Korzár logo Korzár

Rely pokračuje v Nórsku

Len dva týždne po úvodnom podujatí MS značiek pokračuje šampionát automobilových súťaží chladnou a zasneženou nórskou rely. Ako v nej obstojí

neporaziteľný Loeb?

KOŠICE. V Nórsku sa rely ako súčasť MS jazdila doteraz iba jediný raz. Bolo to v roku 2007 a dominovali v nej Severania. Loeb po chybách skončil s veľkou stratou až v druhej desiatke. Pravdepodobne to bude chcieť tento rok napraviť, ale Hirvonen, Latvala či Solbergovci si to určite nenechajú.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Severná je iná

Tí z nás, ktorí pozornejšie sledujú tento šampionát a vedia k jednotlivým súťažiam bez problémov priradiť druh povrchu či charakter trate, budú určite súhlasiť s vyjadrením Sebastiana Loeba, ktorý tvrdí, že nórska rely je úplne odlišná od tej švédskej. Obidve sa síce jazdia na snehu, no zatiaľ čo zo Švédska sme boli zvyknutí na dlhé rovné úseky, na ktorých sa dosahovali mimoriadne vysoké rýchlosti, tak v Nórsku sú cesty úzke, kľukaté a hrboľaté. No aspoň, že sa tam lepšie udrží sneh. Jazdiť sa preto vyložene musí s klincami. Asfaltoví chlapíci ako Loeb a Sordo to nebudú mať jednoduché, no rozhodne nechcú zopakovať blamáž spred dvoch rokov.

SkryťVypnúť reklamu

Favoritmi sú domáci

Nie je vôbec tajomstvom, že na víťazstvo si brúsia zuby pretekári z tábora Fordov. Hirvonen tu vyhral pred dvoma rokmi a jeho kolega Latvala sa vlani na švédskom snehu stal najmladším víťazom histórie tohto šampionátu. Navyše obávaní bratia Solbergovci budú jazdiť pred domácimi divákmi, ktorých sa tu očakáva takmer dvestotisíc a rozhodne nechcú sklamať. Zatiaľ čo starší Henning bude jazdiť v tíme Stobart so svojím osvedčeným Focusom, tak jeho mladší brat Petter, ktorý doplatil na odchod Subaru zo scény svetovej rely, sa povezie vo vlastnom súkromnom tíme (Petter Solberg World Rally Team) s vozidlom Citroen Xsara so špecifikáciou z roku 2006. Šampión zo sezóny 2003 považuje tento rok za prechodný a jeho štart so súkromným autom ho má iba udržať v kondícii (ťažko predpokladať, že bude stačiť o 2-3 roky novším špecifikáciám), aby už v nasledujúcom roku usadol do kokpitu nového tímu Proton. Aspoň tak sa o tom povráva v parc fermé.

SkryťVypnúť reklamu

Viac ako dve desiatky eresiek

Pozrime sa však, čo na súťažné posádky nastražili organizátori tento rok. Centrom súťaže je mesto Hamar, kde v tomto období slnko vychádza o ôsmej a zapadá o sedemnástej hodine. Do sady 23 rýchlostných skúšok sa súťažiaci zahryznú už dnes na úvodnom dvojkilometrovom prológu v nórskom Oslo. Etapa následne pokračuje osmičkou eresiek (124 km) na úseku dlhom 473 km. Druhá etapa má v sobotu na programe znova osem meraných úsekov (124 km) rozložených na 400 kilometrovej spojnici. Na finálovú tretiu etapu dlhú 345 km zostalo zvyšných šesť eresiek (127 km) a v cieli sa víťaz očakáva okolo druhej hodiny popoludní. Po zrátaní nám tak vychádza, že štvordňová rely sa odjazdí na 1 218 kilometroch, pričom 375 z nich bude meraných. Komu sa ich podarí odjazdiť najrýchlejšie?

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 226
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 143
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 232
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 539
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 140
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 264
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 124
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 779
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  2. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  3. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  4. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  5. Štefan Šturdzík: 350
  6. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  7. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  8. Eva Chmelíková: Cítiť depresiu či úzkosť je ľudské.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 367
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 726
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 428
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 170
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 457
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 671
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 655
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 618
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  2. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  3. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  4. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  5. Štefan Šturdzík: 350
  6. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  7. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  8. Eva Chmelíková: Cítiť depresiu či úzkosť je ľudské.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 367
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 726
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 428
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 170
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 457
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 671
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 655
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 618
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu