Korzár logo Korzár
Utorok, 28. jún, 2022 | Meniny má Beáta

Merania v Polomke ešte overujú

Polícia ešte neuzavrela vyšetrovanie polomskej tragédie, pri ktorej zahynulokoncomfebruára 12 ľudí. POLOMKA. Železničné priecestie v Polomke (okr.

Polícia ešte neuzavrela vyšetrovanie polomskej tragédie, pri ktorej zahynulokoncomfebruára 12 ľudí.

POLOMKA. Železničné priecestie v Polomke (okr. Brezno), na ktorom 21. februára motorový vlak zošrotoval plný autobus s cestujúcimi, včera znovu monitorovali železniční inšpektori. Opakovane sa snažia potvrdiť, že rušňovodič nemohol zrážke s autobusom zabrániť, ani keby aktivoval rýchlobrzdu okamžite po výjazde zo zákruty spoza kopca.

Sedel na otcovom mieste

Príchod vlaku k priecestiu, na ktorom stál autobus s lyžiarmi, si včera minútu po minúte nakrúcal syn vodiča autobusu Tomáš Minarovič. Sedel na mieste, kde pred 18. dňami sedel jeho otec. "Teraz som to videl na vlastné oči. Je tam slabá viditeľnosť, aj stĺpy a kríky tam zavadzajú. Nie je to určite 300 metrov, ako povedal pán Kaliňák. Je krátky čas, za ktorý sem vlak prišiel. Je to len pár sekúnd," povedal Tomáš Minarovič, ktorý si kamerou nakrúcal príchod vlaku. Svetelná signalizácia na osudnom priecestí doteraz nie je .

Železnice: Náš nemal šancu

Riaditeľ odboru bezpečnosti a inšpekcie Železníc SR Jozef Molko tvrdí, že inšpektori nemajú žiadne pochybnosti o predošlých meraniach.

"Meriame to len na dokázanie. Chceme preveriť, či bolo všetko správne zamerané, či to bolo v poriadku," vyhlásil včera v Polomke. Výsledky meraní potvrdili, že od chvíle, keď vodič autobusu zbadal vlak, do osudnej zrážky prešlo takmer 11 sekúnd. Podľa meraní SME stačilo na bezpečné opustenie priecestia autobusu štyri až sedem sekúnd. Samozrejme, keby sa nič nestalo.

"Rušňovodič aktivoval rýchlobrzdu 72 metrov pred priecestím, pretože autobus vchádzal na priecestie," konštatoval Molko. Pri rýchlosti 70 kilometrov za hodinu, ktorou vlak išiel, nemal rušňovodič žiadnu šancu zabrzdiť.

Výsledky budú do týždňa

Pri nehode v Polomke zahynulo 12 ľudí. Podľa našich informácií vodič autobusu sa snažil na priecestí zaradiť nižší rýchlostný stupeň, ale nepodarilo sa mu to. Spoza zákruty sa vyrútil vlak, ktorý rozrezal autobus ako konzervu. Takmer desať zranených Bánovčanov ešte leží v nemocnici. Vodič autobusu Ján Minarovič je od osudnej nehody v zlom psychickom stave. Je v domácom liečení a navštevuje psychiatra a psychológa. Potvrdil nám to Tomáš Minarovič. Vyšetrovanie tragickej kolízie vlaku s autobusom, pri ktorej zahynulo 12 lyžiarov z Bánoviec nad Bebravou, zatiaľ nie je uzavreté, polícia však avizovala zverejnenie prvých výsledkov koncom tohto týždňa.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  2. Plyn v doprave môže byť medzičlánkom k nízkoemisnej budúcnosti
  3. Spacák na kozmetiku?
  4. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  6. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  1. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  2. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  3. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  4. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  5. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  6. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  7. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 026
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 328
  3. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 7 907
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 947
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 692
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 115
  7. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 2 239
  8. ČSOB hľadá zamestnancov: Skvelá kampaň, chystajte životopis! 1 188

Blogy SME

  1. Marek Brenčič: Ukrajine prajem, aby bežala úspešný maratón
  2. Martina Paulenová: Narodeninový darček
  3. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  4. Vladimír Krátky: Kam sa hrabe Wiener šniceľ na naše bryndzáky !
  5. Peter Maroncik: Kúpili sme záhradku
  6. Tomáš Bilik: Ako sa mesto (ne) rozvíja ?
  7. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit
  8. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa)
  1. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 418
  2. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 887
  3. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 885
  4. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 3 798
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 456
  6. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 185
  7. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 108
  8. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 2 988
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Marek Brenčič: Ukrajine prajem, aby bežala úspešný maratón
  2. Martina Paulenová: Narodeninový darček
  3. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  4. Vladimír Krátky: Kam sa hrabe Wiener šniceľ na naše bryndzáky !
  5. Peter Maroncik: Kúpili sme záhradku
  6. Tomáš Bilik: Ako sa mesto (ne) rozvíja ?
  7. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit
  8. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa)
  1. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 418
  2. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 887
  3. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 885
  4. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 3 798
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 456
  6. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 185
  7. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 108
  8. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 2 988
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu