister doložil, že táto trať umožní prepravovať tovar po železnici od Tichého oceánu a z Ázie do západnej Európy - do Hamburgu, trikrát rýchlejšie, ako je to po mori.
V Dobrej včera predstavitelia ŽSSK Cargo Slovakia a ruskej spoločnosti Cargo Container podpísali zmluvu o
dlhodobom prenájme prekladiska kombinovanej dopravy v Dobrej. Ako uviedol Vážny, ruská spoločnosť si prenajíma prekladisko na 15 rokov a prevádzku začne v lete na budúci rok, pričom v prvom roku za prenájom zaplatí 500-tisíc eur. V prvej etape v prekladisku preložia 14 vlakov denne a zamestnajú 120 ľudí.
Prokopovič: Smer predviedol "sociálne" cítenie
Podľa exministra dopravy Pavla Prokopoviča (SDKÚ-DS) Minister Vážny podpisom memoranda opäť predviedol v praxi, ako v Smere funguje "sociálne" cítenie s občanmi Slovenska. "Namiesto akcelerácie výstavby diaľnic a s tým súvisiacim aj rastom pracovných príležitosti dáva prakticky súhlas s výstavbou širokorozchodnej trate, ktorá zoberie stovky pracovných miest v prekládkových staniciach na východe, ktoré sú dnes vyťažené na sotva 35 percent. Vynára sa otázka, kde na to zoberieme. Iba naivný človek pripustí, že nám to ruské železnice postavia zadarmo... A kto na tom zarobí? Mecenáši Smeru sa už možno usmievajú... A že nemáme peniaze na diaľnice? To je pre týchto ľudí nepodstatné."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.