Korzár logo Korzár
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Polláka láka Londýn a navrhuje nový surf

KOŠICE. Slovenský windsurfista Patrik Pollák odlietal na olympiádu do Pekingu s predsavzatím vylepšiť si doterajšie umiestnenie pod piatimi kruhmi. V

Atlante 1996 skončil na 27. mieste, o štyri roky neskôr skončil v Sydney o jednu priečku lepšie. V Číne však skončil na 30. mieste. Dvakrát ho toto umiestnenie nepotešilo, no nič to nemení v jeho plánoch pokúsiť sa zabojovať o olympiádu 2012 v Londýne. Hoci mu v tom čase bude ťahať na štyridsiatku. Dovtedy má však aj iné plány.

Ako ste spokojný s uplynulým rokom?

- Teší ma, že som sa dostal na olympiádu. Naopak, neteší ma, že som nedosiahol lepšie pozície, ako na minulých olympiádach. Vtedy sa však súťažilo v triedach Mistrál a teraz v triede RS:X, čo mi menej vyhovuje. Pred dvoma týždňami sa rozhodlo, že táto olympijská trieda zostane na ďalšie štyri roky, takže surf sa nemení.

A to vás asi tiež neteší...

- To zatiaľ neviem povedať, lebo až tak dopredu sa nepozerám. V prvom rade musím byť zdravý, v pohode. Samozrejme, bez peňazí to nejde.

Štart na olympiáde je snom každého športovca.

- Určite a som veľmi rád, že som bol v Pekingu, lebo je to určité zadosťučinenie za štyri roky práce. V Číne bola úžasná atmosféra, vynikajúce ubytovanie i podmienky. Určite to bola i vec propagandy, aby to bolo čo najlepšie zorganizované, no samotní ľudia sa strašne tešili, že môžu byť pri tom a pomáhať. Podľa mňa to už lepšie ani nemohlo byť.

Číňania v tomto smere nastavili latku asi veľmi vysoko...

- Nepochybne. Nasadili latku tak, že ju najprv treba odlepiť od stropu, aby sa s ňou vôbec niečo dalo robiť.

Čo bolo po olympiáde?

- Vyhral som prakticky všetko, na čom som štartoval. Na Slovensku, v Česku, dokonca sa mi podarilo vyhrať i jeden maratón v Nemecku s veľkou tradíciou Chiemsee Insel Maraton. Išiel som sa dať trochu dokopy do Piešťan a rozmýšľam, čo ďalej v budúcej sezóne.

A čo bude?

- Ťažko povedať, ako to bude v olympijskej triede, lebo keď chcem byť konkurencieschopný, tak musím mať minimálne také podmienky, ako tento rok. A na Slovensku je to práve problém. Tri roky po olympiáde je totálna bieda, boj o prežitie a rok pred olympiádou majú médiá, ľudia a sponzori väčší záujem niečo podporiť. Stačí to možno na miestenku na OH, no nie na to, aby tam človek zajazdil výsledok. Tie tri roky sa nedajú oklamať.

V predchádzajúcich rokoch ste boli mimoriadne úspešný v neolympijskej triede Raceboard. V roku 2006 ste sa v Thajsku stali majstrom sveta, o rok neskôr v Argentíne získali bronz na MS. A čo tento rok?

- Vynechal som, lebo majstrovstvá sveta v Poľsku boli presne v čase, keď bola olympiáda. Veľmi ma to mrzí, lebo práve v Poľsku som v roku 2005 získal titul majstra Európy. Na budúci rok sú MS v Nemecku. Keďže mám 36 rokov, aktuálne sú pre mňa aj MS kategórie Master, ktoré budú v Anglicku. ME Masters sú zasa vo Francúzsku. Sú to pre mňa tri vrcholy roka 2009 v kategórii Raceboard. Čo sa týka olympijskej triedy RS:X, chcel by som odjazdiť preteky Svetového pohára vo Francúzsku, Holandsku a Taliansku. Tiež by som chcel štartovať na MS v Anglicku, ktoré budú na mieste, kde bude o štyri roky olympiáda.

Najnovšie sa vaše meno spája s novým projektom.

- Chcel by som v triede Raceboard vymyslieť vlastný surf, na ktorom by som chcel štartovať na majstrovstvách sveta a získať medailu. Je to pre mňa nielen športová výzva, ale i výzva z hľadiska prechodu športového zamerania k biznisu. V segmente triedy Raceboard momentálne nie je na svete žiaden výrobca, ktorý by dokázal vyrobiť vyhovujúci surf. Vidím tu možnosť realizovať sa. Na Slovensku máme firmu v Dubnici, ktorá by vedela niečo také vyrobiť. Ide o projekt na dva roky. Aj preto, že surf musí byť registrovaný medzinárodnou federáciou, aby sa na ňom dali jazdiť MS. Národné preteky sa po premeraní na ňom dajú jazdiť hneď, aj na prototypoch. Otestujeme ich, a keď stabilizujeme tvar surfu a všetky veci okolo, tak ho prihlásime, aby sa začala sériová výroba. Tá je jednou z kritérií, aby sa surf mohol používať na medzinárodných regatách.

Čím by bol tento surf špecifický oproti konkurencii, aby sa ujal?

- Jednak je to samotný návrh surfu, aby bol rýchlejší a lepší, lebo sú tam rezervy. Firmy nemajú čas sa tým zaoberať, respektíve ich testovací jazdci nemajú toľko skúseností. Druhou veľkou rezervou je hmotnosť surfu. Pri jeho dĺžke 380 cm sú výrobcovia 3,5 kg nad váhovým limitom, do ktorého by sa surf mohol pohybovať. Pri 14,5 kg je to dosť veľa. Chceme hmotnosť stlačiť na minimum pri zachovaní kvalitatívnych vlastností. Pracujeme s najnovším softvérom, takže ma to celkom baví.

Takže nielen súťaženie, ale aj výhľad do budúcnosti?

- Presne tak. Musím sa dívať už aj na to, z čoho budem žiť. Chcem nájsť prácu v súvislosti s tým, čo ma už 15 rokov baví. Zaujímavé je i trénovanie, no na Slovensku je to problém, lebo tých mladých nie je až toľko a hlavne neexistuje systém, ktorý by ma dokázal zaplatiť. Vonku je zase limitujúcim faktorom, že by som musel byť dlhší čas v zahraničí. Jednou z možností je i koučovanie na jednotlivých regatách.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  2. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  5. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  6. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  10. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 31 123
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 918
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 905
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 374
  5. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 13 179
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 786
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 207
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 900
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 747
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 083
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Naď zverejnil podrobnosti plošného testovania (minúta po minúte)

Na Slovensku za pondelok pribudlo 901 prípadov nákazy novým koronavírusom pri 5 899 testoch. Pribudlo 11 úmrtí na pľúcnu formu COVID-19, celkový počet obetí je 176. Aktívnych prípadov nákazy je aktuálne 34 872.

Minister obrany SR Jaroslav Naď.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Na obranu deduškov

Vláda seniorom „odporúča“ zákaz vychádzania.

Peter Tkačenko
Scenáristka a spisovateľka Hana Lasicová.
Vládna limuzína, v ktorej sedel predseda parlamentu Boris Kollár, a ktorá havarovala za Slovnaftom na ulici Mramorova v Bratislave v sobotu 24. októbra 2020.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop