relevantné?
KOŠICE/JEREZ. Na juh Európy sa pobralo osem tímov s novými autami a chýbali už iba tímy Scuderia Toro Rosso, ktorá finišuje so stavbou monopostu, a tím Honda, ktorý ešte stále nemá potvrdenú definitívu ohľadom jeho budúcnosti.
Toyota je vo forme
V čase prípravy tohto článku mali tímy za sebou úvodné tri dni testovania. V pondelok síce pršalo, no pozornejšie skúmanie časov už čo-to môže naznačiť. Najrýchlejší bol hneď v úvodný deň Sebastian Vettel na novom Red Bulle RB5 s motorom Renault. Ten ako jediný v úvode testov dosiahol čas pod minútu a dvadsať sekúnd a zaostal len približne o osem desatín sekundy oproti svojmu vlaňajšiemu najlepšiemu času na tomto okruhu. Pod 1:20 sa dostal v utorok ako druhý aj Timo Glock s novou toyotou. Formu japonskej značky, ktorá sídli v nemeckom Kolíne nad Rýnom, potvrdil prekvapivo dobrým časom aj Japonec Kamui Kobayashi, ktorý bol pomalší len o osem desatín. Navyše Glock zajazdil najlepší čas aj na mokrej pondelňajšej trati! Žeby sme mali brať formu Toyoty pred štartom sezóny naozaj vážne? Vo všeobecnosti sa očakáva, že favoritmi budú Ferrari a McLaren. Zatiaľ však čo Ferrari s Massom za volantom jazdí konštantné časy tesne nad 1:20, tak McLaren v rukách Kovalainena, ale i De la Rosu o čosi viac zaostávajú. Prekvapením dokonca môže byť aj to, že nový monopost Force India, ktorý predstavili iba v nedeľu, jazdil len o desatinu pomalšie časy ako jeho "dodávateľ motorov" - tím Mclaren Mercedes. Tesne vedľa Ferrari sa držal aj Renault na palube s Alonsom, ktorý by sa chcel znova pasovať o titul. A výsledky testov jeho ambície len podporujú.
Honda povolala Barrichella!
A zatiaľ čo osmička tímov využívala predposlednú možnosť na ladenie monopostov, v Honde sa začína pomaly vyjasňovať. Tím mal začať testovať už tento týždeň privátne na okruhu v Silverstone, ktorý je od jeho centrály vzdialený len pár kilometrov. Testy však doteraz neboli ešte potvrdené. Naopak potvrdené sú vraj informácie, že vedenie tímu prevezme Ross Brawn, ktorý sa pokúsi udržať tím s okliešteným rozpočtom, na ktorý prispeje aj Honda. Dúfajme, že to bude stačiť. Z Brackley prišli dokonca správy, že tím vedľa Jensona Buttona povolal znova do služby vyslúžilého Rubensa Barrichella, ktorý sa dušuje, že v F1 ešte niečo dokáže. Nikto z nich nemá však ešte podpísanú zmluvu. Isté zatiaľ je iba to, že synovec Ayrtona Sennu, Bruno, ktorý sa zastrájal, že prinesie Honde potrebné peniaze a vráti meno Senna do F1, zostal nateraz s dlhým nosom. Chlapec to teraz nevie prežuť a "učí sa" vyjadrovať pred novinármi. Toto je však skôr kuriozita, no nasledujúca informácia je naozaj relevantná. Predstavte si, že v období, keď sa radikálne menia pravidlá a vzhľad a správanie sa celého auta, tak tímy k dnešnému dňu odjazdili iba sedemdesiattisíc kilometrov počas 55 testovacích dní! Ak si porovnáme, že vlani pred sezónou najazdili 260-tisíc kilometrov, tak to je jasný signál, že kríza zasiahla poriadne aj F1. Za posledných desať rokov je to drastické zníženie objemu testovania a určite sa to prejaví aj na poruchovosti a výkonnosti vozidiel v úvode sezóny. Urobí to preteky zaujímavejšie?
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.