Je to piaty modelový rad Škoda
Česká automobilka Škoda napriek súčasnej celosvetovej odbytovej kríze (a možno práve preto) vsadila na ďalšie rozširovanie svojho sortimentu. K štyrom doteraz vyrábaným typovým radom pribudol nový rad s exotickým názvom Yeti. Sériová verzia nového modelu Yeti, patriaceho do kategórie kompaktných športovo-úžitkových vozidiel (SUV), mala svetovú premiéru na terajšom ženevskom autosalóne (jeho brány sú otvorené do konce tohto týždňa).
Snežný muž i (s)nežné žienky
Odhalenie modelu Yeti na tlačovej konferencii firmy Škoda bolo skutočne štýlové, pretože pri ňom asistoval "snežný muž", teda yeti, po ktorom je vozidlo pomenované, i skupina "snehulienok", či skôr snežných žienok. O tom, aký význam pripisuje novému modelu vedenie koncernu Volkswagen, svedčí aj prítomnosť niekoľkých významných hostí na prezentácii modelu Yeti.
Porscheho vnuk i manažér Bayernu
Odhalenia modelu Yeti sa zúčastnil napríklad bývalý šéf koncernu Volkswagen, dnes už 78-ročný Ferdinad Piëch (vnuk legendárneho konštruktéra F. Porscheho), i generálny manažér futbalového klubu Bayern Mníchov Uli Hoeness. Sériový Yeti sa len v niektorých detailoch odlišuje od koncepčného vozidla Yeti, ktoré škodovka predstavila v Ženeve v roku 2005. Rozdiel je napríklad v tom, že sériový model nemá kľučky zadných dverí v zadnom stĺpiku, ale na obvyklom mieste (teda priamo na dverách), a zadné svetlá sú v rohoch karosérie a nie v zadných stĺpikoch.
Bez podrobnejších údajov
Napriek efektnému predstaveniu nezverejnila zatiaľ škodovka podrobnejšie technické údaje o modeli Yeti. Pokiaľ ide o miery vozidla, známe je len to, že vozidlo je dlhé 4,2 metra. Mnohé časti vozidla boli prevzaté z iných modelov firmy Škoda. Tri samostatne zadné sedadlá sú prevzaté z modelu Roomster. Každé z týchto troch sedadiel možno samostatne pozdĺžne posúvať, sklápať či úplne vybrať. Po vybratí všetkých troch sedadiel možno vo vozidle prepravovať náklad objemu až 1 760 litrov.
Päť motorov
Podľa informácií v zahraničnej tlači sú podvozkové diely vozidla prevzaté z modelu VW Tiguan. Na pohon nového modelu Yeti je k dispozícii päť motorov, pričom všetky sú prepĺňané turbodúchadlom. Základným motorom verzie s pohonom len predných kolies je 1,2-litrový benzínový motor TSI s maximálnym výkonom 77 kW. Benzínový 1,8-litrový motor má maximálny výkon 118 kW a dodáva sa už len v spojení s pohonom všetkých štyroch kolies.
Tri naftové dvojlitre
Trojicu naftových motorov tvoria tri výkonové verzie dvojlitrového štvorvalca. Najslabšia verzia má výkon 81 kW a dodáva sa v spojení s pohonom buď len predných, alebo všetkých štyroch kolies. Ďalšie dve výkonové verzie turbodieselového motora majú výkon 103 kW a 125 kW a dodávajú sa len v kombinácii s pohonom 4x4. Žiaden ďalšie technické informácie o modeli Yeti neboli zatiaľ zverejnené. Na trh by sa nová Škoda Yeti mala dostať v druhom polroku tohto roka.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.