Korzár logo Korzár
Sobota, 25. jún, 2022 | Meniny má Tadeáš

Bentley Continental GTC

Luxusný kabriolet je poháňaný 12-valcovým motoromTradičná britská firma Bentley (dnes súčasť koncernu Volkswagen) má od roku 2006 v svojom výrobnom

Luxusný kabriolet je poháňaný 12-valcovým motorom

Tradičná britská firma Bentley (dnes súčasť koncernu Volkswagen) má od roku 2006 v svojom výrobnom programe luxusný kabriolet Continental GTC, odvodený od kupé Continental GT. Na januárovom autosalóne v Detroite predstavila firma Bentley svoj mierne modernizovaný kabriolet, pričom novinkou je výkonnejšia verzia GTC Speed. Navonok sa nový kabriolet Continental odlišuje od doterajšieho modelu najmä mierne upravenou prednou maskou.

Novinkou je GTC Speed

Nový model GTC Speed sa od základného modelu GTC odlišuje čiernou prednou mriežkou, novým decentným zadným spojlerom a novými 20-palcovými kolesami z ľahkej zliatiny, na ktorých sú namontované pneumatiky Pirelli PZero. Podvozok sa vyznačuje upravenými charakteristikami pružín a tlmičov a v porovnaní s verziou GTC je znížený, a to vpredu o 10 mm, vzadu o 15 mm. K technickým zmenám na modeli GTC nedošlo. Pohonnou jednotkou tohto modelu je naďalej šesťlitrový motor s usporiadaním W12 (v podstate dva vidlicové šesťvalce vedľa seba), vystrojený štyrmi ventilmi na valec a systémom variabilného časovania ventilov.

Prepĺňanie dvomi turbodúchadlami

Tento motor, prepĺňaný dvomi turbodúchadlami, má maximálny výkon 412 kW pri 6 100 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je 650 Nm. Pre verziu GTC Speed bol výkon motora zvýšený 449 kW pri 6 000 ot/min, pričom maximálna hodnota krútiaceho momentu stúpla na 750 Nm (v rozsahu od 1 750 do 5 600 ot/min). Obe verzie sú vystrojené pohonom všetkých kolies, pričom krútiaci moment medzi obe nápravy rozdeľuje veľmi citlivo reagujúci stredný diferenciál typu Torsen. Šesťstupňová automatická prevodovka ZF má aj manuálny režim. Do sériového výstroja oboch kabrioletov patrí stabilizačný systém najnovšej generácie, ktorý v móde Dynamic dovoľuje väčšie preklzávanie kolies.

Uhlíkovo-keramické brzdy

Oba modely môžu byť na želanie vystrojené uhlíkovo-keramickými brzdovými kotúčmi (CCB), ktoré majú vpredu priemer 420 mm, vzadu 356 mm. Ide o najväčšie brzdové kotúče, aké sa kedy použili na sériovo vyrábanom vozidle. Brzdy CCB majú o 20 kg nižšiu hmotnosť ako klasické brzdy. Kabriolety Continental sú postavené na podvozku s rázvorom 2 745 mm, pričom predné kolesá sú zavesené na dvojitých priečnych ramenách, vzadu sú viacprvkové závesy. Dĺžka kabrioletu je 4 804 mm, jeho šírka (so zrkadlami) je 2 194 mm. So zavretou strechou je verzia GTC vysoká 1 398 mm, verzia GTC Speed je o 10 mm nižšia.

Temer 2,5 tony

Batožinový priestor má objem 235 litrov. Vozidlo pripravené na jazdu má hmotnosť 2 485 kg. Kabriolet GTC zrýchli na rýchlosť 100 km/h za 5,1 s a jeho maximálna rýchlosť (so zavretou strechou) je 312 km/h. Nová, výkonnejšia verzia GTC Speed zrýchli na stovku za 4,8 s, na 160 km/h za 10,5 s a jej maximálna rýchlosť so zavretou strechou je 322 km/h. So zloženou strechou dokáže Bentley Continental GTC Speed uháňať rýchlosťou až 306 km/h.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  3. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  5. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  6. Inovatívna diagnostika - moderná budúcnosť zdravotníctva
  7. Slovákov láka zakladanie fondov, no väčšina preferuje zahraničie
  8. Appka, ktorá hľadá predražené platby, je už v slovenskej verzii
  1. Na čo slúžia bubnové kosačky a ako vybrať tú správnu?
  2. V Košiciach vznikla inkluzívna škola s finančnou podporou grantu
  3. Lekár U19: „Majstrovstvá Európy sú pre nás vyvrcholením"
  4. Tatra banka získala 2 prestížne ocenenia
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  7. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  8. BILLA vstupuje do sveta e-commerce
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 27 367
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 9 453
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 5 841
  4. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 4 914
  5. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 839
  6. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 763
  7. Jedinečný rodinný All Inclusive hotel vás privíta aj toto leto! 3 057
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 2 601

Blogy SME

  1. Robert Puk: Keď sa poskok Šípoš pletie do Bratislavy
  2. Lubomir Zahora: Reforma zdravotníctva po rakúsky
  3. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu
  4. Jozef Černek: Deň prvý, hotel
  5. Věra Tepličková: Já jsem duhová víla,
  6. Věra Tepličková: My pracujeme i v sobotě, soudružko
  7. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam
  8. Ústav verejnej politiky FSEV UK: Dobré spravovanie na Slovensku – nový projekt ÚVP v spolupráci s Radou Európy
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 205
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 154
  3. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 6 752
  4. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 846
  5. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 790
  6. Teodor Pasternák: Posadili ma do "správneho" lietadla. To druhé havarovalo. 5 516
  7. Monika Vojčíkova: Nie je Pavlínka ako Pawlinka 5 372
  8. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 2 178
  1. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  3. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  4. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
  8. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Šéf rodinnej firmy Unipas Maroš Kara

Rodinná firma Unipas z Hornej Nitry má tridsaťročnú tradíciu a klientov od protinožcov.


23. jún
Michal Kaščák

Festival Pohoda oslavuje 25 rokov od svojho vzniku.


23. jún
Igor Matovič na tlačovej konferencii.

Ani Heger si nemyslí, že sa Matovič zmení, vraví politológ Baboš.


6 h
Ilustračná fotografia.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 21 h

Blogy SME

  1. Robert Puk: Keď sa poskok Šípoš pletie do Bratislavy
  2. Lubomir Zahora: Reforma zdravotníctva po rakúsky
  3. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu
  4. Jozef Černek: Deň prvý, hotel
  5. Věra Tepličková: Já jsem duhová víla,
  6. Věra Tepličková: My pracujeme i v sobotě, soudružko
  7. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam
  8. Ústav verejnej politiky FSEV UK: Dobré spravovanie na Slovensku – nový projekt ÚVP v spolupráci s Radou Európy
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 205
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 154
  3. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 6 752
  4. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 846
  5. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 790
  6. Teodor Pasternák: Posadili ma do "správneho" lietadla. To druhé havarovalo. 5 516
  7. Monika Vojčíkova: Nie je Pavlínka ako Pawlinka 5 372
  8. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 2 178
  1. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  3. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  4. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
  8. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu