Korzár logo Korzár
Sobota, 2. júl, 2022 | Meniny má Berta

Bentley Continental GTC

Luxusný kabriolet je poháňaný 12-valcovým motoromTradičná britská firma Bentley (dnes súčasť koncernu Volkswagen) má od roku 2006 v svojom výrobnom

Luxusný kabriolet je poháňaný 12-valcovým motorom

Tradičná britská firma Bentley (dnes súčasť koncernu Volkswagen) má od roku 2006 v svojom výrobnom programe luxusný kabriolet Continental GTC, odvodený od kupé Continental GT. Na januárovom autosalóne v Detroite predstavila firma Bentley svoj mierne modernizovaný kabriolet, pričom novinkou je výkonnejšia verzia GTC Speed. Navonok sa nový kabriolet Continental odlišuje od doterajšieho modelu najmä mierne upravenou prednou maskou.

Novinkou je GTC Speed

Nový model GTC Speed sa od základného modelu GTC odlišuje čiernou prednou mriežkou, novým decentným zadným spojlerom a novými 20-palcovými kolesami z ľahkej zliatiny, na ktorých sú namontované pneumatiky Pirelli PZero. Podvozok sa vyznačuje upravenými charakteristikami pružín a tlmičov a v porovnaní s verziou GTC je znížený, a to vpredu o 10 mm, vzadu o 15 mm. K technickým zmenám na modeli GTC nedošlo. Pohonnou jednotkou tohto modelu je naďalej šesťlitrový motor s usporiadaním W12 (v podstate dva vidlicové šesťvalce vedľa seba), vystrojený štyrmi ventilmi na valec a systémom variabilného časovania ventilov.

Prepĺňanie dvomi turbodúchadlami

Tento motor, prepĺňaný dvomi turbodúchadlami, má maximálny výkon 412 kW pri 6 100 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je 650 Nm. Pre verziu GTC Speed bol výkon motora zvýšený 449 kW pri 6 000 ot/min, pričom maximálna hodnota krútiaceho momentu stúpla na 750 Nm (v rozsahu od 1 750 do 5 600 ot/min). Obe verzie sú vystrojené pohonom všetkých kolies, pričom krútiaci moment medzi obe nápravy rozdeľuje veľmi citlivo reagujúci stredný diferenciál typu Torsen. Šesťstupňová automatická prevodovka ZF má aj manuálny režim. Do sériového výstroja oboch kabrioletov patrí stabilizačný systém najnovšej generácie, ktorý v móde Dynamic dovoľuje väčšie preklzávanie kolies.

Uhlíkovo-keramické brzdy

Oba modely môžu byť na želanie vystrojené uhlíkovo-keramickými brzdovými kotúčmi (CCB), ktoré majú vpredu priemer 420 mm, vzadu 356 mm. Ide o najväčšie brzdové kotúče, aké sa kedy použili na sériovo vyrábanom vozidle. Brzdy CCB majú o 20 kg nižšiu hmotnosť ako klasické brzdy. Kabriolety Continental sú postavené na podvozku s rázvorom 2 745 mm, pričom predné kolesá sú zavesené na dvojitých priečnych ramenách, vzadu sú viacprvkové závesy. Dĺžka kabrioletu je 4 804 mm, jeho šírka (so zrkadlami) je 2 194 mm. So zavretou strechou je verzia GTC vysoká 1 398 mm, verzia GTC Speed je o 10 mm nižšia.

Temer 2,5 tony

Batožinový priestor má objem 235 litrov. Vozidlo pripravené na jazdu má hmotnosť 2 485 kg. Kabriolet GTC zrýchli na rýchlosť 100 km/h za 5,1 s a jeho maximálna rýchlosť (so zavretou strechou) je 312 km/h. Nová, výkonnejšia verzia GTC Speed zrýchli na stovku za 4,8 s, na 160 km/h za 10,5 s a jej maximálna rýchlosť so zavretou strechou je 322 km/h. So zloženou strechou dokáže Bentley Continental GTC Speed uháňať rýchlosťou až 306 km/h.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  4. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  1. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  7. Výlety na mieru pre celú rodinu
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 14 744
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 754
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 369
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 7 974
  5. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 4 090
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 890
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 797
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 392

Blogy SME

  1. Michala Guľasová: Martina Jakubová - Líštička
  2. Robert Štepaník: diel 70 - MDAD 2022 - Medzinárodný deň (alternatívnych) detí 2022
  3. Ľubomír Maretta: Zmena
  4. Eva Gallova: 1. júl určili za deň vtipov
  5. Kristína Jakubičková: Hej, frajer! Áno, ty, ktorý toto čítaš!
  6. Miriam Studeničová: Je zle! Bude horšie! Nezúfajte! Dôverujte!
  7. Ján Škerko: Chcel byť ako Peter, bude ako Lenin
  8. Štefan Vidlár: Barbar Vova
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 11 561
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 761
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 10 360
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 7 788
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 205
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 831
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 418
  8. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 157
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Michala Guľasová: Martina Jakubová - Líštička
  2. Robert Štepaník: diel 70 - MDAD 2022 - Medzinárodný deň (alternatívnych) detí 2022
  3. Ľubomír Maretta: Zmena
  4. Eva Gallova: 1. júl určili za deň vtipov
  5. Kristína Jakubičková: Hej, frajer! Áno, ty, ktorý toto čítaš!
  6. Miriam Studeničová: Je zle! Bude horšie! Nezúfajte! Dôverujte!
  7. Ján Škerko: Chcel byť ako Peter, bude ako Lenin
  8. Štefan Vidlár: Barbar Vova
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 11 561
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 761
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 10 360
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 7 788
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 205
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 831
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 418
  8. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 157
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu