Luxusný kabriolet je poháňaný 12-valcovým motorom
Tradičná britská firma Bentley (dnes súčasť koncernu Volkswagen) má od roku 2006 v svojom výrobnom programe luxusný kabriolet Continental GTC, odvodený od kupé Continental GT. Na januárovom autosalóne v Detroite predstavila firma Bentley svoj mierne modernizovaný kabriolet, pričom novinkou je výkonnejšia verzia GTC Speed. Navonok sa nový kabriolet Continental odlišuje od doterajšieho modelu najmä mierne upravenou prednou maskou.
Novinkou je GTC Speed
Nový model GTC Speed sa od základného modelu GTC odlišuje čiernou prednou mriežkou, novým decentným zadným spojlerom a novými 20-palcovými kolesami z ľahkej zliatiny, na ktorých sú namontované pneumatiky Pirelli PZero. Podvozok sa vyznačuje upravenými charakteristikami pružín a tlmičov a v porovnaní s verziou GTC je znížený, a to vpredu o 10 mm, vzadu o 15 mm. K technickým zmenám na modeli GTC nedošlo. Pohonnou jednotkou tohto modelu je naďalej šesťlitrový motor s usporiadaním W12 (v podstate dva vidlicové šesťvalce vedľa seba), vystrojený štyrmi ventilmi na valec a systémom variabilného časovania ventilov.
Prepĺňanie dvomi turbodúchadlami
Tento motor, prepĺňaný dvomi turbodúchadlami, má maximálny výkon 412 kW pri 6 100 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je 650 Nm. Pre verziu GTC Speed bol výkon motora zvýšený 449 kW pri 6 000 ot/min, pričom maximálna hodnota krútiaceho momentu stúpla na 750 Nm (v rozsahu od 1 750 do 5 600 ot/min). Obe verzie sú vystrojené pohonom všetkých kolies, pričom krútiaci moment medzi obe nápravy rozdeľuje veľmi citlivo reagujúci stredný diferenciál typu Torsen. Šesťstupňová automatická prevodovka ZF má aj manuálny režim. Do sériového výstroja oboch kabrioletov patrí stabilizačný systém najnovšej generácie, ktorý v móde Dynamic dovoľuje väčšie preklzávanie kolies.
Uhlíkovo-keramické brzdy
Oba modely môžu byť na želanie vystrojené uhlíkovo-keramickými brzdovými kotúčmi (CCB), ktoré majú vpredu priemer 420 mm, vzadu 356 mm. Ide o najväčšie brzdové kotúče, aké sa kedy použili na sériovo vyrábanom vozidle. Brzdy CCB majú o 20 kg nižšiu hmotnosť ako klasické brzdy. Kabriolety Continental sú postavené na podvozku s rázvorom 2 745 mm, pričom predné kolesá sú zavesené na dvojitých priečnych ramenách, vzadu sú viacprvkové závesy. Dĺžka kabrioletu je 4 804 mm, jeho šírka (so zrkadlami) je 2 194 mm. So zavretou strechou je verzia GTC vysoká 1 398 mm, verzia GTC Speed je o 10 mm nižšia.
Temer 2,5 tony
Batožinový priestor má objem 235 litrov. Vozidlo pripravené na jazdu má hmotnosť 2 485 kg. Kabriolet GTC zrýchli na rýchlosť 100 km/h za 5,1 s a jeho maximálna rýchlosť (so zavretou strechou) je 312 km/h. Nová, výkonnejšia verzia GTC Speed zrýchli na stovku za 4,8 s, na 160 km/h za 10,5 s a jej maximálna rýchlosť so zavretou strechou je 322 km/h. So zloženou strechou dokáže Bentley Continental GTC Speed uháňať rýchlosťou až 306 km/h.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.