nepretržite úradujúci majster sveta Loeb!
SLIGO/KOŠICE. Francúz aj napriek nie najvydarenejšiemu začiatku, keď zvolil zlé obutie vozidla a už na prvej ereske stratil trištvrte minúty, sa rýchlo prispôsobil a už v závere úvodnej etapy s rovnakým rozdielom viedol! Írska trať bola pritom zradne zaplavená vodou z vytrvalých prehánok a postarala sa o množstvo jazdeckých chýb. Loeb však opäť ukázal, prečo je šampiónom extra triedy. Konkurencia s modrým oválom v znaku (Ford) mu však tiež trochu pomohla. Jari-Matti Latvala dvakrát pichol koleso a z čela sa prepadol do druhej desiatky. Jeho krajan a tímový kolega Mikko Hirvonen zasa na mokrom asfalte pôsobil neisto a po problémoch s posilňovačom riadenia v druhej etape sa nakoniec musel uspokojiť s tretím miestom. Ako však sám tvrdí, šesť bodov je slušný základ pred sériou šotolinových súťaží, ktoré začína nórska rely už o dva týždne.
Súboj "Bé" tímov
Ako sme si už minule povedali, po odchode značiek Subaru a Suzuki zostali na mútenie vody v šampionáte prakticky iba dve značky: Ford a Citroën. Tie, aby vlastne bolo kde súťažiť, postavili svoje druhé tímy. Ford zastupuje tím Stobart a Citroën nasadil svoj "Junior" tím. No zatiaľ čo sa o vedenie mali pasovať Loeb a Hirvonen, tak za ich chrbtami sa rozohrala oveľa dramatickejšia hra. Tá najzaujímavejšia sa odohrala medzi Chrisom Atkinsonom, ktorý už pri svojej prvej rely s Citroënom dokazuje, že mu "francúzska šípka" sedí lepšie ako Subaru, a Henningom Solbergom, ktorý so svojím Focusom už dokonale zrástol. A preto to bol práve on, kto sa zo svojho štvrtého miesta v cieli tešil viac. Nuž a tešil sa aj šéf Fordu, Malcolm Wilson, ktorý ohodnotil Solbergov výkon i výsledok ako najlepší, aký doteraz v MS odjazdil. Pre nadchádzajúce šotolinové súťaže je to pre Ford optimistické a teraz musia svoje predpoklady už iba potvrdiť.
Práva opäť v rukách ISC
No a zatiaľ čo sa posádky trápili v sychravom írskom počasí, tak v kanceláriách rokovali úradníci, ktorí za FIA podpísali dlhodobú (desaťročnú) zmluvu na vysielacie a komerčné práva so spoločnosťou (NOT) Nort One Television, ktorá prostredníctvom svojej dcérskej firmy (ISC) International Sportworld Communicators opäť kúpila všetky práva na šampionát. ISC pôvodne vlastnil David Richards, no v roku 2007 ju predal NOT. Verme teda spoločne s účastníkmi šampionátu, že sa táto väzba prejaví aj na kvalite vo vzťahu k divákovi a bude väčšou konkurenciou F1, ktorú tak bravúrne už tridsať rokov diriguje Bernie Ecclestone.
Štatistika
Výsledky - 2. írska rely: 1. Loeb/Elena (Citroën C4) 2:48:25,7, 2. Sordo/Mari (Citroën C4) + 1:27,9, 3. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus) + 2:07,8, 4. H. Solberg/Menkerud (Ford Focus) + 6:32,4, 5. Atkinson/Prevot (Citroën C4) + 7:51,9, 6. Ogier/Ingrassia (Citroën C4) + 10:44,0, 7. Wilson/Martin (Ford Focus) + 11:23,8, 8. Qassimi/Orr (Ford Focus) + 14:07,9. Priebežné poradie jazdcov (1/12): 1. Loeb 10 bodov, 2. Sordo 8, 3. Hirvonen 6, 4. H. Solberg 5, 5. Atkinson 4, 6. Ogier 3, 7. Wilson 2, 8. Qassimi 1. Značky (1/12): 1. Citroën 18 bodov, 2. Ford 8, 3. Stobart Ford 8, 4. Citroën Junior Team 5.
Autor: lukas
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.