neporaziteľný Loeb?
KOŠICE. V Nórsku sa rely ako súčasť MS jazdila doteraz iba jediný raz. Bolo to v roku 2007 a dominovali v nej Severania. Loeb po chybách skončil s veľkou stratou až v druhej desiatke. Pravdepodobne to bude chcieť tento rok napraviť, ale Hirvonen, Latvala či Solbergovci si to určite nenechajú.
Severná je iná
Tí z nás, ktorí pozornejšie sledujú tento šampionát a vedia k jednotlivým súťažiam bez problémov priradiť druh povrchu či charakter trate, budú určite súhlasiť s vyjadrením Sebastiana Loeba, ktorý tvrdí, že nórska rely je úplne odlišná od tej švédskej. Obidve sa síce jazdia na snehu, no zatiaľ čo zo Švédska sme boli zvyknutí na dlhé rovné úseky, na ktorých sa dosahovali mimoriadne vysoké rýchlosti, tak v Nórsku sú cesty úzke, kľukaté a hrboľaté. No aspoň, že sa tam lepšie udrží sneh. Jazdiť sa preto vyložene musí s klincami. Asfaltoví chlapíci ako Loeb a Sordo to nebudú mať jednoduché, no rozhodne nechcú zopakovať blamáž spred dvoch rokov.
Favoritmi sú domáci
Nie je vôbec tajomstvom, že na víťazstvo si brúsia zuby pretekári z tábora Fordov. Hirvonen tu vyhral pred dvoma rokmi a jeho kolega Latvala sa vlani na švédskom snehu stal najmladším víťazom histórie tohto šampionátu. Navyše obávaní bratia Solbergovci budú jazdiť pred domácimi divákmi, ktorých sa tu očakáva takmer dvestotisíc a rozhodne nechcú sklamať. Zatiaľ čo starší Henning bude jazdiť v tíme Stobart so svojím osvedčeným Focusom, tak jeho mladší brat Petter, ktorý doplatil na odchod Subaru zo scény svetovej rely, sa povezie vo vlastnom súkromnom tíme (Petter Solberg World Rally Team) s vozidlom Citroen Xsara so špecifikáciou z roku 2006. Šampión zo sezóny 2003 považuje tento rok za prechodný a jeho štart so súkromným autom ho má iba udržať v kondícii (ťažko predpokladať, že bude stačiť o 2-3 roky novším špecifikáciám), aby už v nasledujúcom roku usadol do kokpitu nového tímu Proton. Aspoň tak sa o tom povráva v parc fermé.
Viac ako dve desiatky eresiek
Pozrime sa však, čo na súťažné posádky nastražili organizátori tento rok. Centrom súťaže je mesto Hamar, kde v tomto období slnko vychádza o ôsmej a zapadá o sedemnástej hodine. Do sady 23 rýchlostných skúšok sa súťažiaci zahryznú už dnes na úvodnom dvojkilometrovom prológu v nórskom Oslo. Etapa následne pokračuje osmičkou eresiek (124 km) na úseku dlhom 473 km. Druhá etapa má v sobotu na programe znova osem meraných úsekov (124 km) rozložených na 400 kilometrovej spojnici. Na finálovú tretiu etapu dlhú 345 km zostalo zvyšných šesť eresiek (127 km) a v cieli sa víťaz očakáva okolo druhej hodiny popoludní. Po zrátaní nám tak vychádza, že štvordňová rely sa odjazdí na 1 218 kilometroch, pričom 375 z nich bude meraných. Komu sa ich podarí odjazdiť najrýchlejšie?
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.