aby zvládla jeden z kľúčových rokov svojej histórie.
KOŠICE. Sedemnásobný majster sveta Michael Schumacher si veľmi dobre uvedomuje, že doba sa zmenila a formula jeden má nových Schumacherov. Jeho miesto je už iba v histórii a jeho súčasným životným cieľom je láska, šťastie a pokojný život.
Schumacher mal štyridsať
Minulý týždeň (3. januára) oslávil rovných štyridsať rokov a nemeckým médiám sa vyznal, že už dvakrát mal pokušenie vrátiť sa do kolotoča F1. Je však rád, že nutkaniu odolal. Nuž s jeho vyslúženým platom za sedemnásť rokov v kokpite F1 sa mu to určite podarí ľahšie dosiahnuť ako nám. A hoci vo Ferrari už deklarovali, že po skončení súčasnej zmluvy prehodnotia postavenie Nemca v tíme (vraj kvôli finančnej kríze), Michael sa tým veľmi trápiť nemieni. Tomuto slobodnému chlapíkovi už nemusí ísť o peniaze, a tak ponúkaný plat nebude hrať rozhodujúcu úlohu. Pre nás bude zaujímavé sledovať, čo Ferrari Nemcovi ponúkne a či aj po výmenách vo vedení Ferrari si jeho zásluhy a skúsenosti budú vedieť oceniť tak, ako to kedysi sľubovali.
Premiéry sa blížia
Nateraz však majú všetky tímy iné starosti (Ferrari nevynímajúc), pretože v novej sezóne vstupujú do platnosti veľmi zásadné zmeny pravidiel a tie okrem iného zakazujú testovanie v priebehu sezóny, čo v preklade znamená, že čo si tímy teraz postavia a otestujú, s tým budú musieť bojovať celý rok. Sedemnásť piatkov počas pretekárskych víkendov bude iba slabou náhradou za užitočné (aj keď veľmi drahé) samostatné testy. Ako sa s tým tímy vyrovnajú? Prvým predpokladom je čo najskôr predstaviť nové auto a poslať ho na trať, aby pred sezónou stihlo najazdiť čo najviac kilometrov a tímu sa podarilo vychytať čo najviac detských chorôb. A tak sa premiéry nových monopostov rozbehnú už v nasledujúcom týždni.
Honda už pozná kupca
Od konca deväťdesiatych rokov sme si zvykli, že najviac času (zo špičkových tímov) na uvedenie nového modelu tradične potreboval tím Ferrari, ktorý chcel na trať už poslať takmer dokonalú verziu nového modelu. Ostatné roky sa však všetko mení a Ferrari už druhýkrát po sebe predstavuje svoju zbraň ako prvé. V rovnakom duchu ako všetky ostatné tímy, teda v skromnosti a šetrnosti, si Taliani pozvali odbornú verejnosť domov do Maranella na pondelok dvanásteho januára. Pre ostatných smrteľníkov však ponúkajú živý prenos z uvedenia tímu na svojej webovej stránke. Len o tri dni neskôr ako Ferrari sa v na novom portugalskom okruhu Algarve predstaví Toyota a deň po nej doma vo Wokingu aj McLaren. Na devätnásteho januára potom naplánovali svoje predstavenie tímy Renault a Williams, ktoré to spojili tiež rovno s testmi na novom okruhu Algarve. O ďalší deň neskôr začne testy nového auta a ofciálne predstaví tím na rok 2009 aj BMW. Nemci sa však rozhodli pre španielsky okruh vo Valencii. Zatiaľ posledným známym tímom, ktorý potvrdil uvedenie nového monopostu, je tím Red Bull Racing, ktorý tak urobí v rámci svojich predsezónnych testov v Jereze 9. februára. Každý deň očákávame aj správy o termínoch z tímov Toro Rosso a Force India, no ešte dôležitejšie však je, že v tíme Honda už začali rokovania o dodávkach motorov od Ferrari, čo nám len naznačuje, že tím po odstúpení materskej spoločnosti už asi našiel vážneho záujemcu, s ktorým dojednáva konkrétnosti prevzatia tímu. Špekulovať o tom, kto to bude, je však nateraz predčasné. Počkajme si. Hlavné je, že v šampionáte ostane desať tímov.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.