Korzár logo Korzár

Po Honde a Suzuki končí aj Subaru

Recesia vo svetovom hospodárstve už naplno zasiahla aj motoristický šport. Po nedávnom oznámení automobilky Honda, že uzatvára svoje aktivity v F1,

prišli v tomto týždni dve vyhlásenia aj z tábora MS značiek.

KOŠICE. Ako prvá oficiálne ohlásila koniec svojich aktivít v majstrovstvách sveta značiek automobilka Suzuki, ktorá na scénu WRC vstúpila prakticky iba pred rokom. Po jej úspechu v "juniorskej" kategórii JWRC, kam Suzuki prišla v roku 2002 a kde získala dva tituly, sa rozhodli posunúť do kategórie WRC s pilotmi Gardemeisterom a Anderssonom. Tím skončil až na piatom mieste, no zisk 34 bodov bol celkom sľubný. FIA však vyhlásila, že nové vozidlá WRC budú od sezóny 2010 postavené na báze S2000, a to pre menšiu automobilku, ktorá nie je ochotná investovať veľké peniaze do ďalšieho vývoja neperspektívneho modelu WRC, je príliš drahý luxux. Zvlášť v súčasných podmienkach svetovej recesie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Šok od Subaru

Ak sa odchod Suzuki javil logický a nijako zásadne nerozčeril hladinu v tábore WRC, tak nasledujúca správa všetkých priam šokovala. Centrála firmy Prodrive v anglickom Banbury oficiálne v utorok oznámila, že materská značka Subaru končí vo svetovom šampionáte rely! Prodrive, vedená Davidom Richardsom, sa dvadsať rokov stará o úpravu vozidiel značky Subaru pre MS a za toto obdobie pripravila asi 500 špičkových vozidiel, na ktorých Colin McRae a neskôr Richard Burns a Petter Solberg získali tituly majstrov sveta. Dnes sa táto slávna značka stáva históriou a jej súčasní piloti Petter Solberg a Chris Atkinson sa zasa stávajú nezamestnanými. Odôvodnením Subaru je výrazný pokles predaja nových vozidiel a ekonomický prepad, ktorý neumožňuje automobilke pokračovať v luxusnom účinkovaní v MS značiek. Na druhej strane je tu však aj skutočnosť, že sa zmenila koncepcia pravidiel FIA a Subaru podvozok na báze S2000 doteraz nepoužívalo a nepripravovalo.

SkryťVypnúť reklamu

Kam so Solbergom?

Čo odchod Subaru znamená pre šampionát a pre Prodrive? V šampionáte zostávajú vlastne už iba dve automobilky. Ford, ktorý balansuje na hrane po prepade americkej ekonomiky, a Citroën, ktorý vďaka relatívne stabilnejšej situácii v Európe zatiaľ zásadný odraz ekonomickej krízy na sebe nepocítil. To však je iba náš vonkajší pohľad a ktovie, či nás aj niektorá z týchto automobiliek neprekvapí ďalším vyhlásením. Nateraz teda zostávajú dve značky a ostatní budú štartovať ako súkromníci. To sa, samozrejme, týka aj Prodrive, ktorá pripravuje autá mnohým súkromným tímom. Nuž a tu by mohla byť aj cesta pre súčasných špičkových pilotov Prodrive. Otázkou však je, kto bude schopný zaplatiť honorár majstrovi sveta, akým je Solberg. Na odpovede je však teraz ešte príliš skoro, a tak si počkajme, kým sa situácia vykvasí a kým počas Vianoc vychladnú všetky horúce hlavy. Jedno riešenie sa však (zatiaľ ako naša špekulácia) ponúka samo. Ambiciózny Richards po odchode Subaru bude hľadať náhradu, no a tou by mohla byť ponuka Hondy, ktorá je ochotná predať Angličanovi celý tím F1 za symbolický jeden dolár. Zodvihne Richards hodenú rukavicu?

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 14 656
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 12 252
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 425
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 330
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 427
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 774
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 702
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 176
  1. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  2. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  3. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  4. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  5. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  6. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  7. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  8. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 615
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 252
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 68 356
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 474
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 611
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 711
  7. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 9 614
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 591
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  2. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  3. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  4. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  5. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  6. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  7. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  8. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 615
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 252
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 68 356
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 474
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 611
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 711
  7. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 9 614
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 591
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu