Korzár logo Korzár
Utorok, 28. jún, 2022 | Meniny má Beáta

Yeti predstavil Yeti

Je to piaty modelový rad ŠkodaČeská automobilka Škoda napriek súčasnej celosvetovej odbytovej kríze (a možno práve preto) vsadila na ďalšie

Je to piaty modelový rad Škoda

Česká automobilka Škoda napriek súčasnej celosvetovej odbytovej kríze (a možno práve preto) vsadila na ďalšie rozširovanie svojho sortimentu. K štyrom doteraz vyrábaným typovým radom pribudol nový rad s exotickým názvom Yeti. Sériová verzia nového modelu Yeti, patriaceho do kategórie kompaktných športovo-úžitkových vozidiel (SUV), mala svetovú premiéru na terajšom ženevskom autosalóne (jeho brány sú otvorené do konce tohto týždňa).

Snežný muž i (s)nežné žienky

Odhalenie modelu Yeti na tlačovej konferencii firmy Škoda bolo skutočne štýlové, pretože pri ňom asistoval "snežný muž", teda yeti, po ktorom je vozidlo pomenované, i skupina "snehulienok", či skôr snežných žienok. O tom, aký význam pripisuje novému modelu vedenie koncernu Volkswagen, svedčí aj prítomnosť niekoľkých významných hostí na prezentácii modelu Yeti.

Porscheho vnuk i manažér Bayernu

Odhalenia modelu Yeti sa zúčastnil napríklad bývalý šéf koncernu Volkswagen, dnes už 78-ročný Ferdinad Piëch (vnuk legendárneho konštruktéra F. Porscheho), i generálny manažér futbalového klubu Bayern Mníchov Uli Hoeness. Sériový Yeti sa len v niektorých detailoch odlišuje od koncepčného vozidla Yeti, ktoré škodovka predstavila v Ženeve v roku 2005. Rozdiel je napríklad v tom, že sériový model nemá kľučky zadných dverí v zadnom stĺpiku, ale na obvyklom mieste (teda priamo na dverách), a zadné svetlá sú v rohoch karosérie a nie v zadných stĺpikoch.

Bez podrobnejších údajov

Napriek efektnému predstaveniu nezverejnila zatiaľ škodovka podrobnejšie technické údaje o modeli Yeti. Pokiaľ ide o miery vozidla, známe je len to, že vozidlo je dlhé 4,2 metra. Mnohé časti vozidla boli prevzaté z iných modelov firmy Škoda. Tri samostatne zadné sedadlá sú prevzaté z modelu Roomster. Každé z týchto troch sedadiel možno samostatne pozdĺžne posúvať, sklápať či úplne vybrať. Po vybratí všetkých troch sedadiel možno vo vozidle prepravovať náklad objemu až 1 760 litrov.

Päť motorov

Podľa informácií v zahraničnej tlači sú podvozkové diely vozidla prevzaté z modelu VW Tiguan. Na pohon nového modelu Yeti je k dispozícii päť motorov, pričom všetky sú prepĺňané turbodúchadlom. Základným motorom verzie s pohonom len predných kolies je 1,2-litrový benzínový motor TSI s maximálnym výkonom 77 kW. Benzínový 1,8-litrový motor má maximálny výkon 118 kW a dodáva sa už len v spojení s pohonom všetkých štyroch kolies.

Tri naftové dvojlitre

Trojicu naftových motorov tvoria tri výkonové verzie dvojlitrového štvorvalca. Najslabšia verzia má výkon 81 kW a dodáva sa v spojení s pohonom buď len predných, alebo všetkých štyroch kolies. Ďalšie dve výkonové verzie turbodieselového motora majú výkon 103 kW a 125 kW a dodávajú sa len v kombinácii s pohonom 4x4. Žiaden ďalšie technické informácie o modeli Yeti neboli zatiaľ zverejnené. Na trh by sa nová Škoda Yeti mala dostať v druhom polroku tohto roka.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Spacák na kozmetiku?
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  3. Plyn v doprave môže byť medzičlánkom k nízkoemisnej budúcnosti
  4. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  6. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  1. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  2. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  3. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  4. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  5. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  6. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  7. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 069
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 332
  3. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 7 142
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 949
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 711
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 124
  7. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 2 141
  8. ČSOB hľadá zamestnancov: Skvelá kampaň, chystajte životopis! 1 194

Blogy SME

  1. Tomáš Bilik: Ako sa mesto (ne) rozvíja ?
  2. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  3. Marek Brenčič: Ukrajine prajem, aby bežala úspešný maratón
  4. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa)
  6. Peter Maroncik: Kúpili sme záhradku
  7. Vladimír Krátky: Kam sa hrabe Wiener šniceľ na naše bryndzáky !
  8. Martina Paulenová: Narodeninový darček
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 432
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 419
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 889
  4. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 895
  5. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 3 641
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 473
  7. Iveta Bakitová: Zakynthos - karibský raj v Európe 3 041
  8. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 2 990
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Tomáš Bilik: Ako sa mesto (ne) rozvíja ?
  2. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  3. Marek Brenčič: Ukrajine prajem, aby bežala úspešný maratón
  4. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa)
  6. Peter Maroncik: Kúpili sme záhradku
  7. Vladimír Krátky: Kam sa hrabe Wiener šniceľ na naše bryndzáky !
  8. Martina Paulenová: Narodeninový darček
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 432
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 419
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 889
  4. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 895
  5. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 3 641
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 473
  7. Iveta Bakitová: Zakynthos - karibský raj v Európe 3 041
  8. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 2 990
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu