Korzár logo Korzár
Piatok, 15. január, 2021 | Meniny má DobroslavKrížovkyKrížovky

Dobšinská zima sa priblížila skutočnej rally

Úvodným podujatím sa v Dobšinej rozbehol seriál pretekov amatérov Mini Rally Cup 2009 (MRC). Z pôvodne viac ako stovky prihlásených sa na štart

postavilo 84 posádok. Celkovým víťazom sa stala posádka František Bányasz a Robert Temesi z Rožňavy na Mazde 323 GTX 4WD. Z posádok mimo seriál MRC 2009 prekvapila miestom v prvej desiatke dvojica Ján Hudák ml. a Gustáv Slivenský na vozidle Škoda Favorit.

DOBŠINÁ. Posádky privítalo v sobotu ráno v Dobšinej sneženie a teplota pod bodom mrazu určite potešila jazdcov i usporiadateľov. Teplé počasie v predchádzajúcich dňoch im robilo vrásky na čele. "Dosť nás vystresovalo, ale napokon to vyšlo," tešil sa riaditeľ pretekov Marcel Kollárik. Po úvodných formalitách a rozprave v plnej sále kultúrneho domu sa posádky vydali na obhliadku trate. Po nej bola posledná príležitosť zvážiť svoje sily či možnosti techniky a odhlásiť sa z pretekov. Využili ju len dvaja súťažiaci.

Obavy sa nepotvrdili

Tohtoročná Dobšinská zima priniesla posádkam prekvapenie vo forme prvej rýchlostnej skúšky, ktorou bola Vlčia Dolina - Podkova. Trať bola v minulosti súčasťou Rally Tatry či Rally Gemer. Necelých päť kilometrov dlhý úsek viedol lesom a pripravil posádkam množstvo nástrah. Zvládli ich však dobre, až na posádku peugeota, ktorú zastavil až strom. Obišlo sa to však bez zranení. "Mali sme obavy, ako sa s tým jazdci vysporiadajú, je predsa len rozdiel jazdiť na lúke a v lese. Do istej miery sme my ako organizátori išli s kožou na trh, tomu však zodpovedalo aj zabezpečenie pretekov," uviedol M. Kollárik. Prvú rýchlostnú skúšku zabezpečovala štyridsiatka usporiadateľov, k dispozícii bola aj vyslobodzovacia technika. O úspešný priebeh celého podujatia sa starala takmer stovka ľudí. "Jazdci ma však milo prekvapili. Boli disciplinovaní, a tak to parádne odsýpalo," chválil jazdcov M. Kollárik.

Na druhej skúške na Pingartoch čakala pretekárov zasnežená lúka, ktorá však skrývala miestami zmrznuté plochy, čo jej dávalo isté čaro. Za tým nasledovala skúška v areáli Eurobusu, kde sa striedali sneh, ľad a neskôr k tomu pribudol aj asfalt. Otáznik visel nad poslednou skúškou na Vyšnej Maši. Terén síce trocha zmrzol, ale kvôli lepším podmienkam organizátori posunuli trať o pár desiatok metrov ďalej. Pretekalo sa v dvoch kategóriách. V prvej boli jazdci s licenciou MRC, ktorí majú ambíciu absolvovať celý seriál, v druhej bojovali ostatné posádky v Dobšinskom pohári. Rozdelenie do objemových tried bolo v oboch kategóriách rovnaké, A 1 do 1150 cm3, A 2 - od 1151 cm3 do 1300 cm3, A 3 - od 1301 cm3 do 1600 cm3, A 4 - od 1601 cm3 do 2000 cm3, A 5 - nad 2001 cm3.

Ako na veľkej rally

Spokojný bol aj riaditeľ celého seriálu MRC 2009 Ivan Tököly. Sám si preteky skúsil ako spolujazdec Dušana Žiaka. "Podkova je úžasná rýchlostná skúška. Je atraktívna a pripomína veľkú rally, čo je určite plus. Kedysi som si ju bol pozrieť ako fanúšik a teraz som si ju skúsil v aute. Pre nadšenca rally je to neopísateľný pocit," povedal I. Tököly a viacerí mu určite dajú za pravdu.

Dobšinskú zimu si nenechal ujsť ani Ladislav Rišpán. Pred troma rokmi sa rozhodol zanechal aktívnu kariéru rally jazdca, pretekanie ho však neprestalo baviť. Spolu s R. Temesim st. sa seriálu MRC zúčastňujú na vozidle Suzuki Swift 1.3 4x4 v triede A2. "Bolo to dobré, až som ostal prekvapený. Trochu som aj čakal, či Podkova nebude zrušená. Všetko však bolo veľmi pekne pripravené," pochválil usporiadateľov L. Rišpán.

Krok dopredu

Dobšinská zima, nad ktorou mal záštitu štátny tajomník Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Dušan Švantner, sa znova posunula vyššie. Zaradenie Podkovy jej prinieslo iný náboj, preverilo sily a schopnosti posádok i techniky. Organizátori ďalších podujatí tak nebudú mať ľahkú úlohu dostať sa nad latku nasadenú dobšinskými pretekmi. Zvyšovať úroveň chcú Dobšinčania aj naďalej. Odmenou im boli aj pozitívne odozvy od jazdcov. "Dostalo sa nám poďakovania zo strany jazdcov, čo je veľmi dobrý pocit a dobre to padne," netajil spokojnosť M. Kollárik, jedným dychom však dodal, "určite sa však chceme ďalej zdokonaľovať."

FAKTY

Z VÝSLEDKOV MRC 2009 - DOBŠINSKÁ ZIMA 2009

n Celkové poradie: 1. F. Bányasz/ R. Temesi (Mazda 323 GTX 4WD, A5) 9:01,90, 2. T. Ondrej/ T. Ondrej (Mazda 323 GTX, A5) 9:28,51, 3. R. Gembický/P. Bednár (Mitsubishi Colt 1.6 16V 4WD, A3) 10:22,44, 4. J. Kriška/ J. Bomba (Škoda Fabia, A3) 10:28,98, 5. T. Škovrunský/ K. Tóth (BMW 318 -1S, B4) 10:33,92, 6. L. Lapdavský/ P. Haluška (Mitsubishi Lancer EVO IX, B5) 10:34,75, 7. R. Horňák/ P. Turek (Mitsubishi Lancer EVO 6, A5) 10:50,70, 8. J. Keszi/ P. Helmeczy (Mazda 323 GTX 4WD, A5) 10:56,42, 9. J. Hudák ml./ G. Slivenský (Škoda Favorit, B2) 11:00,25, 10. L. Szombathy/ Cs. Szombathy (Volvo 1,9 Tdi, A5) 11:03,72

n MRC 2009: 1. F. Bányasz/ R. Temesi (Mazda 323 GTX 4WD, A5) 9:01,90, 2. T. Ondrej/ T. Ondrej (Mazda 323 GTX, A5) 9:28,51, 3. R. Gembický/P. Bednár (Mitsubishi Colt 1.6 16V 4WD, A3) 10:22,44, 4. J. Kriška/ J. Bomba (Škoda Fabia, A3) 10:28,98, 5. R. Horňák/ P. Turek (Mitsubishi Lancer EVO 6, A5) 10:50,70, 6. J. Keszi/ P. Helmeczy (Mazda 323 GTX 4WD, A5) 10:56,42, 7. L. Szombathy/ Cs. Szombathy (Volvo 1,9 Tdi, A5) 11:03,72, 8. L. Rišpán/ R. Temesi st. (Suzuki Swift 1.3 4x4, A2) 11:04,07, 9. P. Turek/ R. Horňák (Mitsubishi Lancer EVO 6, A5) 11:11,98, 10. P. Dubecký/ A. Dubecká (Mazda 323 GTX, A5) 11:19,94

n A1: 1. H. Zeťák/ D. Zeťák (Trabant Turbo 1000) 11:58,98, 2. R. Zeťák/ D. Zeťák (Trabant Turbo 1000) 12:48,23, 3. O. Papač/ M. Barna (Fiat Cinquecento) 13:10,83

n A2: 1. L. Rišpán/ R. Temesi st. (Suzuki Swift 1.3 4x4) 11:04,07, 2. T. Polovka/ I. Staššík (Škoda Favorit 136L) 11:29,29, 3. R. Tutko/ V. Jankovič (Škoda Favorit) 11:31,04

n A3: 1. R. Gembický/ P. Bednár (Mitsubishi Colt 1.6 16V 4WD) 10:22,44, 2. J. Kriška/ J.Bomba (Škoda Fabia) 10:28,98, 3. D. Košťál/ S. Lamper (Peugeot 106) 11:21,65

n A4: 1. M. Kikta/ P. Jurčo (Peugeot 205 Gti) 11:27,26, 2. M. Krbaťa jr./ M. Krbaťa (Renault Clio 1.8 16V) 11:38,86, 3. J. Barta/ D. Kotora (Mazda 323 1.8 16V) 12:08,16

n A5: 1. F. Bányasz/ R. Temesi (Mazda 323 GTX 4WD) 9:01,90, 2. T. Ondrej/ T. Ondrej (Mazda 323 GTX) 9:28,51, 3. R. Horňák/ P. Turek (Mitsubishi Lancer EVO 6) 10:50,70

n Dobšinský pohár: 1. T. Škovrunský/ K. Tóth (BMW 318 -1S, B4) 10:33,92, 2. L. Lapdavský/ P. Haluška (Mitsubishi Lancer EVO IX, B5) 10:34,75, 3. J. Hudák ml./ G. Slivenský (Škoda Favorit, B2) 11:00,25, 4. I. Kollega/ S. Kovalčík (Volkswagen Golf 1,8, B4) 11:11,55, 5. S. Zlacký/ J. Prokopovič (Jeep Cherokee, B5) 11:23,12, 6. K. Bodnár/ A. Boros (Opel Corsa 1,5 D, B3) 11:28,40, 7. P. Daniel/ B. Štyriaková (Subaru Libero 4x4, B2) 11:28,94, 8. H. Herc/ P. Herc (Renault 5 GTE, B4) 11:39,91, 9. Ľ. Šuták/ Š. Balta (Škoda 130 LA, B2) 11:53,31, 10. M. Klajný/ J. Horváth (Renault Safrane 3,0 V6, B5) 11:58,84

n B1: 1. M. Šoltés/ M. Poracký (Škoda 105) 12:57,43

n B2: 1. J. Hudák ml./ G. Slivenský (Škoda Favorit) 11:00,25, 2. P. Daniel/ B. Štyriaková (Subaru Libero 4x4) 11:28,94, 3. Ľ. Šuták/ Š. Balta (Škoda 130 LA) 11:53,31

n B3: 1. K. Bodnár/ A. Boros (Opel Corsa 1,5 D) 11:28,40, 2. R. Švarc/ J. Švarc (Daewo Kalos) 12:58,67

n B4: 1. T. Škovrunský/ K. Tóth (BMW 318 -1S) 10:33,92, 2. I. Kollega/ S. Kovalčík (Volkswagen Golf 1,8) 11:11,55, 3. H. Herc/ P. Herc (Renault 5 GTE) 11:39,91

n B5: 1. L. Lapdavský/ P. Haluška (Mitsubishi Lancer EVO IX) 10:34,75, 2. S. Zlacký/ J. Prokopovič (Jeep Cherokee) 11:23,12, 3. M. Klajný/ J. Horváth (Renault Safrane 3,0 V6) 11:58,84

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  7. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  8. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  10. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  1. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  2. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  10. Slovaktual umožní všetkým zamestnancom bezplatné testovanie
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 18 207
  2. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 16 735
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 13 009
  4. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 8 643
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 8 413
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 8 124
  7. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 7 071
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 889
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 786
  10. Na Slovensko prišlo výnimočné dielo s posolstvom ľudskosti 4 476
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Rodičke v košickej nemocnici zakazovala dať si rúško a absolvovať test.
Celomestské testovanie v Košiciach.
Miroslav Radačovský s údajným dôkazom.
Firma skladuje stovky ton drevnej hmoty z výrubu neďaleko Slaneckej.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Matovič naďalej trvá na celoplošnom testovaní (minúta po minúte)

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 220-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 362 obetí. V okrese Nitra platí sprísnený lockdown.

Vláda opäť odložila rozhodovanie o plošnom testovaní

Premiér Matovič stanovisko k testovaniu nemení.

Minister hospodárstva Richard Sulík (SaS).
Cynická obluda

Dôkaz o účinnosti homeopatík

Ako to, že Cibulková netrvala na tom, aby jej vakcínu najskôr miliardukrát rozriedili?

Koronavírusom sa nakazilo už viac ako 55 miliónov ľudí.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop