Šťastný Francúz v cieli cyperskej rely už myslel na svoj ďalší triumf. Veď všetko sú to "len čísla".
KOŠICE. Že asfalt nie je práve najobľúbenejším povrchom pre Ford Focus, sa ukázalo aj na poslednej súťaži MS značiek. Usporiadatelia pripravili nezvyčajnú kombináciu asfaltovej a šotolinovej súťaže (ktorá sa v MS nejazdila od roku 1996), keď prvá etapa sa jazdila na asfalte a zvyšné dve na šotoline.
Loeb čistič
V prípade famózneho Sebastiana Loeba sme si zvykli, že v úvode jazdieval skôr na istotu a pripravoval si pozíciu predtým, ako zaútočil v nasledujúcich etapách. Tentoraz sa však karta obrátila. Francúzova C4 využívala svoju flexibilitu a aj s povinným šotolinovým nastavením a pneumatikami sa pod kontrolou Loeba dokázala bezpečne usadiť na čele. V cieli piatkovej etapy kraľoval Leob pred Sordom o viac ako štyridsať sekúnd a minútovým náskokom na rivala Hirvonena. V sobotu na však začala karta obracať, keď fordy boli jednoznačne viacej zžité so šotolinou a Loeb si na blatistej ceste musel ako čistič dávať dobrý pozor, aby nepodnikol výlet podobný tomu Latvalovemu, ktorý sa na ôsmej rýchlostnej skúške rozhodol pre "obhliadku" okolia trate a stratil dvadsať minút. Francúz mal navyše problémy s brzdami, no nakoniec vedenie udržal aj po druhej etape a pred tou poslednou viedol o päťdesiat sekúnd pred Fínom.
Je to iba "haluz"?
Dva najdlhšie merané úseky sa jazdili v posledný deň. V oboch síce Sebastian na Mikku Hirvonena nestačil, no strata bola relatívne minimálna a na poslednom úseku dokonca Fína o tri desatiny sekundy predbehol! To však už Hirvonnen bol viac-menej zmierený s druhým miestom a neporaziteľnosťou famózneho pretekára Loeba. "Musel som sa koncentrovať až do cieľa, lebo ísť na istotu sa v takomto teréne nevypláca," okomentoval svoje víťazstvo pilot Citroënu. "Pamätám si, keď som dočiahol na rekord Carlosa Sainza. Dnes je to päťdesiate víťazstvo a pripadá mi to ako v sne. Dúfam však, že to nie je posledné moje víťazstvo a už v nasledujúcej súťaži budeme útočiť na číslo päťdesiatjeden." No a Loebov spolujazdec Daniel Elena svojho parťáka len podporoval, keď vyhlásil, že sa v tejto sezóne pokúsia vyhrať všetkých dvanásť súťaží. Čo si myslíte? Je to reálne, alebo iba naťahovali súperov?
Štatistika
Výsledky cyperskej rely 2009: 1. Loeb/Elena (Citroën C4) 4:50:34,7, 2. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus) + 27,2, 3. P. Solberg/Mills (Citroën Xsara) + 1:49,4, 4. Sordo/Mari (Citroën C4) + 2:26,3, 5. Wilson/Martin (Ford Focus) + 6:41,0, 6. Rautenbach/Barritt (Citroën C4) + 11:11,9, 7. Villagra/Perez Companc (Ford Focus) + 13:18,5, 8. Al Qassimi/Orr (Ford Focus) + 13:44,1. Priebežné poradie jazdcov (3/12): 1. Loeb 30 bodov, 2. Hirvonen 22, 3. Sordo 17, 4. H. Solberg 10, 5. P. Solberg 9, 6. Wilson 8, 7. Latvala 6, 8. Atkinson 4, 9. Ogier a Rautenbach po 3, 11. Qassimi a Villagra 2, 13. Aava 1. Značky (3/12): 1. Citroën 48 bodov, 2. Ford 32, 3. Stobart Ford 22, 4. Citroën Junior Team 11, 5. Munchis Ford 3.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.