Vedenie Markízy najprv presunulo Sedem s. r. o. na neskorý čas. Do novej vysielacej štruktúry už reláciu nezaradila vôbec.
BRATISLAVA. Prvý diel humoristickej relácie Sedem s.r.o. odvysielala Markíza pred viac ako siedmimi rokmi. Posledný odvysiela ešte v tomto roku. Potvrdila to hovorkyňa televízie Oľga Dúbravská. Protagonisti sa o konci dozvedeli nedávno, na spoločnom obede so šéfom Markízy Václavom Mikom. Niektorým z nich sa oficiálne dôvody nepozdávajú.
Milan Lasica má vraj už dlhšie podozrenie, že relácia bola odsúvaná do neskorších, menej sledovaných časov a teraz ukončená preto, že sa nepozdávala politikom. Situáciu dokonca prirovnal k zrušeniu relácie Milana Markoviča v Slovenskej televízii za vlády Vladimíra Mečiara.
Markíza s Lasicom nesúhlasí
Sedem s.r.o. je jedna z viacerých relácií, ktoré sa neobjavia v novej vysielacej štruktúre televízie. "V súvislosti s týmto rozhodnutím však vylučujeme akékoľvek ovplyvňovanie vrátane politikov," povedala Dúbravská.
"Za touto reláciou mi osobne bude veľmi ľúto a to som vysvetlil aj jej predstaviteľom, ale princípy nášho mediálneho správania majú a musia mať svoje jasné kritériá. Som zodpovedný za chod stanice aj voči akcionárom a moje osobné preferencie musia ísť v tomto prípade bokom," reagoval Mika.
Nezaradenie relácie je podľa vedenia dôsledkom jej sledovanosti, ktorá bola podľa hovorkyne dlhodobo pod priemerom stanice. "Markíza sa musí správať ako súkromná stanica podľa základných kritérií sledovanosti, a to najmä v tomto období," dodala hovorkyňa Dúbravská. Podľa údajov, ktoré má SME k dispozícii, podiel relácie bol do leta približne podobný priemeru podielu stanice.
Posun a pád
Na poklese sledovanosti sa podpísal hlavne presun do neskoršieho vysielacieho času. Relácia, ktorá sa zvyčajne vysielala okolo 22.00 h, sa od leta vysielala o 23.00 h, keď je pri obrazovkách menej divákov. Pritom podiel relácie medzi divákmi, ktorí v tom čase sedeli pred obrazovkami, lámal aj rekordy. Napríklad v lete program Sedem s.r.o. dosiahol podiel 43,6 percenta, čo bol od zavedenia peoplemetrového merania najvyšší zaznamenaný podiel na trhu. Dnes má podľa informácií SME sledovanosť okolo 4,3 a podiel okolo 30 percent.
Tušili to skôr
Osud glosátorskej šou bol pravdepodobne spečatený skôr. Už pred letom sa objavili informácie o jej konci, ktoré televízia nepotvrdila. Hovorila len o prehodnocovaní a inovovaní. Na jeseň sa vedenie televízie rozhodlo omladiť osadenstvo medzi humoristov pribudli Daniel Dangl a Eva Urbaníková, relácia sa skrátila z 55 na 31 minút a vysielala sa o 23.00 h. Práve na nevyhovujúci čas, ale aj "omladenie" protagonistov je na webe Markízy najviac kritických ohlasov divákov. "Kto by si už zapol televíziu pred polnocou?" pýtajú sa zhodne Lasica aj Oľga Feldeková, ktorá tiež tvrdí, že už dlhšie mali viacerí protagonisti tušenie, že niečo nie je v poriadku. "Šlo to už skoro o polnoci, stratili sa upútavky, skrátil sa vysielací čas a vôbec, mali sme taký pocit," povedala.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.