Loeb.
KOŠICE/HAMAR. Prvýkrát sa Francúzovi tento husársky kúsok podaril v roku 2004 pri 53-tej švédskej rely, keď úplne morálne zdecimoval Fína Marcusa Gronholma i Nóra Pettera Solberga. Severania sa z toho dlho spamätávali, pretože sa to dovtedy žiadnemu pretekárovi z Kontinentu predtým nepodarilo. Najbližšie bol Carlos Sainz na druhom mieste, ale víťazstvo?! To dokázal iba Loeb. A Francúz okrem toho, že nórske víťazstvo bolo jeho 49-tym triumfom na svetovej scéne, tak zaznamenal aj nový rekord, keď sa nórska rely stala dvadsiatou súťažou v MS, v ktorej triumfoval!
Zuby cvakli naprázdno
Po víťazstve Loeba v zablatenom Írsku si na odvetu brúsili zuby fínsky piloti tímu Ford, Latvala a Hirvonen. Na snehu sa obaja cítia ako ryby vo vode a nepripustili ani len myšlienku, že by ich mohol pokoriť donedávna výlučne asfaltový špecialista na citroëne. Zuby v modrom ovále im však cvakli naprázdno. Druhé a tretie miesto na „domácom" povrchu je sklamaním a Loeb sa pre nich stáva nočnou morou. Ak ho neporazili tu, tak už asi nikde (ak neurobí chybu).
Na hrane
Vo štvrtkovom prológu sa podľa očakávania blysol domáci ex-šampión Petter Solberg. Jeho tri roky starý model Citroën Xsara však v reálnom prostredí na špičku nestačil a v piatok sa okamžite do čela vyšplhal Hirvonen. V nasledujúcej ereske mu síce zakontroval Loeb, ktorý ho predbehol o štyri desatiny sekundy, no od štvrtej rýchlostnej skúšky bol znova pevne na koni Hirvonen. Fín so svojim Focusom po celý piatok diktoval tempo a napĺňal prognózy. Na všeobecné prekvapenie však práve posledný meraný úsek dňa dokázal Francúz zajazdiť o šesť sekúnd rýchlejšie a prenocoval na prvom mieste! „Stratil som rýchlosť, lebo som mal zjazdené zadné gumy," tvrdil Hirvonen v cieli. Lenže nech v nasledujúcich dvoch etapách (aj s vymenenými gumami) tlačil koľko chcel, na Citroën C4 WRC to nestačilo. Loeb sa doslova vyžíval na bielom snehu a bezchybnou jazdou nedal nikomu najmenšiu šancu. Obaja rivali jazdili úplne na hrane s vedomím, že stačí najmenšia chyba a výsledok je stratený. Majstrovsky však obaja dorazili do cieľa a k výkonu si vzájomne mohli gratulovať.
Prekvapenie značky Škoda
Svoj vrchol za danej situácie si čoskoro uvedomil Latvala, ktorý ho tretím miestom aj naplnil. Napokon ani výsledky Sorda či Solbergovcov veľkým prekvapením neboli. Pozornosť si však rozhodne zaslúži Škoda Fábia S2000 pilotovaná Per-Gunnarom Anderssonom. Po odstúpení Suzuki zo šampionátu sa Švéd rozhodol pre súkromnú Fábiu a ukázal sa v tom najlepšom svetle. So Škodovkou držal krok so svetovou špičkou a dokonca vyhral dve rýchlostné skúšky (RS 6 a 7). V úvode druhej etapy figuroval na výbornom piatom mieste v celkovom hodnotení a črtalo sa príjemné prekvapenie. Žiaľ na trinástke ho zradila spojka. Dojem, ktorý tu Švéd zanechal, mu hádam pomôže získať znova továrenský kokpit. A nás možno poteší, že aj nám tak blízka značka sa znova predviedla vo výbornom svetle. Len škoda tej škodováckej poruchovosti.
Výsledky 2. nórska rely 2009: 1. Loeb/Elena (Citroën C4) 3:28:15,9, 2. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus) + 9,8, 3. Latvala/Anttila (Ford Focus) + 1:21,8, 4. H. Solberg/Menkerud (Ford Focus) + 3:33,5, 5. Sordo/Mari (Citroën C4) + 3:52,0, 6. P. Solberg/Mills (Citroën Xsara) + 6:25,4, 7. Wilson/Martin (Ford Focus) + 6:35,6, 8. Aava/Sikk (Ford Focus) + 6:49,1. Priebežné poradie (2/12): 1. Loeb 20 bodov, 2. Hirvonen 14, 3. Sordo 12, 4. H. Solberg 10, 5. Latvala 6, 6. Atkinson 4, 7. Wilson 4, 8. Ogier a P. Solberg po 3, 10. Qassimia Aava 1. Značky (2/12):1. Citroë32 bodov, 2. Ford 22, 3. Stobart Ford 16, 4. Citroën Junior Team 7.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.